Berekening van rente
Berekening van rente
Ik ben klant bij MeDirect en zie het volgende:
Klopt het dat bedragen, die in het verleden op mijn spaarrekening gezet worden, aan de voorwaarden van toen blijven gelden qua rente?
23 oktober 2019 schreef ik eens 1000 euro over (0,15% rente)
4 november 2019 200 euro, daar zou ik maar 0,45% op ontvangen
2 december 2019 terug 200 euro en daar ontvang ik binnenkort terug 0,45% rente op
En dat terwijl mijn laatst gestorte bedragen een rente krijgen van 1,80%. Is het niet beter dat ik alles verplaats naar een zichtrekening en vervolgens terug integraal op die spaarrekening zet?
Klopt het dat bedragen, die in het verleden op mijn spaarrekening gezet worden, aan de voorwaarden van toen blijven gelden qua rente?
2 december 2019 terug 200 euro en daar ontvang ik binnenkort terug 0,45% rente op
En dat terwijl mijn laatst gestorte bedragen een rente krijgen van 1,80%. Is het niet beter dat ik alles verplaats naar een zichtrekening en vervolgens terug integraal op die spaarrekening zet?
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Re: Berekening van rente
De oude getrouwheidspremie blijft geldig aan "de voorwaarden van toen" tot aan de dag dat een bedrag er 12 maanden opstaat of tot 12 maanden na de laatste uitbetaling van die premie.
De nieuwe basisrente begint onmiddellijk te lopen op alle bedragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Als je alles naar een zichtrekening verplaatst verlies je mogelijk een deel getrouwheidspremies.
Je verliest geen rentes indien je een overschrijving doet tussen 2 gereglementeerde rekeningen op jouw naam.
Daar zijn enkele voorwaarden aan verbonden: het moet minimum 500 € zijn en maximaal 3 keer per jaar.
De (lange) rente begint verder op te lopen, zowel in de US, Fr., Dtsl, Spanje.
Ik heb dit draadje nu pas gezien.Kevva schreef: ↑6 oktober 2023, 23:21 Ik ben klant bij MeDirect en zie het volgende:
Ik weet niet wat je ondertussen met deze eind 2019 op die Medirect fidelityspaarrekening geplaatste bedragen gedaan hebt, maar als je de bedragen er op hebt laten staan zijn er eind 2023 op resp. 23/10, 4/11 en 2/12 nieuwe getrouwheidsperiodes met een getrouwheidsrente van 1,80 % voor gestart.
Als de basisrente dit jaar 0,75 % blijft, ontvang je dan eind 2024 voor deze respectievelijke getrouwheidsperiodes in 2023-2024 2,55 % rente op deze bedragen. Hiermee zit je nu dus weer een tijdje vrij goed.
Op de getrouwheidsrekeningen bij Santander en NIBC is er momenteel wel een hogere basisrente (resp, 1,05% en 1,20). Hun getrouwheidsrentes op die spaarrekeningen zijn hetzelfde als op de Medirect fidelityspaarrekening.
Wie rekent nu de intresten na voor een bedrag aan rente van 2,02 Euro;
Als je er hoofdpijn van krijgt ben je meer kwijt aan Dafalgan voor je hoofdpijn die je er van gekregen hebt... man;;;man;;;man
Als je er hoofdpijn van krijgt ben je meer kwijt aan Dafalgan voor je hoofdpijn die je er van gekregen hebt... man;;;man;;;man
Als je al hoofdpijn krijgt van een simpele berekening niveau basisschool jaren ‘80 of hoge school niveau anno nu…. Correct is correct , dat mag je van een bank verwachten.Dafalgan kan je overigens beter vervangen door Paracetamol van de Nederlandse Kruidvat. Net zo effectief en veel goedkoper.
Laatst gewijzigd door Brembos op 10 januari 2024, 03:34, 1 keer totaal gewijzigd.
tja, zal wel,, maar om dat nu voor dat luttele bedrag aan rente te zitten na te rekenen of het wel juist is.. Goe zot zene... imho;
Het klopt wat je schrijft, is 1,80%.jeff schreef: ↑10 januari 2024, 00:01Ik heb dit draadje nu pas gezien.Kevva schreef: ↑6 oktober 2023, 23:21 Ik ben klant bij MeDirect en zie het volgende:
Ik weet niet wat je ondertussen met deze eind 2019 op die Medirect fidelityspaarrekening geplaatste bedragen gedaan hebt, maar als je de bedragen er op hebt laten staan zijn er eind 2023 op resp. 23/10, 4/11 en 2/12 nieuwe getrouwheidsperiodes met een getrouwheidsrente van 1,80 % voor gestart.
Als de basisrente dit jaar 0,75 % blijft, ontvang je dan eind 2024 voor deze respectievelijke getrouwheidsperiodes in 2023-2024 2,55 % rente op deze bedragen. Hiermee zit je nu dus weer een tijdje vrij goed.
Op de getrouwheidsrekeningen bij Santander en NIBC is er momenteel wel een hogere basisrente (resp, 1,05% en 1,20). Hun getrouwheidsrentes op die spaarrekeningen zijn hetzelfde als op de Medirect fidelityspaarrekening.
Waar zijn we hier mee bezig?!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sommige mensen hebben tijd te veel.
Waar ben jij hier inderdaad mee bezig?
Jij hebt dit topic een week geleden terug opgehaald nadat er bijna 3 maanden geen post meer over was geweest.
En dat dan nog met een post waaraan de TS helemaal niets heeft omdat het geen antwoord is op zijn vraag, er niets mee kan aanvangen en er dus niets mee van doen heeft.
Maar toch bedankt voor je post van vorige week want daardoor kwam het topic onder mijn aandacht vóór het na een week na de laatste post uit de 'actieve onderwerpen' verdwijnt.
Mijn antwoord aan TS was misschien vijgen na Pasen, maar dan toch relevant m.b.t. het onderwerp van dit topic, nl. hoe zit het verder met de getrouwheidsrente op spaarrekeningen voor bedragen die er al enkele jaren geleden op gezet werden?