betaald voorschot aan notaris
TIP
betaald voorschot aan notaris
Goede avond,
Bij verkoop van onze woning zal de koper een voorschot van 50.000 eur overmaken aan de notaris welke dan op een geblokkeerde rekening zal blijven staan tot het verlijden van de akte. Aangezien er meestal een 4 tal maanden tussen compromis en authentieke akte verloopt vraag ik me af wat er met de interest op dit bedrag gebeurt. Op dit moment kan ik een netto rente terugvinden van om en bij de 2% (evt. termijnrekening van 3 maanden).
alvast dank voor reactie(s)
Bij verkoop van onze woning zal de koper een voorschot van 50.000 eur overmaken aan de notaris welke dan op een geblokkeerde rekening zal blijven staan tot het verlijden van de akte. Aangezien er meestal een 4 tal maanden tussen compromis en authentieke akte verloopt vraag ik me af wat er met de interest op dit bedrag gebeurt. Op dit moment kan ik een netto rente terugvinden van om en bij de 2% (evt. termijnrekening van 3 maanden).
alvast dank voor reactie(s)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: betaald voorschot aan notaris
Gaat over 250 euro als ik goed kan rekenen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
De notaris berekend normaal de intresten van het betaalde voorschot, kan je zien in de detail afrekening welke je op voorhand krijgt van de notaris voor het tekenen van de akte.
Je zal op dat ogenblik ook het saldo op zijn derdenrekening moeten storten..
Je zal op dat ogenblik ook het saldo op zijn derdenrekening moeten storten..
Zal afhangen welke intrest die geblokkeerde rekening geeft. Meestal zijn dat apennootjes.
Ge bedoelt waarschijnlijk groot bank giro rekening.
Een notaris die zich met rentes gaat bezighouden als beëdigd ambtenaar.
Estate Guru believer.
Op een "" derdenrekening " is een rente % vastgesteld.
Is dus vrij eenvoudig te berekenen hoeveel rente een voorschot aan de koper toekomt.
De koper heeft daar wettelijk recht op.. hoe groot of klein het ook mag zijn... ..
Nee ik bedoelde effectief 'geblokkeerde rekening'. Jij leest weer verkeerd! Ludo kan wel correct lezen.