Besi
TIP
Re: Besi
Mijn aankooporder werd zonet op 19.98 doorgevoerd.
Nu maar even op de plank laten liggen...
Nu maar even op de plank laten liggen...
Ik heb enkele puts geschreven met strike 20 tegen 20/07. Dus eventuele aankoop zal netto lager dan €20 zijn.
Wat is dat eigenlijk voor een volatiele sector. Ik ga toch maar wegblijven.BESI ziet omzet in derde kwartaal 25-30 procent dalen versus tweede kwartaal
-
- Full Member
De aankondiging van buybacks (€75 milj tegen okt 2019) is toch mooi om te horen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Positief nieuws om dan -8% te gaan.
-
- Full Member
Kort vraagje(s). Betaal je iets van belastingen/RV op de premium die je krijgt van opties?
Of als je een optie met winst verkoopt?
(Beurstaks is ook hetzelfde voor aandelen?)
Niks, ook geen beurstaks. Enkel makelaarskosten.
Je kan zelfs beurstaks (deels) omzeilen door bv. een aandeel van 100€ te kopen via een ITM call van 60€, dan betaal je alleen daar beurstaks op, en het saldo 40€ zit in de optieprijs, zonder taks.
Je kon vroeger ook speculatietaks omzeilen door aandelen aan een kunstmatig lage prijs te verkopen via opties (niet zelf gedaan).
Je kon vroeger ook speculatietaks omzeilen door aandelen aan een kunstmatig lage prijs te verkopen via opties (niet zelf gedaan).
Dit aandeel is vergane glorie!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sector is en blijft cyclisch, maar als je vergelijkt met concurrenten is BESI de betere m.i. heb mijn ze sinds 2014 en ik kan je vertellen dat 2015 heel hard op de tanden bijten was
Lijkt me toch een voorbarige quote hahaha
Het is niet omdat men een groot order verloren is dat het bedrijf en de added value die het kan bieden, niet meer hetzelfde zijn hé.
Momenteel +-15% in min. Ik wacht nog even af om bij te kopen.
Komt wel weer goed op termijn, daarvoor staat Besi veel te sterk in haar schoenen.
Het helpt wel niet dat Besi telkens slechts één kwartaal vooruit kijkt, indien Q3 positief volgt er allicht al vlot herstel.
Op de lange termijn komt dit hoe dan ook wel goed, sterke marktpositie & gezonde balans!
Het helpt wel niet dat Besi telkens slechts één kwartaal vooruit kijkt, indien Q3 positief volgt er allicht al vlot herstel.
Op de lange termijn komt dit hoe dan ook wel goed, sterke marktpositie & gezonde balans!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad en wat me vooral opvalt: ik voel dezelfde sfeer als in 2015Wimpie85 schreef: ↑10 september 2018, 12:41 Komt wel weer goed op termijn, daarvoor staat Besi veel te sterk in haar schoenen.
Daarnaast ook niet vergeten dat bij iedere spike in de omzet (toch zeker 30 à 40% groei) de omzet daarna wat stagneert gedurende twee jaar om weer omhoog te schieten. 2020 wordt dus weer het jaar van de wederopstanding, maar zij die daarop wachten zullen tegen dan gevoelig meer moeten neertellen.