Besparen op verwarming, poll
Re: Besparen op verwarming, poll
Nog geen verwarming opgezet hier. Er liggen 71 zakken pellets klaar. Nog kunnen kopen aan 8.5 euro per zak. Ik zal met mezelf een wedstrijdje beginnen om te zien hoe ver ik daarmee door de winter geraak.
Ik betaal nu 10 euro voorschot voor gas en ik wil dit zo lang mogelijk zo houden dus douchen zo veel mogelijk op het werk of in de fitness. De afwas doe ik met koud water.
Afwas gaat inderdaad net zo goed met koud regenwater als je hem direct na het eten doet en niet alles laat indrogen.
Hier toch al eens de houtkachel aangestoken, niet dat het nodig was, gewoon voor de gezellige stralingswarmte en om wat kartonverpakking op te ruimen
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
19 graden. Wel met gyproc werken bezig ondertussen. Onder de 18 gaat hij niet aan. En dan zal het eerder de airco worden ipv HR ketel.
Als ik een bedrijfswagen had, reed ik iedere dag naar het werk om mij daar op te warmen.
18 graden in huis, geen verwarming .. Binnenkort warmt het weer wat op. De stoof aansteken zal niet voor deze week zijn als het aan mij ligt.
Ik train op het nemen van kortere douches maar even warm als vroeger.
Ik train op het nemen van kortere douches maar even warm als vroeger.
Pré corona ging ik met de (elektrische) fiets naar het werk. Minimum 2 X lopen in de week, 2 X naar de fitness op het werk. Misschien wat te sportief. Nu, anno 2022, ga ik af en toe nog eens lopen, stond de verwarming op 24 begin dit jaar, en ik merk dat mijn weerstand een serieus knauw gekregen heeft.
Buiten het feit dat de gas-elek. prijzen het dak uitswingen is het voor mij persoonlijk een goede mentaliteitswijziging.
Buiten het feit dat de gas-elek. prijzen het dak uitswingen is het voor mij persoonlijk een goede mentaliteitswijziging.
Sinds gisteren staat de WP aan op 22 graden, dat is al vroeg maar we zijn net terug van het zuiden waar het meer dan 30 was en het is even aanpassen. Overmorgen staat ze misschien terug uit.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Waarschijnlijk is het niet voor iedereen mogelijk dit te doen, maar wij schakelen de verwarming steeds volledig af wanneer we uithuizig zijn en 's avonds zo rond 22.00u tot ongeveer 7.30 à 8.00 's anderendaags.
Wij verbruiken zo'n 11.000kWh gas jaarlijks voor verwarming (HOB).
Sedert afgelopen week een nieuwe condensatieketel, dit zal misschien nog enige kWh besparen.
Wij verbruiken zo'n 11.000kWh gas jaarlijks voor verwarming (HOB).
Sedert afgelopen week een nieuwe condensatieketel, dit zal misschien nog enige kWh besparen.
's Morgens vroeg omstreeks 06u30 is de livingtemperatuur 22° C. Dit vinden wij te koud. Verwarming wordt dan ingesteld op 23,5 ° C.
Dit is net aanvaardbaar!
Er is hier een forumlid die ook plast terwijl hij doucht. Ben jij dat niet?
In voorkomend geval beklaag ik diegenen die bij jou iets komen eten. Bij nader inzien; dat kan niet. Zij moeten wschl zelf hun voedsel en hun eetgerei meebrengen!
Ik heb zo mijn bedenkingen bij uitspraken van leden die hier totaal ongeloofwaardige zaken posten.
Ik had die kerel al een tijdje op mijn negeerlijst geplaatst. Vandaag echter wou ik eens checken welke onzin hij nu weer te verkopen had. Viel dik tegen!
En het is niet omdat ik uit zijn nonsens 1 bepaald facet becommentarieer dat ik het eens ben met de rest.
Snap je?
Jongens toch!
Ik had die kerel al een tijdje op mijn negeerlijst geplaatst. Vandaag echter wou ik eens checken welke onzin hij nu weer te verkopen had. Viel dik tegen!
En het is niet omdat ik uit zijn nonsens 1 bepaald facet becommentarieer dat ik het eens ben met de rest.
Snap je?
Jongens toch!
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ach, je hebt zo van die types.
Zijn ook te zien in Amerikaanse programma's zoals Extreme Cheapskates.
Stel me dan altijd de vraag of die mensen tegen hun zin leven, want ikzelf zou alvast zo niet willen leven.
Het blijft voor mij een open vraag:
Zit hij hier de boel te jennen of meent hij werkelijk alle onzin die hij op dit forum plaatst?
Wat er ook van weze; de negeerlijst wordt tot nader order weer bijgewerkt!
Zit hij hier de boel te jennen of meent hij werkelijk alle onzin die hij op dit forum plaatst?
Wat er ook van weze; de negeerlijst wordt tot nader order weer bijgewerkt!