Betaling in het buitenland..Londen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Betaling in het buitenland..Londen
Ik ga binnenkort naar Londen.
De site wisselkoers zegt dat je voor 1 € 0,84 britse pond krijgt.
Maar via de KBC zou het maar 0,78 zijn...
Afhalen ter plaatse is toch niet gratis?
Ik zit bij KBC, Record en Keytrade..
Iemand die me raad kan geven?
De site wisselkoers zegt dat je voor 1 € 0,84 britse pond krijgt.
Maar via de KBC zou het maar 0,78 zijn...
Afhalen ter plaatse is toch niet gratis?
Ik zit bij KBC, Record en Keytrade..
Iemand die me raad kan geven?
Re: Betaling in het buitenland..Londen
Je kan geld ter plaatse uit uit de automaat gaan afhalen. Hiervoor kan je de kredietkaart kostencalculator gebruiken op deze website.
En betalen in shops met je kaart zodat je de hoeveelheid geld dat je terug moet omwisselen kan beperken. Jammer dat de meeste banken hier ook commissies voor aanrekenen en sommige zelfs vaste kosten. Deze tarieven kan je snel terugvinden op de website van je banken.
En betalen in shops met je kaart zodat je de hoeveelheid geld dat je terug moet omwisselen kan beperken. Jammer dat de meeste banken hier ook commissies voor aanrekenen en sommige zelfs vaste kosten. Deze tarieven kan je snel terugvinden op de website van je banken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gebruik bankkaart Record Bank:
- Geldafhaling buiten de eurozone: 0,25% van het bedrag + forfait van 1,74
- Betaling (Maestro) niet in euro of buiten de SEPA-zone: forfait van 0,61
- Wisselmarge, indien van toepassing (afhaling en betaling): 1,40% van het bedrag
Gebruik Visa-kaart Record Bank:
-Geldafhaling buiten de eurozone, in bank– of wisselkantoor: 3,50% van het bedrag
- Betaling in en buiten de eurozone: gratis
- Wisselmarge, indien van toepassing (afhaling en betaling): 1,40% van het bedrag
Keytrade bank: BUITEN DE EURO-ZONE
Elektronische betalingen
• Met Bancontact / Mister Cash / Maestro: € 2 + 0,40 % van het bedrag + 1,40 % wisselcommissie
• Met VISA: 1,40 % wisselcommissie
Kaytrade bank: Opname aan geldautomaat (ATM)
• Met Bancontact / Mister Cash / Maestro: € 2 + 0,40 % van het opgenomen bedrag + 1,40 % wisselcommissie
• Met VISA : € 5 + 2 % van het opgenomen bedrag + 1,40 % wisselcommissie
Voor KBC is het afhankelijk van welke kaart en diensten je hebt: KBC tarieven
Volgens mij betaal je best in winkels met je Record VISA of desnoods met Maestro, en haal je het contant geld af met je Record Bankkaart (in zo weinig mogelijk afhalingen vanwege het forfait).
- Geldafhaling buiten de eurozone: 0,25% van het bedrag + forfait van 1,74
- Betaling (Maestro) niet in euro of buiten de SEPA-zone: forfait van 0,61
Gebruik Visa-kaart Record Bank:
-Geldafhaling buiten de eurozone, in bank– of wisselkantoor: 3,50% van het bedrag
- Betaling in en buiten de eurozone: gratis
Keytrade bank: BUITEN DE EURO-ZONE
Elektronische betalingen
• Met Bancontact / Mister Cash / Maestro: € 2 + 0,40 % van het bedrag + 1,40 % wisselcommissie
• Met VISA: 1,40 % wisselcommissie
Kaytrade bank: Opname aan geldautomaat (ATM)
• Met Bancontact / Mister Cash / Maestro: € 2 + 0,40 % van het opgenomen bedrag + 1,40 % wisselcommissie
• Met VISA : € 5 + 2 % van het opgenomen bedrag + 1,40 % wisselcommissie
Voor KBC is het afhankelijk van welke kaart en diensten je hebt: KBC tarieven
Volgens mij betaal je best in winkels met je Record VISA of desnoods met Maestro, en haal je het contant geld af met je Record Bankkaart (in zo weinig mogelijk afhalingen vanwege het forfait).
Als je vaak buiten de eurozone gaat kan je misschien een Revolut-kaart overwegen of een simpele Argenta betaalkaart. Maar ze zijn bij Argenta niet zo happig op mensen die enkel voor de gratis diensten komen. (begrijpelijk)
Hallo,
Ik ga ook een vakantie doorbrengen in Engeland ... kan ik evengoed delen wat ik heb gevonden betreffende de betaalkosten.
