Besparen algemeen
Besparen algemeen
Ondanks de uit de pan swingende energieprijzen, zijn er de laatste tijd (+- 2 maanden) op dit forum nog nauwelijks besparingstips (andere dan energie) te vinden. Ik meen dat dit vroeger wel anders was.
Aangezien bijna iedereen ongewild slachtoffer is van bovenstaande en daar niets of weinig kan aan veranderen, lijkt het mij erg aangewezen om dit item nieuw leven in te blazen.
Voelen leden zich geroepen?
Aangezien bijna iedereen ongewild slachtoffer is van bovenstaande en daar niets of weinig kan aan veranderen, lijkt het mij erg aangewezen om dit item nieuw leven in te blazen.
Voelen leden zich geroepen?
Re: Besparen algemeen
Sinds corona is ons besparingspatroon niet gewijzigd. Er werd minder aan horeca en voetbaltrips uitgegeven, niet uit noodzaak maar omdat de mogelijkheden tot uitgave er niet waren. Het uitgespaarde bedrag zal allicht helemaal naar de energieleverancier gaan. Het dagdagelijkse leven zal op 2 jaar tijd ook wel duurder geworden zijn, maar enkele bonussen en wat hoger loon lijken dit helemaal te compenseren.
Geen tips dus. Als er echt bespaard moet worden, zal er een hobby sneuvelen. Dat staat al vast.
Beleggingen worden ook stilletjes afgebouwd. De belegde sommen dalen naarmate ik ouder word. Het kapitaal moet niet eeuwig blijven groeien. Wat uitgeven links en uitdelen rechts.
Geen tips dus. Als er echt bespaard moet worden, zal er een hobby sneuvelen. Dat staat al vast.
Beleggingen worden ook stilletjes afgebouwd. De belegde sommen dalen naarmate ik ouder word. Het kapitaal moet niet eeuwig blijven groeien. Wat uitgeven links en uitdelen rechts.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Woont u in appartement ergens volledig omringd met andere bewoners zet dan uw thermostaat op 19 graden.
Warmte trekt altijd naar het koude nooit andersom, dus uw buren stoken allemaal 21 graden en die warmte begint traag naar uw woning te trekken tot dat die uw muren, vloer en plafond van appartement beginnen op te warmen, waardoor u warmteverlies drastisch zakt en bijna niet moet bijverwarmen.
Meer dan 50% minder verbruik!
Hopelijk lezen uw buren dit ook niet want dan is het een slag in het water.
Warmte trekt altijd naar het koude nooit andersom, dus uw buren stoken allemaal 21 graden en die warmte begint traag naar uw woning te trekken tot dat die uw muren, vloer en plafond van appartement beginnen op te warmen, waardoor u warmteverlies drastisch zakt en bijna niet moet bijverwarmen.
Scheren met een 'safety razor' in plaats van een blits wegwerpmesje zoals de "Gilette Fusion 5 ProGlide Power".
Gilette Fusion: 5,49 euro per mesje. (Kruidvat) Via promoties soms tot 2 euro per stuk te krijgen.
Safety razor 'King C. Gilette': 0,49 euro per mesje (Kruidvat)
Voor de kostprijs van het 'handvat' moet je het ook niet laten:
Fusion ProGlide met Flexbal technologie: 10 euro, inclusief 1 mesje.
Gilette safety razor: 15 euro, includief 5 mesjes.
Gilette Fusion: 5,49 euro per mesje. (Kruidvat) Via promoties soms tot 2 euro per stuk te krijgen.
Safety razor 'King C. Gilette': 0,49 euro per mesje (Kruidvat)
Voor de kostprijs van het 'handvat' moet je het ook niet laten:
Fusion ProGlide met Flexbal technologie: 10 euro, inclusief 1 mesje.
Gilette safety razor: 15 euro, includief 5 mesjes.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vandaag in een appartement geweest dat als enige onbewoond is in een gebouw, en behoorlijk geisoleerd. Was daar 16 graden zonder verwarming.odbc schreef: ↑22 januari 2022, 18:51 Woont u in appartement ergens volledig omringd met andere bewoners zet dan uw thermostaat op 19 graden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik kan dit alleen maar beamen. Mijn thermostaat staat sinds dinsdag op 16 graden maar de temperatuur binnen zakt niet onder de 18.5 graden. Met dank aan mijn (oudere) buren.
-
- VIP member
- Contacteer:
18,5 is toch veel te koud om stil te zitten
Ik heb echt medelijden met mensen die de verwarming nu moeten afzetten omwille van financiële redenen…
Ik “bespaar” door bij Carrefour altijd de aanbiedingen te kopen (bonuspunten) waardoor ik als alleenstaande met genoeg wasmiddel zit om jaren door te komen.
Sommige zouden zeggen niet kopen is nog altijd goedkoper.
Maar aangezien wasmiddel niet slecht wordt en door de inflatie waarschijnlijk duurder is over een paar jaar, doe ik dit toch….
