Berekening van het resterend saldo op een zichtrekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Berekening van het resterend saldo op een zichtrekening
Is er iemand die even mee wil helpen denken? Ik heb de indruk dat de berekening van het resterend saldo niet correct is.

Ik heb dus nog €384,90 staan op een zichtrekening.
De afgelopen week is daar €969,79 op gekomen
De afgelopen week is daar €210,05 af gegaan
Alleen daar zit ik al met een verschil van €759,74 en eigenlijk is het meer aangezien er nog €79 op die rekening stond vorige week woensdag.
Daarvoor (op 4 juli) is er ook eens €329,22 af gegaan voor een verzekering maar dat is zonder problemen gelukt. Ik denk niet dat we zover terug moeten kijken. Enfin... ik hoop dat Argenta niet systematisch geld op de achtergrond afhoudt die niet in de historiek te zien zijn!

Ik heb dus nog €384,90 staan op een zichtrekening.
De afgelopen week is daar €969,79 op gekomen
De afgelopen week is daar €210,05 af gegaan
Alleen daar zit ik al met een verschil van €759,74 en eigenlijk is het meer aangezien er nog €79 op die rekening stond vorige week woensdag.
Daarvoor (op 4 juli) is er ook eens €329,22 af gegaan voor een verzekering maar dat is zonder problemen gelukt. Ik denk niet dat we zover terug moeten kijken. Enfin... ik hoop dat Argenta niet systematisch geld op de achtergrond afhoudt die niet in de historiek te zien zijn!
Re: Berekening van het resterend saldo op een zichtrekening
Er is - 638,43 afgegaan
Er is + 969,79 gestort
Saldo is + 331, 36
En er staat 384,90 op de rekening.. Is dus 53,54 meer
Er is + 969,79 gestort
Saldo is + 331, 36
En er staat 384,90 op de rekening.. Is dus 53,54 meer
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt

In de app stond die 329 euro lager (bij de 4de van de maand al afgetrokken). Maar zo komt het wel al wat meer in de buurt van de verwachting (maar nog niet helemaal).
Ik zet alle transacties van mijn zichtrekening in een spreadsheet: datum, begunstigde en bedrag. Dat stelt me in staat:
- elke transactie te controleren
- analyses te maken van hoeveel ik aan wat uitgeef
- gemakkelijk uitgaven in het verleden op te zoeken
Ik gebruik zo een money programma ook heel handig.
Topicstarter kon misschien bij argenta zijn overzicht uitsplisten per DAG, zodat het voor hem veel duidelijker wordt waaar eventueel een fout zou kunnen zitten.
Heb de indruk dat er mogelijk onbewust een aantal bedragen niet zichtbaar waren
Bij argenta kan men overzichten per dag maken, bij andere banken is dat meestal niet mogelijk.
Topicstarter kon misschien bij argenta zijn overzicht uitsplisten per DAG, zodat het voor hem veel duidelijker wordt waaar eventueel een fout zou kunnen zitten.
Heb de indruk dat er mogelijk onbewust een aantal bedragen niet zichtbaar waren
Bij argenta kan men overzichten per dag maken, bij andere banken is dat meestal niet mogelijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Jullie kunnen die blanco programmas mss eens delen.
Handig voor andere gebruikers.

@Verviertig: bij mij is dat een simpele zelfgemaakte spreadsheet. Gewoon drie kolommen en een lijn per transactie, plus of min.
Dat kan niet. Doe zelf de controle in een spreadsheet. Vertrek vanaf een punt waarvan je het saldo weet bv. eind vorig jaar en voeg er alle inkomsten en uitgaven aan toe zoals ik in mijn eigen spreadsheet doe.
Heb je in de afgelopen week getankt? Blijkbaar wordt een voorbehoud van € 375 of daarrond op de rekening geclaimd:
geld-gereserveerd-na-tankbeurt-t29845.html
geld-gereserveerd-na-tankbeurt-t29845.html
Dan moet dat bedrag als reservering te zien zijn.
Ik heb ook al gemerkt dat een verrichting soms al geboekt werd op de rekening maar dat het saldo nog niet veranderd was.
Misschien is dat het geval .. .
Saldo wordt nadien aangepast, maar dan spreken we over maximaal enkele minuren. Geen uren of dagen.
Misschien is dat het geval .. .
Saldo wordt nadien aangepast, maar dan spreken we over maximaal enkele minuren. Geen uren of dagen.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
In de app van Argenta stond die 329,22 euro een pak lager (bij 4 juli). Ik vermoed dat het daarmee te maken had.
We hadden inderdaad net getankt vooraleer we gingen shoppen, het kan dus zijn dat dat een reservering was maar er zat zeker 30min. tussen de tankbeurt en het winkelbezoek.
Vanavond reken ik het nog eens uit.
We hadden inderdaad net getankt vooraleer we gingen shoppen, het kan dus zijn dat dat een reservering was maar er zat zeker 30min. tussen de tankbeurt en het winkelbezoek.
Vanavond reken ik het nog eens uit.