betaalterminal huren voor kleine winkel in toeristisch centrum
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
betaalterminal huren voor kleine winkel in toeristisch centrum
Wie heeft hier ondervinding in ? Ik heb een kleine winkel in het toeristisch deel van Antwerpen, en zou graag een betaalterminal willen huren, ivm corona-beveiliging . Mijn winkel doe ik al jaren in bijverdienste (vroeger in hoofdverdienste). Ik schat het aantal nodige betalingen via betaalterminal op 7 maal per week.Wat is er aan te raden ?
Groetjes , Mark
Groetjes , Mark
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: betaalterminal huren voor kleine winkel in toeristisch centrum
Met het aantal verrichtingen dat je plant zou ik alvast niet kijken naar de typische betaalterminals. Die zijn tamelijk duur (al snel €20+ / maand huur).
Er zijn wel wat alternatieven die goedkoper zijn voor laag gebruik, maar waar natuurlijk de transactiekost hoger ligt.
Sumup is interessant voor laag gebruik, wanneer de bedragen laag zijn en als je echt een fysieke kaart wilt kunnen aanvaarden. €60 aankoop van de lezer (die je moet koppelen aan je smartphone) met weliswaar 2.75% transactiekost. Dit ligt hoog, maar als het maar voor een laag aantal verrichtingen is, is dit prima.
Een vriendin die kledij verkoop in bijberoep gebruikt dit als het echt niet anders kan (bij voorkeur gebruikt ze liever de particulieren bancontact app).
Mobiel alternatief is natuurlijk payconiq, maar dit vereist dat je klant een smartphone op zak heeft met een app die payconiq "aan kan". Dit zijn tegenwoordig al vrij veel apps (Bancontact app uiteraard maar ook al veel bankapps zoals Belfius, KBC,...).
Dit kost je dan 6 cent per transactie
Wat je ook kan doen (wat ik nu en dan wel eens ziet bij een dokter) is gebruik maken van de bancontact app. Dat is gratis, maar het meest omslachtige in gebruik (en denk dat het als niet particulier niet mag).
Er zijn wel wat alternatieven die goedkoper zijn voor laag gebruik, maar waar natuurlijk de transactiekost hoger ligt.
Sumup is interessant voor laag gebruik, wanneer de bedragen laag zijn en als je echt een fysieke kaart wilt kunnen aanvaarden. €60 aankoop van de lezer (die je moet koppelen aan je smartphone) met weliswaar 2.75% transactiekost. Dit ligt hoog, maar als het maar voor een laag aantal verrichtingen is, is dit prima.
Een vriendin die kledij verkoop in bijberoep gebruikt dit als het echt niet anders kan (bij voorkeur gebruikt ze liever de particulieren bancontact app).
Mobiel alternatief is natuurlijk payconiq, maar dit vereist dat je klant een smartphone op zak heeft met een app die payconiq "aan kan". Dit zijn tegenwoordig al vrij veel apps (Bancontact app uiteraard maar ook al veel bankapps zoals Belfius, KBC,...).
Dit kost je dan 6 cent per transactie
Wat je ook kan doen (wat ik nu en dan wel eens ziet bij een dokter) is gebruik maken van de bancontact app. Dat is gratis, maar het meest omslachtige in gebruik (en denk dat het als niet particulier niet mag).
Bedankt voor jullie reakties. Ik heb een offerte aangevraagd bij CCV en Worldline. Ik moet natuurlijk ook nog een voldoende internetverbinding daarbij aanschaffen .Voorlopig heb ik 2GB , de winkel is 75 uren open per maand (bijverdienste). Hoeveel GB is hiervoor nodig ? Totale kostenplaatje voor het huren : ongeveer 50€ per maand voor huren betaalterminal met transactiekosten + servicekosten + andere bijhorende kosten , dan internet verbinding 25€ per maand , dan lidmaatschap UNIZO 12€/mnd die met de 2 bovenstaande firma's een strak contract afdwingt.Dus in totaal ongeveer 87 €/mnd . Per maand zal ik gemiddeld voor 1000€ maximum-verkoop hebben via betaalterminal. Groetjes , Mark
Je mag deze wel in onkosten zetten in je boekhouding, 21% btw trek je al terug, kost je dus uiteindelijk niet zo veel.markmaria schreef: ↑10 mei 2020, 14:19 Bedankt voor jullie reakties. Ik heb een offerte aangevraagd bij CCV en Worldline. Ik moet natuurlijk ook nog een voldoende internetverbinding daarbij aanschaffen .Voorlopig heb ik 2GB , de winkel is 75 uren open per maand (bijverdienste). Hoeveel GB is hiervoor nodig ? Totale kostenplaatje voor het huren : ongeveer 50€ per maand voor huren betaalterminal met transactiekosten + servicekosten + andere bijhorende kosten , dan internet verbinding 25€ per maand , dan lidmaatschap UNIZO 12€/mnd die met de 2 bovenstaande firma's een strak contract afdwingt.Dus in totaal ongeveer 87 €/mnd . Per maand zal ik gemiddeld voor 1000€ maximum-verkoop hebben via betaalterminal. Groetjes , Mark
Ik kan me niet inbeelden dat zo'n terminal zeer veel data zal verbruiken. 2GB lijkt me dan ruim voldoende.
Met de info die echter geeft lijkt Sumup wel goedkoper. €1000 max aan 2.75% is €27.50 kost (exclusief kost kaartlezer).
Koppeling is wel met je smartphone en gebruikt de internet verbinden vandaar.
Met de info die echter geeft lijkt Sumup wel goedkoper. €1000 max aan 2.75% is €27.50 kost (exclusief kost kaartlezer).
Koppeling is wel met je smartphone en gebruikt de internet verbinden vandaar.
Ik zou qua internetverbinding eerder zeggen : zorg dat je een goede en stabiele verbinding hebt bij één van de drie grootste operatoren met eigen netwerk en haal ofwel vast internet in huis OF zorg dat je een toestel hebt dat op 4G kan (en zet het er dan ook op).
Bij bv Orange ondervind ik dat de 3G aan belang verliest, de capaciteit van 3G wordt ten gunste van 4G verlaagd en dat is nefast.
Het is niet leuk als een klant vier keer moet pinnen en je nog altijd geen geslaagde betaling hebt.
Vertrouw ook niet op 2G. Dat is ook te vaak oververzadigd en geeft dan geen stabiel resultaat.
Ik zeg hier 4G omdat je van Antwerpen Centrum spreekt. Daar moet 4G wel goed te ontvangen zijn. Op de buiten is dat iets anders soms..
Met andere woorden : bespaar niet op die ene zwakke schakel.
2GB : ruim voldoende imho !
Bij bv Orange ondervind ik dat de 3G aan belang verliest, de capaciteit van 3G wordt ten gunste van 4G verlaagd en dat is nefast.
Het is niet leuk als een klant vier keer moet pinnen en je nog altijd geen geslaagde betaling hebt.
Vertrouw ook niet op 2G. Dat is ook te vaak oververzadigd en geeft dan geen stabiel resultaat.
Ik zeg hier 4G omdat je van Antwerpen Centrum spreekt. Daar moet 4G wel goed te ontvangen zijn. Op de buiten is dat iets anders soms..
Met andere woorden : bespaar niet op die ene zwakke schakel.
2GB : ruim voldoende imho !