Beurstaks (TOB) als beroepskost?
TIP
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Beurstaks (TOB) als beroepskost?
Hallo,
Weet iemand of de beurstaks (TOB) ook ingegeven kan worden als beroepskost in geval van een eenmanszaak (beroep = trader)? Dit zou een wereld van verschil maken om mijn trading-winsten beroepsmatig te beginnen aan te geven en niet langer via "diverse inkomsten".
Voor zover ik kan vinden lijkt dit in ieder geval mogelijk in het geval van een vennootschap, maar ik vind geen info mbt eenmanszaken.
Alvast bedankt!
Weet iemand of de beurstaks (TOB) ook ingegeven kan worden als beroepskost in geval van een eenmanszaak (beroep = trader)? Dit zou een wereld van verschil maken om mijn trading-winsten beroepsmatig te beginnen aan te geven en niet langer via "diverse inkomsten".
Voor zover ik kan vinden lijkt dit in ieder geval mogelijk in het geval van een vennootschap, maar ik vind geen info mbt eenmanszaken.
Alvast bedankt!
Re: Beurstaks (TOB) als beroepskost?
N.m.m. hoef je in dat geval alleen de winst na transactie-, T.O.B- en R.V.-kosten op te geven.
Ook kun je dan de kosten van computer, kantoor + deel verwarmingskosten en elektra, abonnementen online-broker, financiële kranten en tijdschriften aftrekken. Ook de R.V. op evt. termijnrekeningen. Bezoeken van seminars en reiskosten daar voor.
Ook kun je dan de kosten van computer, kantoor + deel verwarmingskosten en elektra, abonnementen online-broker, financiële kranten en tijdschriften aftrekken. Ook de R.V. op evt. termijnrekeningen. Bezoeken van seminars en reiskosten daar voor.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Beurstaks (TOB) als beroepskost?
Hoe zou het toch komen dat de loonbelasting zo hoog is.
Niets mis mee om van de wetten gebruik te maken.
Niets mis mee om van de wetten gebruik te maken.
Estate Guru believer.