Besi
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Besi
Mijn beste beursverhaal tot nu toe is BE Semiconductor Industries.
Het bedrijf is actief in de halfgeleider sector en keert een brutodividendrendement uit van 3,5%.
Het staat genoteerd in de AMX en staat gewaardeerd op 1,17 miljard euro.
De koers is wel al fors gestegen maar nu noteren ze nog tegen een erg lage K/W van 12.
Wat in mijn ogen weinig is voor een groeibedrijf dat mag helpen met de Apple Watch voor het eerste kwartaal ziet het er erg goed uit.
Wat zijn jullie meningen hier?
Ik heb ze aan 17 euro gekocht.
Het bedrijf is actief in de halfgeleider sector en keert een brutodividendrendement uit van 3,5%.
Het staat genoteerd in de AMX en staat gewaardeerd op 1,17 miljard euro.
De koers is wel al fors gestegen maar nu noteren ze nog tegen een erg lage K/W van 12.
Wat in mijn ogen weinig is voor een groeibedrijf dat mag helpen met de Apple Watch voor het eerste kwartaal ziet het er erg goed uit.
Wat zijn jullie meningen hier?
Ik heb ze aan 17 euro gekocht.
Re: Besi
Op 3 maanden tijd bijna gehalveerd, terwijl de verwachtingen slechts lichtjes werden verlaagd.
EV/EBITDA rond 7
K/W rond 10
Nettokaspositie rond de €250m.
Iemand die dit bedrijf opvolgt?
EV/EBITDA rond 7
K/W rond 10
Nettokaspositie rond de €250m.
Iemand die dit bedrijf opvolgt?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb er deftig pak van in portefeuille!
Recent nog paar keer bijgekocht, maar een mens kan niet blijven bijkopen natuurlijk...
Besi is nu eenmaal erg volatiel, in het verleden vaker gebeurt dergelijke afstraffing.
Dividendrendement is nu wel gigantisch geworden t.o.v. huidige koers (quasi alle winst keren ze uit).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jep nog steeds in portefeuille Vroeger laag gekocht en dividenden gepakt. Aangepast aan werkkapitaal een cashkoe voor mij. Lange termijn trends zitten erg goed: meer cloud, big data, lichtere en kleinere chips voor EVs en smartphones. Hoog marktaandeel van 36 pct en solide positie in China. Stijgende marges. Wordt geshort zonder reden en analisten niet pessimistisch voor toekomst zoals vorige keren. Supercyclus krijgt in 2020 nieuwe impuls (gevraagd aan CEO). Faire waarde raam ik op 40 a 45 euro tegen cijfers vorig jaar aangepast aan werkkapitaal. Dit jaar verdere groei in Q1 dus dat is mijn margin of safety. Ik koop bij op 22. Gemiddeld in aan 16.
Handelsspanningen VS-China wegen momenteel ook extra zwaar door op de chipsector.
Nog een omzetwaarschuwing erbovenop:
https://www.besi.com/investor-relations ... -vs-q1-18/
https://www.besi.com/investor-relations ... -vs-q1-18/
De sector is groeiende maar het aandeel wordt serieus geshort.
-
- Full Member
Raar bedrijf toch, 1.6* miljard € markt kapitalisatie.
Met slechts 25 miljoen PPE draaien ze bijna 600 miljoen omzet.
Vergelijk dat met ASML die 1,5 miljard in PPE hebben en 'slechts' 9 miljard omzet halen.
Met slechts 25 miljoen PPE draaien ze bijna 600 miljoen omzet.
Vergelijk dat met ASML die 1,5 miljard in PPE hebben en 'slechts' 9 miljard omzet halen.
Laatst gewijzigd door Incremental op 3 juli 2018, 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De marktkapitalisatie van Besi ligt op dit moment nog wel iets hoger: 1,62 miljard EUR.
Goed: omzetwaarschuwing natuurlijk nooit positief, maar aandeel lijkt me inmiddels wel genoeg afgestraft...
Het is niet dat ze NIET meer groeien, ze groeien nog steeds.
Het is niet dat ze NIET meer groeien, ze groeien nog steeds.
-
- Newbie
- Contacteer:
Lagere guidance Q2 vooral doordat een order van 28 million door één klant werd gecanceld als ik dat persbericht goed begrijp.
Het is overal stevig zakken, kijk naar X-fab vandaag
-
- Hero Member
- Contacteer:
Cyclisch oké, bijgekocht vanmorgen. Maar als je ziet dat die groei niet stilvalt (bij vorige dip 2015 was er een dalende omzet, nu niet). Maak me geen zorgen en weet heel goed dat sommige aandelen tijd nodig hebben vooraleer op fair value
Bij chipbedrijven kunnen resultaten nu eenmaal ook sterk fluctueren van kwartaal tot kwartaal.
Als je daar niet tegen kan als kleine belegger moet je niet in dit soort aandelen zitten.
Maak me toekomstgericht ook weinig zorgen op dit moment.
Als je daar niet tegen kan als kleine belegger moet je niet in dit soort aandelen zitten.
Maak me toekomstgericht ook weinig zorgen op dit moment.