Besparen algemeen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Besparen algemeen
Voor alle duidelijkheid, dit was gewoon een vraag.
Ik bedoelde hier niet mee om een elektrisch verwarmingstoestel hele dagen te kunnen gebruiken met zo'n zonnelader.
Ik weet ook wel dat dit al zekers niet zou lukken met een zonnelader van een smartphone wat ook vermeld staat in mijn vraag of een powerbank
Ik bedoelde hier niet mee om een elektrisch verwarmingstoestel hele dagen te kunnen gebruiken met zo'n zonnelader.
Ik weet ook wel dat dit al zekers niet zou lukken met een zonnelader van een smartphone wat ook vermeld staat in mijn vraag of een powerbank
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je een beetje googlet, kom je vanalles tegen.buffaloke85 schreef: ↑30 augustus 2022, 17:27 Iemand die weet of er zoiets bestaat als een soort van zonnelader/ draagbaar zonnepaneel met een accu, waarbij je dit bv dan kan aansluiten aan een elektrisch verwarmingstoestel of zo? Met de hulp van google heb ik gezien dat dit bestaat voor kleine dingen zoals een smartphone op te laden maar weet niet of er betere zonneladers bestaan die dan nog eens meevallen van prijs.
Wellicht bestaat de uitdaging erin dat men meestal wil verwarmen wanneer de zon niet schijnt.
Je hebt dus opslag nodig, en dat is wat momenteel nog steeds zeer kostelijk is, denk ik. De kost van batterij dus.
Er bestaan vermoedelijk ook mobiele windmolens, die kunnen ook energie leveren wanneer de zon niet schijnt, maar die hebben dan weer wind nodig, gelijkaardig probleem dus.
En geen slechte vraag, gezien de andere reacties zijn er wel meer mensen die de hoeveelheid energie die een verwarming vereist onderschatten. Het is dan ook op gebied van verwarming / isoleren dat de grootste besparingen te halen zijn.
Ongeziene prijsstijging bij Ecopower vanaf november,weet er toevallig iemand of ik nu onmiddellijk kan overstappen naar Luminus of is dat contractbreuk,dank bij voorbaat...
U kan altijd opzeggen met maand opzeg.
Als je overstapt, wat gebeurd er dan met uw aandeel?
Waarom denk je dat Luminus goedkoper zal uitkomen ?
Ben zelf ook in twijfel hoor, maar denk dat ik Ecopower in deze zal verder blijven steunen.
Aan het tarief dat zij voorspellen, zal ik eind november rond de 250EUR/maand uitkomen.
Jaarverbruik is 4250kWh, mede door invalide en altijd thuis zijnde partner.
Ik vind vandaag geen enkel Luminus-contract dat me onder de 300EUR/maand brengt.
Ben zelf ook in twijfel hoor, maar denk dat ik Ecopower in deze zal verder blijven steunen.
Aan het tarief dat zij voorspellen, zal ik eind november rond de 250EUR/maand uitkomen.
Jaarverbruik is 4250kWh, mede door invalide en altijd thuis zijnde partner.
Ik vind vandaag geen enkel Luminus-contract dat me onder de 300EUR/maand brengt.
Wel goed opletten met een overstap in een emotionele opflakkering.
Ben zelf al jaren klant bij Ecopower en dat zal na deze communicatie ook zo blijven.
Als je het rekenvoorbeeld goed bekijkt dan nemen ze nog altijd het gemiddelde van 0,23 + het gemiddelde van de marktprijzen van de concurrentie (of toch zoiets ongeveer). Dit zal in normale omstandigheden nog steeds goedkoper zijn dan het goedkoopste tarief van de concurrentie.
Zoals er waarschijnlijk al vele mensen voor mij gezegd hebben. De markt is momenteel oververhit. Nu snelle beslissingen nemen is een hit & miss.
Ben zelf al jaren klant bij Ecopower en dat zal na deze communicatie ook zo blijven.
Als je het rekenvoorbeeld goed bekijkt dan nemen ze nog altijd het gemiddelde van 0,23 + het gemiddelde van de marktprijzen van de concurrentie (of toch zoiets ongeveer). Dit zal in normale omstandigheden nog steeds goedkoper zijn dan het goedkoopste tarief van de concurrentie.
Zoals er waarschijnlijk al vele mensen voor mij gezegd hebben. De markt is momenteel oververhit. Nu snelle beslissingen nemen is een hit & miss.
Hier ook Ecopower klant - al jaren lang - en aan de ene kant verbaasd en tegelijk als cooperant ook blij dat men de nodige stappen neemt om in deze moeilijke tijden toch ook de coöperatie te beschermen. Als men failliet gaat om halsstarrig vast te houden aan oude afspraken of ideëen, dan is er niemand geholpen. Stijgt de prijs? Ja. Is dit leuk? Nee. Is de prijsstijging minder dan bij andere leveranciers? Volgens mij wel.
Als je als coöperant zelf zonnepanelen hebt liggen, én deze hebben overproductie, én je hebt een batterij waardoor je tekorten tijdelijk kan opvangen door de batterij, dan zou het hogere injectietarief (gaat van 0.064 naar 0.2) wel eens voldoende compensatie kunnen zijn om het beperkte verbruik dat je hebt aan het hogere tarief financieel af te dekken. Let wel, dit zal zeker niet voor iedereen zo zijn.
Ik blijf alvast klant en coöperant.
