Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Het is 6000 per jaar he, verkopen en kopen heeft nog steeds geen zin als je daar boven komt.sintorama schreef: ↑Vandaag 08:57Ja, dat dacht ik dus ook. Telkens verkopen en onder de drempel blijven, terug kopen en vanaf dan is dat geen winst meer maar eigen kapitaal. Je betaalt natuurljk wel transactiekosten en twee maal beurstaks, dus grondig doorrekenen is wel nodig.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 23:05 Dus je moet gewoon verkopen om direct terug te kopen, jaar na jaar en aankoop- en verkoopkosten + beurtaksen betalen om geen "solidariteits"bijdrage aangerekend te krijgen ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gewoon laten staan tot regering valt is ook een optie.
Wanneer de regering valt blijven alle wetten geldig.
Zoals enkele berichten eerder voorgesteld werd.
Elk jaar voor 5999,99 euro winst nemen ( aandelen verkopen ) en die aandelen terugkopen.
Zo kan men elk jaar 5999,99 euro belastingvrij ( mits aftrek van 2 x 0,35 % beurstaks ) winst nemen
Elk jaar voor 5999,99 euro winst nemen ( aandelen verkopen ) en die aandelen terugkopen.
Zo kan men elk jaar 5999,99 euro belastingvrij ( mits aftrek van 2 x 0,35 % beurstaks ) winst nemen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Veel succes om de (netto) aankoopprijs te berekenen, als ge gedurende lange tijd opgebouwd hebt via periodiek beleggen...
Ipv solidarititeitsbijdragen zouden we het misschien beter een " Bart de Bevertaks" noemen, dan gaat hij er tot het einde van zijn dagen aan blijven herinnerd worden, gaat hij niet graag hebben ivm toekomstige verkiezingen.
Dat is altijd zo, misschien wat computerprogramma's maken die het voor ons uitrekenen ( LIFO of FIFO op pipo ? )spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:43Veel succes om de (netto) aankoopprijs te berekenen, als ge gedurende lange tijd opgebouwd hebt via periodiek beleggen...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kom kom, het is allemaal zo erg niet...
Dat we het gelach gingen moeten betalen voor jaren wanbeleid wisten we al een hele tijd.
En beleggers niet alleen, iedereen.
Het kon allemaal erger, dus ik vind die solidariteitstaks wel ok, liever niet natuurlijk, maar ik leg me erbij neer.
Dat we het gelach gingen moeten betalen voor jaren wanbeleid wisten we al een hele tijd.
En beleggers niet alleen, iedereen.
Het kon allemaal erger, dus ik vind die solidariteitstaks wel ok, liever niet natuurlijk, maar ik leg me erbij neer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
ALLE kosten zijn aftrekbaar, dus ook de makelaarskost.
Lastig te bewijzen wat die kosten waren bij gespreid en periodiek beleggen...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Remember de Turteltaks. Annemie Turtelboom, nooit meer op voorplan geraakt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
LIFO of FIFO, al een heel groot verschil.paul schreef: ↑Vandaag 13:45Dat is altijd zo, misschien wat computerprogramma's maken die het voor ons uitrekenen ( LIFO of FIFO op pipo ? )spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:43
Veel succes om de (netto) aankoopprijs te berekenen, als ge gedurende lange tijd opgebouwd hebt via periodiek beleggen...
Volgen alle brokers dezelfde methode? Ook de buitenlandse?
Of de Reynderstaks, hij is ondertussen gokverslaafd geworden aan wit-wasspaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:56Remember de Turteltaks. Annemie Turtelboom, nooit meer op voorplan geraakt.
En Sinterklaas bestaat echt.