BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Weet niet of dit al gepost is, maar alle tarieven staan hier:
https://www.home.saxo/-/media/documents ... 7723C7D0C1}
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bolero had het dit jaar zo druk dat ze amper beleggers met speciale wensen te woord konden staan! Binck stond die mensen wel te woord. Bolero lijkt een korte termijndenker te zijn, Binck geeft de belegger nog het gevoel dat ze zich mogen aanmelden. En we mogen nog bellen, Bolero heeft geen tijd meer om telefonisch contact met u op te nemen, of u moet al een oude, trouwe - lees heel grote belegger zijn -. Niet fraai van Bolero.
Uiteindelijk ingelogd geraakt na veel tijd, ik haat tijd verliezen, ik zou administratie kosten moeten aanrekenen.
Verschillende vragen vind ik geen antwoord op.
Bereikbaarheid is 0/10, ticket aanmaken lukt niet, mijn persoonlijke gegevens bekijken lukt niet, veel lukt niet. Veel dingen vind ik niet terug. Ik zit met nog heel veel vragen, vroeger kon ik gewoon een mail sturen, dit lukt niet meer.
Mijn dividend van Brederode (nu maandag) vind ik nergens terug, ook niet op de oude Binck site. Wat met mijn bijkomende cash dat ik nog moet ontvangen van het verhoogde bod van Zenitel? Ik vind nergens mijn BE rekening nummer, is dat hetzelfde gebleven? Moet ik tegenpartijen (aandelen op naam) verwittigen dat mijn rekeningnummer gewijzigd is? Waar vind ik terug dat ik gekozen heb voor kapitaalsverhogingen in plaats van cash dividend? ... En wat is in godsnaam die price Alerter waar m'n voor kan inschrijven? Overschrijven van Saxo naar mijn tegenrekening lijkt me enorm ingewikkeld, moet m'n daarvoor speciaal contact opnemen? ... Ik zal nog veel van mijne tijd verliezen vrees ik.
Bereikbaarheid is 0/10, ticket aanmaken lukt niet, mijn persoonlijke gegevens bekijken lukt niet, veel lukt niet. Veel dingen vind ik niet terug. Ik zit met nog heel veel vragen, vroeger kon ik gewoon een mail sturen, dit lukt niet meer.
Mijn dividend van Brederode (nu maandag) vind ik nergens terug, ook niet op de oude Binck site. Wat met mijn bijkomende cash dat ik nog moet ontvangen van het verhoogde bod van Zenitel? Ik vind nergens mijn BE rekening nummer, is dat hetzelfde gebleven? Moet ik tegenpartijen (aandelen op naam) verwittigen dat mijn rekeningnummer gewijzigd is? Waar vind ik terug dat ik gekozen heb voor kapitaalsverhogingen in plaats van cash dividend? ... En wat is in godsnaam die price Alerter waar m'n voor kan inschrijven? Overschrijven van Saxo naar mijn tegenrekening lijkt me enorm ingewikkeld, moet m'n daarvoor speciaal contact opnemen? ... Ik zal nog veel van mijne tijd verliezen vrees ik.
Opzoekingen (bijv. nalatenschap en beslaglegging) 60€/uur. Wel een stevig bedrag als je niet weet hoeveel uren ze gaan bezig zijn.
is idd een zeer summier platform, en ja, waar zijn die dividenden naartoe?grogro schreef: ↑18 mei 2021, 23:32 Uiteindelijk ingelogd geraakt na veel tijd, ik haat tijd verliezen, ik zou administratie kosten moeten aanrekenen.
Moet op dat ventje, rechtsboven, klikken.
Daar is vanalles te vinden.
Eentje valt me op: Euronext Dublin, 7€. Iets voor de total producers.... Nochtans echt euronext.jens_dev schreef: ↑18 mei 2021, 19:42 Weet niet of dit al gepost is, maar alle tarieven staan hier:
Oh, en verder, Bolero durft wel eens wat inningskosten bij buitenlandse dividenden aanrekenen.
Klopt, Bolero neemt 2% van een buitenlands dividend. Eerst gaan de bronheffing en roerende voorheffing er af. Dus bijvoorbeeld voor een US aandeel houd je 58,3% netto over. (wat bij een andere broker 59,5% zou zijn). Het eigenlijk verschil is dus maar 1,2% en niet de kost van 2%Fientje schreef: ↑19 mei 2021, 10:19Oh, en verder, Bolero durft wel eens wat inningskosten bij buitenlandse dividenden aanrekenen.jens_dev schreef: ↑18 mei 2021, 19:42 Weet niet of dit al gepost is, maar alle tarieven staan hier:
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Heb je reeds hun demo bekeken?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik heb vandaag waarschijnlijk een dividend ontvangen, want de stand van mijn rekening is hoger dan gisteren. Maar gewoonweg simpel de transacties op uw rekening raadplegen lukt dus niet. Je kan wel een overzicht downloaden in pdf of excel, maar loopt maar tot gisteren. Dus met een beetje geluk zal ik morgen kunnen nagaan wat er vandaag op mijn rekening is gebeurd. Bij Binck was het gewoon een simpele klik om uw rekening raad te plegen, maar bij Saxo vinden ze dit blijkbaar niet nodig.