Ik heb echt medelijden met mensen die de verwarming nu moeten afzetten omwille van financiële redenen…
Ik “bespaar” door bij Carrefour altijd de aanbiedingen te kopen (bonuspunten) waardoor ik als alleenstaande met genoeg wasmiddel zit om jaren door te komen.
Sommige zouden zeggen niet kopen is nog altijd goedkoper.
Maar aangezien wasmiddel niet slecht wordt en door de inflatie waarschijnlijk duurder is over een paar jaar, doe ik dit toch….
18.5 graden is prima voor mij , ik draag overdag gewoon een korte broek en een t shirt. Ik was me ook met koud water. Enkel voor de afwas heb ik warm water nodig. Ik noteer dagelijks de stand van de gasmeter. De afgelopen 24u heb ik 0.25 m3 verbruikt.
Sinds ik gestopt ben met werken geef ik (nog) veel minder uit. Veel meer tijd om de aanbiedingen in de supermarkten op te volgen , praktisch geen kilometers met de auto meer (137 km sinds begin dit jaar). Ik heb dit jaar reeds € 387.50 uitgegeven en zal dus deze maand ruim onder de € 1.000.00 uitkomen en ik moet me niets ontzeggen.
Sinds ik gestopt ben met werken geef ik (nog) veel minder uit. Veel meer tijd om de aanbiedingen in de supermarkten op te volgen , praktisch geen kilometers met de auto meer (137 km sinds begin dit jaar). Ik heb dit jaar reeds € 387.50 uitgegeven en zal dus deze maand ruim onder de € 1.000.00 uitkomen en ik moet me niets ontzeggen.
Wij denken een beetje te besparen door de thermostaat overdag op 23,5 gr. en 's nachts op 22 gr. in te stellen. Vorige winter was dat constant 25 gr.. Sommigen kunnen denken dat dit veel te hoge temperaturen zijn maar mijn echtgenote en ikzelf voelen de nieuwe temperatuurinstellingen reeds op het randje van comfortabel.
Ook besparen we iets op ons H2O-verbruik door het toilet niet na ieder gebruik door te spoelen. Zal wel zo'n 1.000 tot 2.000 liter per maand minder zijn.
Ook besparen we iets op ons H2O-verbruik door het toilet niet na ieder gebruik door te spoelen. Zal wel zo'n 1.000 tot 2.000 liter per maand minder zijn.
Ik ben momenteel veel thuis en mijn twee warmtepompen draaien overuren, lekker warm en tegelijk geld besparen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik vind 18 graden warm genoeg.
Dat is hier al jaren in de winter maar 18 graden in huis. Eens de winter een tijdje gevorderd heb ik eigenlijk genoeg aan 17 graden.
Op tijd de verwarming echt uit zetten, enkele uren voor je plant weg te gaan van huis, is ook een besparing die ik niet laat liggen.
Warm water in de keuken zet ik pas aan als ik het nodig heb. Op enkele minuten is het warm, je hebt dus geen ganse dag warm water nodig.
Tank je benzine waar het goedkoopst is.
Groepeer je verplaatsingen.
Daar zondig ik de laatste tijd dik tegen. Ik wil dat mijn auto bolt en verslijt. Niet dat hij stilstaat.
Mijn verplaatsingen zijn te veel in functie van 'waar zou ik vandaag eens naartoe rijden'.
Ik zondig ook tegen het gebod : drink je koffie thuis. Ik ga de laatste tijd vaker buitenshuis koffie drinken.
Net zo met eten.
Als ze morgen het licht uitdoen is het gedaan met genieten van het leven. Of misschien voordien ook al
Een andere klassieke bespaartip :
Met een partner net als met GSM : als je weinig belt / consumeert, gebruik dan prepaid naar behoeften.
Wat lees ik hier toch allemaal? 17 of 18 graden in huis
Mijn vrouw krijgt reeds moordneigingen als de thermostaat 20,5 graden aangeeft
Dat is het mij toch allemaal niet waard. Hier netjes permanent 21 graden in de leefruimten met vvw en 19 in de slaapkamers.
Mijn vrouw krijgt reeds moordneigingen als de thermostaat 20,5 graden aangeeft
Dat is het mij toch allemaal niet waard. Hier netjes permanent 21 graden in de leefruimten met vvw en 19 in de slaapkamers.
Aardgas 1,25 euro m3
Stroom kwh/ 0,50 euro.
Dit gaat bij veel mensen pijn doen, doel van vakantiegeld is al gekozen.
Ik zie hier in wijken veel huizen met rollen altijd naar beneden, die zijn niet allemaal op vakantie hoor!
Stroom kwh/ 0,50 euro.
Dit gaat bij veel mensen pijn doen, doel van vakantiegeld is al gekozen.
Ik zie hier in wijken veel huizen met rollen altijd naar beneden, die zijn niet allemaal op vakantie hoor!
Hier staat mijn lucht/lucht warmtepomp (A+++) op 22 graden. Verbruik van enkel de WP is circa 7 kWh/dag (winter dagen) voor +/- 50 m². Er staat geen andere verwarming aan, wel de restwarmte van 2 desktop computers die constant staan draaien.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Dat kost toch veel elektriciteit, want zon is er al een tijdje niet...