Voor wat betreft de vraag van iemand anders "wat gebeurd er met je aandeel?". Je hebt minstens 1 aandeel nodig om klant te kunnen worden (nu niet mogelijk wegens contractstop!) doch het is niet omdat je geen klant meer bent dat je dit aandeel moet verkopen. Uitstappen kan ook niet altijd, dat staat en stond duidelijk beschreven in de voorwaarden toen je toetrad. Zelfs als je weggaat, zou ik aanraden om het aandeel te behouden, zo kan je altijd "snel" terug als de omstandigheden voor uw specifiek geval terug gunstiger zijn.
Als je als coöperant zelf zonnepanelen hebt liggen, én deze hebben overproductie, én je hebt een batterij waardoor je tekorten tijdelijk kan opvangen door de batterij, dan zou het hogere injectietarief (gaat van 0.064 naar 0.2) wel eens voldoende compensatie kunnen zijn om het beperkte verbruik dat je hebt aan het hogere tarief financieel af te dekken. Let wel, dit zal zeker niet voor iedereen zo zijn.
Ik blijf alvast klant en coöperant.
Voor wat betreft de vraag van iemand anders "wat gebeurd er met je aandeel?". Je hebt minstens 1 aandeel nodig om klant te kunnen worden (nu niet mogelijk wegens contractstop!) doch het is niet omdat je geen klant meer bent dat je dit aandeel moet verkopen. Uitstappen kan ook niet altijd, dat staat en stond duidelijk beschreven in de voorwaarden toen je toetrad. Zelfs als je weggaat, zou ik aanraden om het aandeel te behouden, zo kan je altijd "snel" terug als de omstandigheden voor uw specifiek geval terug gunstiger zijn.
Dit is ongeveer de redenering die ik ook gemaakt heb (als reeds jarenlang klant bij Ecopower, zónder zonnepanelen).ServMe schreef: ↑1 september 2022, 16:31 Hier ook Ecopower klant - al jaren lang - en aan de ene kant verbaasd en tegelijk als cooperant ook blij dat men de nodige stappen neemt om in deze moeilijke tijden toch ook de coöperatie te beschermen. Als men failliet gaat om halsstarrig vast te houden aan oude afspraken of ideëen, dan is er niemand geholpen. Stijgt de prijs? Ja. Is dit leuk? Nee. Is de prijsstijging minder dan bij andere leveranciers? Volgens mij wel.
...
Ik blijf alvast klant en coöperant. ...
Eigenlijk was ik zelfs een beetje verbaasd dat ze nog niet eerder een verhoging hadden aangekondigd.
De injectieprijs van 0.064 en nu 0.2 lijkt mij juist een reden om niet voor Ecopower te kiezen, je krijgt toch al enkele maanden meer voor injectie bij bepaalde leverancier/contracten. bv voor de maand september is 0.4 een prijs die je kan krijgen....ServMe schreef: ↑1 september 2022, 16:31 Als je als coöperant zelf zonnepanelen hebt liggen, én deze hebben overproductie, én je hebt een batterij waardoor je tekorten tijdelijk kan opvangen door de batterij, dan zou het hogere injectietarief (gaat van 0.064 naar 0.2) wel eens voldoende compensatie kunnen zijn om het beperkte verbruik dat je hebt aan het hogere tarief financieel af te dekken. Let wel, dit zal zeker niet voor iedereen zo zijn.
Ik betrap mijzelf op "inflatiedenken". Niet dringend onderhoud aan huis of auto, wat ik anders nog een hele tijd zou uitstellen, laat ik nu meteen uitvoeren... Want volgende maand is het nóg duurder
Alle spots vervangen naar lage wattages. Beperkte kost, benieuwd of dat zichtbaar gaat zijn in het maandelijks verbruik.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Spots zijn mooi maar verbruiken heel veel.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.hln.be/binnenland/mr-komt-m ... a97ea3be8/
MR komt met eigen voorstel voor wie geen sociaal tarief heeft: “Goedkoper ‘basispakket’ voor iedereen. Zonder onderscheid”
Persoonlijk vind ik dit op het eerste zicht geen slecht idee, maar zal waarschijnlijk nog hier en daar wat bijgeschaafd moeten worden. Als elk EAN-nummer nu bvb een 1000 à 1500kWh jaarlijks aan basispakket kan bekomen, is dit - denk ik - voor elk welkom.
Iemand die bruto 7000 euro verdient, daar zijn door de persoon en het bedrijf op het einde al 5000-6000 euro belastingen op betaald. Iemand die 1500 euro verdient mss 500-1000. Dus degene met 7000 heeft toch al mooi bijgedrage aan de maatschappij. Iedereen een een deel Elek en water aan basistarief is een goed idee. Hierdoor gaat iedereen proberen te besparen wat waarschijnlijk niet gebeurd met een sociaal tarief
MR komt met eigen voorstel voor wie geen sociaal tarief heeft: “Goedkoper ‘basispakket’ voor iedereen. Zonder onderscheid”
Persoonlijk vind ik dit op het eerste zicht geen slecht idee, maar zal waarschijnlijk nog hier en daar wat bijgeschaafd moeten worden. Als elk EAN-nummer nu bvb een 1000 à 1500kWh jaarlijks aan basispakket kan bekomen, is dit - denk ik - voor elk welkom.
Iemand die bruto 7000 euro verdient, daar zijn door de persoon en het bedrijf op het einde al 5000-6000 euro belastingen op betaald. Iemand die 1500 euro verdient mss 500-1000. Dus degene met 7000 heeft toch al mooi bijgedrage aan de maatschappij. Iedereen een een deel Elek en water aan basistarief is een goed idee. Hierdoor gaat iedereen proberen te besparen wat waarschijnlijk niet gebeurd met een sociaal tarief