Besparen algemeen
Re: Besparen algemeen
4000/800 = 5 jaar, moet lukken. Je mag de meerwaarde van het huis ook niet vergeten, een huis zonder energiekosten is meer waard. Mocht er nog een EV bijkomen dan leg ik er nog wat extra zp bij.Orakel van Brakel schreef: ↑24 maart 2023, 13:58 Kan me niet voorstellen dat je dat er allemaal uit haalt qua kosten.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die dingen gaan geen eeuwigheid mee. Stel dat je vandaag een warmtepomp en een windmolen installeert. En je verkoopt je huis binnen 15j. Wetende dat die dingen een levensduur van 20j hebben... brengen ze dan nog een meerwaarde op?
Je haalt het er niet uit, en het is alleszins niet de beste aanwending van middelen om het doel van hernieuwbare energie te bereiken. Maar wie privé zo'n kosten wil maken (velen voelen blijkbaar de drive om op eilandbedrijf te gaan) kan je moeilijk tegenhouden.Orakel van Brakel schreef: ↑24 maart 2023, 13:58 Kan me niet voorstellen dat je dat er allemaal uit haalt qua kosten.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Als iedereen gaat besparen op van alles en nog wat, zullen de prijzen wel verhogen omdat ze minder winst maken..
Is en blijft vicieuze cirkel...
Is en blijft vicieuze cirkel...
Het geld dat ik uitspaar ga ik zeker besteden aan andere dingen. Ik vind het gewoonweg onzin om duizenden euro's aan energie uit te geven als je die energie eenvoudigweg uit de lucht kan plukken (en de aardkloot is er ook mee geholpen). Ik heb geen kinderen maar ik wil geen woestijn nalaten. Trouwens, als we over kinderen beginnen spreken...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Mooie grafiek die bevestigt dat mijn carbon footprint zeer laag is. Dit geeft me een goed gevoel. Mijn bescheiden motorvoertuig wordt binnen afzienbare tijd vervangen door een bescheiden electrisch voertuig Tesla.
Laatst gewijzigd door Brembos op 24 maart 2023, 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Maar wie gaat dan jouw en Spaarplan zijn pensioen betalen?
Ik ga er van uit dat de overheid mijn royale bijdrages zoals een goede huisvader heeft belegd zoals ik ook zelf heb gedaan. Indien dit niet het geval is dan moet ik mijn eigen middelen aanspreken. Ik heb ongeveer 50 x mijn jaarlijkse uitgaven hiervoor gereserveerd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: “Een rit naar het zuiden kostte vroeger 58 euro. Eind vorig jaar betaalde ik met mijn Tesla 130 euro”
Zo’n 90.000 personenwagens rijden vandaag 100 procent elektrisch in ons land. Dat aantal stijgt, maar toch wil een deel automobilisten nu al van hun auto af. Hij is te duur, het laden gaat te traag en nog voor ze de zee zien, is de batterij plat. De groene droom die sommigen voor ogen hadden, werd - in hun woorden - een nachtmerrie. Al durven weinigen dat openlijk toe te geven. “Ik had zoveel laadstress dat dokter me een medicijn moest voorschrijven.”
https://www.hln.be/binnenland/als-elekt ... ~ae061c6b/
Zo’n 90.000 personenwagens rijden vandaag 100 procent elektrisch in ons land. Dat aantal stijgt, maar toch wil een deel automobilisten nu al van hun auto af. Hij is te duur, het laden gaat te traag en nog voor ze de zee zien, is de batterij plat. De groene droom die sommigen voor ogen hadden, werd - in hun woorden - een nachtmerrie. Al durven weinigen dat openlijk toe te geven. “Ik had zoveel laadstress dat dokter me een medicijn moest voorschrijven.”
Een typisch HLN artikel. Meer dan 80% van de eigenaars van een Tesla zou er terug een kopen.Voor 58 euro koop je 35 liter benzine of diesel. Hij had toen blijkbaar een zeer zuinige wagen die 3,5 l/100 km verbruikte. Of hij reed op lpg misschien ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jeetje welke groenten vermijd ik best momenteel?
Komkommerprijs is echt naar de maan aan het gaan
Komkommerprijs is echt naar de maan aan het gaan
Ik zie het deze zomer al gebeuren... files naar de kust, niet door ongevallen, maar door platgevallen elektrische auto's .E10ne schreef: ↑25 maart 2023, 09:13 Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: “Een rit naar het zuiden kostte vroeger 58 euro. Eind vorig jaar betaalde ik met mijn Tesla 130 euro”