Besparen algemeen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Besparen algemeen
Je gebruikt hier correct het woord "we". Want het is niet een of andere abstracte eenheid, maar alle inwoners die verantwoordelijk zijn voor zowel de goede als de minder goede dingen die in Vlaanderen of België gebeuren.
Wat mij betreft, voor mijn eigen gebieden, vind ik die toenemende (hoofdzakelijk) winteroverstromingen eerder een zegen dan een last. De overstromingen zijn zeer beperkt zowel in plaats als in duur. Plaats: tot enkele meters verder dan de beekbedding. Duur: een of twee dagen. Voordeel: mijn grote poel wordt tot op grondoppervlakteniveau bijgevuld. Voordat de winter begint zal ik dit jaar de afvoerbuis naar de beek afdichten. Op die wijze vul ik mijn poel met minimaal extra 450 m3. Zo ben ik nog beter voorbereid op een droge zomer.
Goede investering. Door de aanhoudende energiecrisis schakelen almaar meer mensen over op verwarming met hout. Er is een rush op brandhout en omdat een tekort dreigt exploderen de prijzen. Terwijl een pallet hardhout van 2 kubieke meter vorig jaar rond deze tijd ongeveer 250 euro kostte betaal je daar nu gemakkelijk 500 euro voor.
vanaf september zult ge in Franrijk kunnen tanken aan ca 1.5 Euro per liter.
Dat in combinatie met een bezoekje aan auchan kan dat een aardige besparing worden.
Deze week stonden/staan veel frisdranken aan spotgoekope prijzen. bvb Pepsi max aan 0.57Euro/liter....
Dat in combinatie met een bezoekje aan auchan kan dat een aardige besparing worden.
Deze week stonden/staan veel frisdranken aan spotgoekope prijzen. bvb Pepsi max aan 0.57Euro/liter....
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Die rommel niet kopen is nog een grotere besparing.Lukske schreef: ↑29 juli 2022, 08:42 vanaf september zult ge in Franrijk kunnen tanken aan ca 1.5 Euro per liter.
Bij mij is het 30 km naar de grens. Even uitvogelen of het de moeite waard is.
48 eenvoudige manieren om zelf energie te besparen:
https://www.hetkanwel.nl/48-eenvoudige- ... -besparen/
Ik weet het, (elektrische) energie zou spotgoedkoop moeten zijn...
https://www.hetkanwel.nl/48-eenvoudige- ... -besparen/
Ik weet het, (elektrische) energie zou spotgoedkoop moeten zijn...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
En daar is de prijsstijging al, al valt het vergeleken met gas/elec nog wel mee.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220801_95038697
ik douche me tegenwoordig met koud regenwater en een gieter.
So what. Heb jij er last van dat Brembos een douche neemt met een gieter en koud water? Hij is waarschijnlijk veel gelukkiger dan veel zuurpruimen hier.
1. Geluk is relatief.
2. Denk jij nu echt dat het nodig is om Brembos ter hulp te snellen in deze futiliteit?!
3. Als iemand het nodig vindt om heel de wereld kond te maken dat hij zich wast met gieter en regenwater, doet dat mij (glim)lachen. Mag ik?
4. Wie is hier de zuurpruim?
Ik denk dat dat een grapje was. Moeten jullie daar zoveel heisa over maken?