beste keus voor TAK 21? BKCP???
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
beste keus voor TAK 21? BKCP???
volgens mij is momenteel de BKCP expansion de beste keus als je wilt beleggen in een TAK 21 product?
wat denken jullie hiervan?
wat denken jullie hiervan?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: beste keus voor TAK 21? BKCP???
Ik denk het ook.
Met hun rendementen van de laatste 7 jaar halen ze een rendement van 5,53%!!!
Bovendien kan je deze maand nog instappen zonder instapkosten en 3,75% gegarandeerd gedurende 8 jaar.
Bovendien hebben ze geen torenhoge uitstapkosten zoals Axa en Ethias van 5% in slechte beursjaren.
Maandag maakt Generali hun bonus bekend van de Crescendo Dynamico.
Ik ga instappen op 1 van die 2 produkten.
Met hun rendementen van de laatste 7 jaar halen ze een rendement van 5,53%!!!
Bovendien kan je deze maand nog instappen zonder instapkosten en 3,75% gegarandeerd gedurende 8 jaar.
Bovendien hebben ze geen torenhoge uitstapkosten zoals Axa en Ethias van 5% in slechte beursjaren.
Maandag maakt Generali hun bonus bekend van de Crescendo Dynamico.
Ik ga instappen op 1 van die 2 produkten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
is die 5,53% netto BL?
Bij BKCP heb je ook nog ieder jaar de 0,75% beheerskosten wat ook niet niks is he...
in dat opzicht is de generali dynamico crescendo weer beter toch?
Bij BKCP heb je ook nog ieder jaar de 0,75% beheerskosten wat ook niet niks is he...
Laatst gewijzigd door matroos op 13 januari 2009, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja da's zeker netto. De 4,40% van dit jaar is ook netto. Die 0,75% was er al afgetrokken. Wettelijk moeten ze echter de beheerskosten vermelden en dat schept verwarring. Meestal is het erg moeilijk om te zien of het nu netto of bruto was. Ethias publiceerde altijd de brutorendementen. Nu ze nul geven maakt dat natuurlijk niet veel uit
Die 5,53 is niet netto !!
Is toch wel verwarrend. In hun infofiche (https://www.bkcp.be/bkcp/nl/info/produi ... ansion.pdf) staan de brutorendementen van het verleden en voor dit jaar staat op hun site het netto-rendement van 4,40%.
Brutorendement 2002: 6,55%
Brutorendement 2003: 6%
Brutorendement 2004: 5,75%
Brutorendement 2005: 5,45%
Brutorendement 2006: 5,25%
Brutorendement 2007: 5,35%
2008: netto 4,40 + 0,75, dus bruto = 5,15%
Gemiddeld bruto: 39,50 / 7 = 5,64
Gemiddeld netto: 5,64 - 0,75 = 4,89 %
Is toch wel verwarrend. In hun infofiche (https://www.bkcp.be/bkcp/nl/info/produi ... ansion.pdf) staan de brutorendementen van het verleden en voor dit jaar staat op hun site het netto-rendement van 4,40%.
Brutorendement 2002: 6,55%
Brutorendement 2003: 6%
Brutorendement 2004: 5,75%
Brutorendement 2005: 5,45%
Brutorendement 2006: 5,25%
Brutorendement 2007: 5,35%
2008: netto 4,40 + 0,75, dus bruto = 5,15%
Gemiddeld bruto: 39,50 / 7 = 5,64
Gemiddeld netto: 5,64 - 0,75 = 4,89 %
Ik denk dat ge het best uit Tak 21 uit blijft althans nu.....
Dat zou ik niet zeggen. Er zijn TAK21 met een gegarandeerde rentevoet, zoals deze hier van BKCP die gegarandeerd 3,75% netto geeft. Die heb je voor 8 jaar zeker.Sara51 schreef: Ik denk dat ge het best uit Tak 21 uit blijft althans nu.....
Er zijn andere TAK21 die 0% gegarandeerd geven en enkel een winstdeelname. In normale jaren liggen die hoger dan deze die een vastrendement geven + winstdeelname. Maar in een jaar als 2008 kunnen die 0% geven.
Wil je dus zekerheid dan moet je er één nemen die je een zeker vast rendement geeft voor 8 jaar.
Ik ben akkoord met het feit dat TAK21 nog steeds een goeie belegging is, ook al is het vorig jaar minder geweest. Op lange termijn brengt het nog steeds meer op dan een spaarboekje...
Wat BKCP betreft, ben ik niet zo overtuigd, gezien de hoge jaarlijkse beheerskosten. Die 3,75% gegarandeerd lijkt mooi, maar is eigenlijk "slechts" 3%, wat niet uitzonderlijk is in de markt.
In 2008 zullen ze zeker aan de top staan qua netto-rendement met 4,40%, maar de jaren daarvoor hinken ze duidelijk achterop, dus als je het weer over een periode van minstens 8 jaar bekijkt, zijn er betere (Allianz, Generali, Securex,...) waar er geen jaarlijkse kosten aangerekend worden.
Wat BKCP betreft, ben ik niet zo overtuigd, gezien de hoge jaarlijkse beheerskosten. Die 3,75% gegarandeerd lijkt mooi, maar is eigenlijk "slechts" 3%, wat niet uitzonderlijk is in de markt.
In 2008 zullen ze zeker aan de top staan qua netto-rendement met 4,40%, maar de jaren daarvoor hinken ze duidelijk achterop, dus als je het weer over een periode van minstens 8 jaar bekijkt, zijn er betere (Allianz, Generali, Securex,...) waar er geen jaarlijkse kosten aangerekend worden.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Sorry, heb de beheerskosten vergeten aftrekken.matroos schreef: is die 5,53% netto BL?
