Binck's "tussenpersoon"
Binck's "tussenpersoon"
Beste Binck,
Ik ben reeds lang klant, zonder echte problemen.
Echter heb ik nu 1 week tijd toch wel enkele dingen meegemaakt, dat mijn doet fronsen...
- Buitelandse dividenden worden met enorme vertraging uitbetaald.
Bv Shell: uitbetaling op 29/3. Tot op heden (6/4) nog niets ontvangen.
Antwoord van Binck:
- Ik heb in "Mijn binck" de keuze gemaakt voor stock dividend. Dus aandelen ontvangen ipv cash dividend.
De tussenpersoon van Binck kan deze keuze helemaal niet uitvoeren als het gaat om Engelse dividenden?
Ik ben reeds lang klant, zonder echte problemen.
Echter heb ik nu 1 week tijd toch wel enkele dingen meegemaakt, dat mijn doet fronsen...
- Buitelandse dividenden worden met enorme vertraging uitbetaald.
Bv Shell: uitbetaling op 29/3. Tot op heden (6/4) nog niets ontvangen.
Antwoord van Binck:
Ik schrijf dan 1 dag te vroeg (inderdaad, mijn fout. Ik had de valuta datum niet nagekeken) een bedrag naar mijn tegenrekening en dien daar debetrente voor te betalen. Maar zij mogen dividenden best lang achterhouden zo blijkt.Op dit moment hebben wij het dividend nog niet ontvangen van onze tussenpersoon. Wanneer wij dit ontvangen, boeken wij dit onmiddelijk op uw rekening. Dit zal natuurlijk gebeuren met de correcte valutadatum.
- Ik heb in "Mijn binck" de keuze gemaakt voor stock dividend. Dus aandelen ontvangen ipv cash dividend.
De tussenpersoon van Binck kan deze keuze helemaal niet uitvoeren als het gaat om Engelse dividenden?
Het lijkt me dat Binck echt even met de 'tussenpersoon' moet gaan praten...Onze tussenpersoon ondersteunt momenteel de mogelijkheid niet om keuzedividenden door te geven voor Engelse effecten. U kunt enkel uw keuze aangeven voor Euronextbeurzen. Hierdoor ontving u een dividend in cash en niet in stock.
Re: Binck's "tussenpersoon"
Gekend probleem bij 'goedkope' brokers. Ook bij Keytrade kan men geen aandelen opvragen bij een keuzedividend van UK bedrijven. (Ook gelimiteerd tot EuroNext).hansv schreef:......Onze tussenpersoon ondersteunt momenteel de mogelijkheid niet om keuzedividenden door te geven voor Engelse effecten. U kunt enkel uw keuze aangeven voor Euronextbeurzen. Hierdoor ontving u een dividend in cash en niet in stock.
Bij de duurdere grootbanken (o.a. BNPPF, ...) kan dat wel. Service heeft zijn prijs.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is de Bank of New York Mellon, trouwens (allez, althans voor transatlantische opdrachten)
Ik stel mij ook de vraag waarom het bij LON:RDSB steeds misloopt.
Uitbetalingsdatum is 29/3 maar het is nu 8/4 en het staat nog steeds niet op de rekening.
Uitbetalingsdatum is 29/3 maar het is nu 8/4 en het staat nog steeds niet op de rekening.
Eindelijk het dividend ontvangen...