Ik heb Visa Classic van Keytrade en debitkaart en Argenta debit en Europabank MasterCard. ING Lion account en HelloBank Debit. Ik zou een Argenta MasterCard kunnen aanvragen. Of een Europabank VISA
De kredietkaarten;
Betalen in een winkel - rekening van 20 euro - kost:
Keytrade VISA 0,28 euro
Europabank MasterCard 0,24 euro
Europabank VISA 0,34 euro
Argenta MasterCard 0,30 euro
Geld afhalen automaat - 150 euro - kost:
Keytrade VISA 10,10 euro
Europabank MasterCard 5,79 euro
Europabank VISA 6,55 euro
Argenta MasterCard 6,25 euro
De Debitkaarten;
Betaling in winkel - kost;
Keytrade debit (1)
Argenta debit (2)
ING debit (3)
HelloBank debit (4)
Geld afhalen automaat;
Keytrade debit (5)
Argenta debit (6)
ING debit (7)
HelloBank debit (8)
(1) Betalingen in een verkooppunt (POS): 2.00 EUR + 0.40% van het bedrag + 1.40% wisselcommissie
(2) Argenta rekent geen kosten aan. Lokaal aangerekende kosten worden wel doorgerekend aan de cliënt. De gehanteerde wisselkoersen zijn de koersen die opgenomen zijn op de website van Mastercard.
(5) Opname aan geldautomaat (ATM): 2.00 EUR + 0.40% van het opgenomen bedrag + 1.40% wisselcommissie
(6) Argenta rekent geen kosten aan. Lokaal aangerekende kosten worden wel doorgerekend aan de cliënt.De gehanteerde wisselkoersen zijn de koersen die opgenomen zijn op de website van Mastercard.
Ik heb zitten zoeken naar de kosten bij ING en heb ze niet gevonden. Naar HelloBank ben ik niet eens gaan zoeken. Met de 0 euro kosten van Argenta maakt het toch niets uit.
Mijn conclusie;
Betalen met de Argenta debitkaart is steeds de beste keuze. Betalen met de Europabank MasterCard, zeker voor POS, is ook heel redelijk aangaande kost. Over de rest zwijgen we best.
Cash opvragen bij betaling in een winkel is ook een optie om ATM-kosten te voorkomen.
Voor wie kort buiten de Euro-zone zou gaan;
Speciaal een Argenta-debitkaart gaan aanvragen en dus klant worden bij Argenta is mogelijk niet nodig. Het zal zeer sterk afhangen van uw persoonlijk situatie en de onderlinge verhoudingen maar ik zou er geen probleem mee hebben om mijn Argenta-bankkaart uit te lenen aan mijn zus of broer. Vraag eens in uw directe omgeving of er Argenta-klanten zijn die dit zien zitten. Lijkt mij wel iets om enkel te doen met mensen waar je absoluut vertrouwen in hebt. Of juister, die u absoluut vertrouwen. Strikt genomen mag dat waarschijnlijk niet volgens het bankreglement zo'n kaart doorgeven.
Ik ga ook een vakantie doorbrengen in Engeland ... kan ik evengoed delen wat ik heb gevonden betreffende de betaalkosten.
Ik heb Visa Classic van Keytrade en debitkaart en Argenta debit en Europabank MasterCard. ING Lion account en HelloBank Debit. Ik zou een Argenta MasterCard kunnen aanvragen. Of een Europabank VISA
De kredietkaarten;
Betalen in een winkel - rekening van 20 euro - kost:
Keytrade VISA 0,28 euro
Europabank MasterCard 0,24 euro
Europabank VISA 0,34 euro
Argenta MasterCard 0,30 euro
Geld afhalen automaat - 150 euro - kost:
Keytrade VISA 10,10 euro
Europabank MasterCard 5,79 euro
Europabank VISA 6,55 euro
Argenta MasterCard 6,25 euro
De Debitkaarten;
Betaling in winkel - kost;
Keytrade debit (1)
Argenta debit (2)
ING debit (3)
HelloBank debit (4)
Geld afhalen automaat;
Keytrade debit (5)
Argenta debit (6)
ING debit (7)
HelloBank debit (8)
(1) Betalingen in een verkooppunt (POS): 2.00 EUR + 0.40% van het bedrag + 1.40% wisselcommissie
(2) Argenta rekent geen kosten aan. Lokaal aangerekende kosten worden wel doorgerekend aan de cliënt. De gehanteerde wisselkoersen zijn de koersen die opgenomen zijn op de website van Mastercard.
(5) Opname aan geldautomaat (ATM): 2.00 EUR + 0.40% van het opgenomen bedrag + 1.40% wisselcommissie
(6) Argenta rekent geen kosten aan. Lokaal aangerekende kosten worden wel doorgerekend aan de cliënt.De gehanteerde wisselkoersen zijn de koersen die opgenomen zijn op de website van Mastercard.
Ik heb zitten zoeken naar de kosten bij ING en heb ze niet gevonden. Naar HelloBank ben ik niet eens gaan zoeken. Met de 0 euro kosten van Argenta maakt het toch niets uit.
Mijn conclusie;
Betalen met de Argenta debitkaart is steeds de beste keuze. Betalen met de Europabank MasterCard, zeker voor POS, is ook heel redelijk aangaande kost. Over de rest zwijgen we best.
Cash opvragen bij betaling in een winkel is ook een optie om ATM-kosten te voorkomen.