4,89% netto gemiddeld de laatste 7 jaar.
Waar je wel zeker van bent is die 3,75% gegarandeerd.
Er worden nooit beheerskosten afgetrokken van de gegarandeerde rentevoet.
Ik twijfel ook nog tussen Expansion en Crescendo dynamico.
Expansion wordt beschermd door een garantiefonds.
En Generali produkten?
Voor Italiaanse produkten ben ik iets meer argwanend...
Generali heb ik ook bekeken en die zijn inderdaad voor het verleden ook goed, net als BKCP. Ik heb er tot nu toe een 40 tal bekeken. En heb er nog een aantal te gaan. KHeb alle pdfs al op mijn pc en bekijk ze één voor één en steek ze in een spreadsheet.
Ik vergelijk momenteel wel enkel deze die een vast rendement geven + winst. Die rendementen uit het verleden hiervan zijn uiteraard lager dan de deze die 0 + winst geven. Maar ik denk dat de meeste van die laatste nu 0 gaan geven voor 2008 en misschien ook 2009 en dan komen die op zelfde niveau over een jaar of 7 als deze met gegarandeerd vast rendement.
Wanneer ik ook de andere bekeken heb zal ik beslissen bij welke ik instap.
Ik vergelijk momenteel wel enkel deze die een vast rendement geven + winst. Die rendementen uit het verleden hiervan zijn uiteraard lager dan de deze die 0 + winst geven. Maar ik denk dat de meeste van die laatste nu 0 gaan geven voor 2008 en misschien ook 2009 en dan komen die op zelfde niveau over een jaar of 7 als deze met gegarandeerd vast rendement.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Generali geeft een gewaarborgde rente van 0,5%. (beter dan niks...)BartVW schreef: Generali heb ik ook bekeken en die zijn inderdaad voor het verleden ook goed, net als BKCP. Ik heb er tot nu toe een 40 tal bekeken. En heb er nog een aantal te gaan. KHeb alle pdfs al op mijn pc en bekijk ze één voor één en steek ze in een spreadsheet.
Dit waren hun rendementen van het verleden:
5,9 + 5,4 + 6,75 + 6,6 + 0,5 (onder voorbehoud, in het slechtste geval ze geen bonus uitkeren)
Komt op een gemiddelde van 5,03% netto in de veronderstelling ze geen bonus uitkeren voor 2008 maar volgens de geruchten gaan ze wel een bonus uitkeren!
Dus die 5,03 kan nog verhogen.
Ik vind het een zéér moeilijke beslissing waar ik zou instappen: Generali of BKCP?
Ik wil alleszins geen derde fout maken na AXA en Ethias...
Hier heb je een overzicht van verscheidene tak 21 en 23 producten ,met hun rendementen van de voorbije jaren (zonder 2008) en de details + kosten .
Klik of ga met je aanwijzer op de blauwe tekst,info verschijnt.
http://www.defa.be/verzekeringen/tak2123.html#lijst
Klik of ga met je aanwijzer op de blauwe tekst,info verschijnt.
http://www.defa.be/verzekeringen/tak2123.html#lijst
ik ben wel een fan van het spaarproduct 786 van Integrale, zij geven 3,25% gegarandeerd en er zijn geen beheerskosten, alleen instapkosten van 1%. Als je een storting doet, krijgt die gedurende de hele looptijd van het contract de rentevoet die gegarandeerd was op het moment van de storting (en niet alleen gedurende de eerste 8 jaar). Hun rendementen zijn ook heel goed:
http://www.integrale.be/nl/pages/integr ... ement.aspx
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Dit is toch geen tak 21 produkt?lotty schreef: ik ben wel een fan van het spaarproduct 786 van Integrale, zij geven 3,25% gegarandeerd en er zijn geen beheerskosten, alleen instapkosten van 1%. Als je een storting doet, krijgt die gedurende de hele looptijd van het contract de rentevoet die gegarandeerd was op het moment van de storting (en niet alleen gedurende de eerste 8 jaar). Hun rendementen zijn ook heel goed:
Dit zijn pensioensverzekeringen!
Zij doen vooral aan pensioenspaarproducten voor bedrijven, maar hun product 786 is bestemd voor particulieren. lees maar de voorwaarden op:
http://www.integrale.be/nl/pages/produi ... e-786.aspx
De voorwaarden zijn ook heel duidelijk opgesteld. Als je naar hun kantoor in bvb Antwerpen belt dan kan je zelfs een contract voor fiscaal voordelig langetermijnsparen aanvragen (dat heb ik gedaan). Heel vriendelijke mensen.
Al hun producten zitten in "ene pot" en brengen dus allemaal hetzelfde op (rendementen onder de link in mijn vorige post).
Maar of dat spaarproduct nu een tak 21 is of niet weet ik niet, maar het is toch praktisch dezelfde formule.
http://www.integrale.be/nl/pages/produi ... e-786.aspx
De voorwaarden zijn ook heel duidelijk opgesteld. Als je naar hun kantoor in bvb Antwerpen belt dan kan je zelfs een contract voor fiscaal voordelig langetermijnsparen aanvragen (dat heb ik gedaan). Heel vriendelijke mensen.
Al hun producten zitten in "ene pot" en brengen dus allemaal hetzelfde op (rendementen onder de link in mijn vorige post).
Maar of dat spaarproduct nu een tak 21 is of niet weet ik niet, maar het is toch praktisch dezelfde formule.