Besparen op verwarming, poll
Re: Besparen op verwarming, poll
Idem.
De vraag of oud-klanten van de recent overkop gegane energieleveranciers nu gewoon mogen weigeren om hun rekeningen te betalen.
Ik zeg dat ze dat niet mogen weigeren en dat ze daarmee niet in hun recht staan. Zij zeggen van wel.
Hln zwijgt erover.
Daar gaat het toch niet over ,maar over hoe leveranciers tot hun berekingen komen met Synthetisch Lasten Profiel of met Reëel Lasten Profiel in variabele contracten.
Leveranciers maken daar misbruik van ten nadele van klanten. Vreg en Fluvius hebben dit toegegeven dat dit jaar met het SLP de berekening nadelig zou zijn voor klanten, doordat de energieprijs in begin van jaar en dit najaar te ver uiteen ligt. Maar ondernemen niets, je moet dan maar naar een Reëel Lasten Profiel RLP gaan en maandelijks laten afrekenen was hun antwoord.
Eigenlijk zal elke leverancier met huidige berekening SLP dit jaar "legaal frauderen."
Kan gaan van paar 100 euro tot 1000 euro ten nadelen van klanten. En hoe meer klanten in 4de kwartaal besparen op aardgas hoe meer ze worden bedrogen op eindjaar faktuur omdat er door het SLP meer goedkoper voorjaar verbruik naar duurder 4de kwartaal word verschoven.
En daar zweeg HLN ook over door gebrek aan kennis.
Ik ben van zins om in oktober te switchen naar de goedkoopste gasleverancier. Alles om de winterfactuur te drukken. Ik merk dat nog niet alle energieleveranciers hun prijzen hebben geupdated, dus ik wacht nog tot maandag.
Ik heb momenteel MEGA, en zonder dat ik erbij stil stond: ik betaal voor september dubbel zoveel in vergelijking met andere leveranciers. Dit overkomt me geen tweede keer.
Daarnaast, ik heb een elektrisch kacheltje gekocht (32€) waarmee ik mijn overschot aan elektriciteit van de zonnepanelen op gebruik. Krijgt mijn living op 19-20°C. Ik zou graag pas in december starten met gas stoken, we zullen zien.
Ik heb momenteel MEGA, en zonder dat ik erbij stil stond: ik betaal voor september dubbel zoveel in vergelijking met andere leveranciers. Dit overkomt me geen tweede keer.
Daarnaast, ik heb een elektrisch kacheltje gekocht (32€) waarmee ik mijn overschot aan elektriciteit van de zonnepanelen op gebruik. Krijgt mijn living op 19-20°C. Ik zou graag pas in december starten met gas stoken, we zullen zien.
Bij ons op het werk zijn ze er ook aan begonnen. Verwarming max op 21 gr met de verwijzing dat het in de overheidsgebouwen op 19 staat, stekkers niet meer in het stopcontact, schermen afleggen, ...
KPI's waren nog nooit zo goed?
Ok je krijgt 4a 5€/dag, maar die stook je zeker op + je elektriciteit.
hoeveel kilometer moet je doen?
Bij ons zijn er toch die nu meer naar kantoor komen hoor.
Heb nieuwe energiekaarten van Eneco oktober.
Is gewoon alles X 2
Hallo, als je daar een simulatie mee uitvoerd draai je onmiddelijk de aardgaskraan dicht.
Ze gaan mensen echt de put inwerken.
Ik heb juiste beslissing genomen om mijn houtvoorraad aan te vullen en bedenken dat vrouwlief vorig jaar nog voorstelde om kachel en schouw weg te werken.
Erg, zeer erg voor die geen andere verwarmingsbron hebben dan aardgas.
Is gewoon alles X 2
Hallo, als je daar een simulatie mee uitvoerd draai je onmiddelijk de aardgaskraan dicht.
Ze gaan mensen echt de put inwerken.
Ik heb juiste beslissing genomen om mijn houtvoorraad aan te vullen en bedenken dat vrouwlief vorig jaar nog voorstelde om kachel en schouw weg te werken.
Erg, zeer erg voor die geen andere verwarmingsbron hebben dan aardgas.
Gezien de prijzen in augustus vind ik het nog meevallen, c€21,84 voor gas en c€46,17 voor stroom zit nog een stuk onder de de prognose op jaarbasis. In mijn geval zou dat met het al bij al bescheiden verbruik uit het verleden op een €4000 op jaarbasis komen, zal nu wel een pak lager zijn door houtkachel allesbrander ipv gas
Ja, maar wij kl. ten ons zelf door nu met hout te verwarmen en aardgaskraan dicht.
Leverancier hanteert het SLP bij berekening en dat zal geen rekening houden met aardgas besparing 4de kwartaal.
De vaste deler in SLP systeem blijft zelfde voor kwartaal berekeningen en word enkel beïnvloed door graaddagen in jaar.
Dus aardgas besparing in 4de kwartaal zal ons nadelig zijn en voordelig voor leverancier.
Ja, kunnen we omzeilen door maandelijks af te rekenen.
Leveranciers wrijven in hun handen als iedereen veel aardgas verbruik bespaard in 4de kwartaal!!
Zij zullen goedkoper verbruik in voorjaar door ontwrichte SLP verschuiven naar stront duur 4de kwartaal.
Instanties geven het toe maar ondernemen niets.
Het enige dat je kan doen is NU aardgas op leegstand laten zetten voor paar maanden.
Dan zal verbruik enkel tot aan die datum verrekend worden.
Leverancier hanteert het SLP bij berekening en dat zal geen rekening houden met aardgas besparing 4de kwartaal.
De vaste deler in SLP systeem blijft zelfde voor kwartaal berekeningen en word enkel beïnvloed door graaddagen in jaar.
Dus aardgas besparing in 4de kwartaal zal ons nadelig zijn en voordelig voor leverancier.
Ja, kunnen we omzeilen door maandelijks af te rekenen.
Leveranciers wrijven in hun handen als iedereen veel aardgas verbruik bespaard in 4de kwartaal!!
Zij zullen goedkoper verbruik in voorjaar door ontwrichte SLP verschuiven naar stront duur 4de kwartaal.
Instanties geven het toe maar ondernemen niets.
Het enige dat je kan doen is NU aardgas op leegstand laten zetten voor paar maanden.
Dan zal verbruik enkel tot aan die datum verrekend worden.
Hier is eind maart een digitale teller geplaatst, sindsdien amper nog gas voor verwarming gebruikt, jaarafrekening is normaal eind september, dus veel gaan ze mij niet kunnen kl*ten met het verschuiven van verbruik. Alleen zien dat ze geen veel te hoog voorschot gaan aanrekenen voor het minder gasverbruik.
Voorbije week eerste keer de verwarming aan. Geen gas. 8.6kw aan verwarming (airco) verbruikt.
Hier staat verwarming uit bij 21 graden, de restwarmte van 2 desktop computers en lichaamswarmte doen hun werk. Hopelijk nog voor lang. Na flight shame nu ook heating shame.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Hier staat de verwarming uit bij 23°C, één enkele desktop, lichaamswarmte en een allesbrander doen hun werk, nog met zekerheid gans deze winter, en dat allemaal zonder shame en koude voeten
Stook je nog plastic?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ja natuurlijk, wel enkel polyethyleen in kleine hoeveelheden met voldoende lucht toevoer. PE is een heel zuivere brandstof die enkel uit koolstof en waterstof atomen bestaat, bij volledige verbranding komt enkel CO2 en waterdamp vrij, dus zelfs beter dan hout