Speciaal een Argenta-debitkaart gaan aanvragen en dus klant worden bij Argenta is mogelijk niet nodig. Het zal zeer sterk afhangen van uw persoonlijk situatie en de onderlinge verhoudingen maar ik zou er geen probleem mee hebben om mijn Argenta-bankkaart uit te lenen aan mijn zus of broer. Vraag eens in uw directe omgeving of er Argenta-klanten zijn die dit zien zitten. Lijkt mij wel iets om enkel te doen met mensen waar je absoluut vertrouwen in hebt. Of juister, die u absoluut vertrouwen. Strikt genomen mag dat waarschijnlijk niet volgens het bankreglement zo'n kaart doorgeven.
Speciaal een Argenta-debitkaart gaan aanvragen en dus klant worden bij Argenta is mogelijk niet nodig. Het zal zeer sterk afhangen van uw persoonlijk situatie en de onderlinge verhoudingen maar ik zou er geen probleem mee hebben om mijn Argenta-bankkaart uit te lenen aan mijn zus of broer. Vraag eens in uw directe omgeving of er Argenta-klanten zijn die dit zien zitten. Lijkt mij wel iets om enkel te doen met mensen waar je absoluut vertrouwen in hebt. Of juister, die u absoluut vertrouwen. Strikt genomen mag dat waarschijnlijk niet volgens het bankreglement zo'n kaart doorgeven.[/quote]
Een kaart die gratis te krijgen is gaan uitlenen , laten gebruiken ?
Als men in 2016 nog steeds te laks is om iets te vergelijken , waarom dan uitlenen , laten gebruiken.
Het uitlenen , laten gebruiken is niet echt een probleem maar bvb er valt iets voor
Kaarten op andermans naam in uw bezit.
Probeer dit maar eens uit te leggen in een vreemde taal
Diefstal kaart moet ge pv laten opmaken met kaart van een ander ?
En de app van spaargids , familie vrienden lachen eens en denken daar is hij weer over de extra kost.
Hebben dan nadien geen reden om te klagen , vertellen wat een dieven het zijn bij gebruik kaart in het buitenland.
Speciaal een Argenta-debitkaart gaan aanvragen en dus klant worden bij Argenta is mogelijk niet nodig. Het zal zeer sterk afhangen van uw persoonlijk situatie en de onderlinge verhoudingen maar ik zou er geen probleem mee hebben om mijn Argenta-bankkaart uit te lenen aan mijn zus of broer. Vraag eens in uw directe omgeving of er Argenta-klanten zijn die dit zien zitten. Lijkt mij wel iets om enkel te doen met mensen waar je absoluut vertrouwen in hebt. Of juister, die u absoluut vertrouwen. Strikt genomen mag dat waarschijnlijk niet volgens het bankreglement zo'n kaart doorgeven.[/quote]
Een kaart die gratis te krijgen is gaan uitlenen , laten gebruiken ?
Als men in 2016 nog steeds te laks is om iets te vergelijken , waarom dan uitlenen , laten gebruiken.
Het uitlenen , laten gebruiken is niet echt een probleem maar bvb er valt iets voor
Kaarten op andermans naam in uw bezit.
Probeer dit maar eens uit te leggen in een vreemde taal
Diefstal kaart moet ge pv laten opmaken met kaart van een ander ?
En de app van spaargids , familie vrienden lachen eens en denken daar is hij weer over de extra kost.
Hebben dan nadien geen reden om te klagen , vertellen wat een dieven het zijn bij gebruik kaart in het buitenland.
Estate Guru believer.
Wat in dit soort vergelijkingen telkens opnieuw achterwege wordt gelaten is dat je bij Argenta niet zomaar meer kan binnenwandelen om er enkel een gratis rekening te openen. De bank wil dat soort klanten liever niet en de zelfstandige kantoorhouders verdienen er niks aan.
De Argenta-kaart is dan wel gratis maar je moet naar een echte bank gaan om het te regelen. Niet online en anoniem aan te vragen. En het is ook een gedoe, zeker als je het toch maar even wil gebruiken.
Misschien had ik er niet over moeten beginnen. Maar het lijkt mij een idee om te overwegen in bepaalde situaties.
Misschien had ik er niet over moeten beginnen. Maar het lijkt mij een idee om te overwegen in bepaalde situaties.
Ja, de situatie waarin je voorheen al klant was bij Argenta.
Die kantoorhouders proberen maar he.Didymus schreef:Wat in dit soort vergelijkingen telkens opnieuw achterwege wordt gelaten is dat je bij Argenta niet zomaar meer kan binnenwandelen om er enkel een gratis rekening te openen. De bank wil dat soort klanten liever niet en de zelfstandige kantoorhouders verdienen er niks aan.
Moet al 2 jaar langs gaan voor mijne mifid.
En raar toch nog steeds daar klant.
Gaat ge voor die mifid zit ge op de stoel en ruiken ze hun kans om u iets aan te smeren.
Estate Guru believer.