Mijn besteedbare ruimte is trouwens 7,25 euro minder dan wat er op mijn rekening staat. Er zijn geen lopende orders, dus geen idee waarom dit vaststaat. Het is wel net de kost van een Belgisch order, maar als je een buitenlands order zou inleggen klopt dit al niet.
Mijn besteedbare ruimte is trouwens 7,25 euro minder dan wat er op mijn rekening staat. Er zijn geen lopende orders, dus geen idee waarom dit vaststaat. Het is wel net de kost van een Belgisch order, maar als je een buitenlands order zou inleggen klopt dit al niet.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Wennen aan iets nieuws is niet altijd makkelijk maar naar mijn mening was het Binck platform echt stukken beter dan dit van Saxo. Zeer onoverzichtelijk, zeer beperkte info, visueel een ramp zijn mijn voorlopige eerste indrukken.DonDraper schreef: ↑19 mei 2021, 19:13 Ik heb vandaag waarschijnlijk een dividend ontvangen, want de stand van mijn rekening is hoger dan gisteren. Maar gewoonweg simpel de transacties op uw rekening raadplegen lukt dus niet. Je kan wel een overzicht downloaden in pdf of excel, maar loopt maar tot gisteren. Dus met een beetje geluk zal ik morgen kunnen nagaan wat er vandaag op mijn rekening is gebeurd. Bij Binck was het gewoon een simpele klik om uw rekening raad te plegen, maar bij Saxo vinden ze dit blijkbaar niet nodig.
Ik dacht dat men enkel de naam zou veranderen en het platform een ander kleurtje zou krijgen
Dat vind ik dus ook een enorme verslechtering.DonDraper schreef: ↑19 mei 2021, 19:13 Ik heb vandaag waarschijnlijk een dividend ontvangen, want de stand van mijn rekening is hoger dan gisteren. Maar gewoonweg simpel de transacties op uw rekening raadplegen lukt dus niet. Je kan wel een overzicht downloaden in pdf of excel, maar loopt maar tot gisteren. Dus met een beetje geluk zal ik morgen kunnen nagaan wat er vandaag op mijn rekening is gebeurd. Bij Binck was het gewoon een simpele klik om uw rekening raad te plegen, maar bij Saxo vinden ze dit blijkbaar niet nodig.
In het activiteitenlog zie je dan een cryptische melding
Om te weten van welk aandeel het is, plus de detailberekening, moet je inderdaad een dag wachten tot die PDF file gegenereerd kan wordenCash balance net change x.x; Changed from x.x to x.x by Back Office
Ik dacht ook dat het platform hetzelfde zou zijn, Blijkbaar niet.MisterDax schreef: ↑19 mei 2021, 19:26Wennen aan iets nieuws is niet altijd makkelijk maar naar mijn mening was het Binck platform echt stukken beter dan dit van Saxo. Zeer onoverzichtelijk, zeer beperkte info, visueel een ramp zijn mijn voorlopige eerste indrukken.DonDraper schreef: ↑19 mei 2021, 19:13 Ik heb vandaag waarschijnlijk een dividend ontvangen, want de stand van mijn rekening is hoger dan gisteren. Maar gewoonweg simpel de transacties op uw rekening raadplegen lukt dus niet. Je kan wel een overzicht downloaden in pdf of excel, maar loopt maar tot gisteren. Dus met een beetje geluk zal ik morgen kunnen nagaan wat er vandaag op mijn rekening is gebeurd. Bij Binck was het gewoon een simpele klik om uw rekening raad te plegen, maar bij Saxo vinden ze dit blijkbaar niet nodig.
Ik dacht dat men enkel de naam zou veranderen en het platform een ander kleurtje zou krijgen
Ik ben nog niet aan de beurt maar als ik dat hier allemaal lees zal ik toch de zelfcontrole missen.
Het is in ieder geval geen reclame dat men hier spreekt van verhuizen!
Vandaag van de daling gebruik gemaakt om VWCE bij te kopen. Er werd 1,32% tob aangerekend. Toch een flink verschil met 0,12% op een aankoop van net geen 5k.
Via een support ticket had ik op voorhand wel gevraagd of ze me konden garanderen het foutief aangerekende stuk tax terug te zullen betalen. (Want ze reageerden eerst dat het kon zijn ´dat enkel hun kostensimulatie voor aankoop foutief was, niet de eigenlijke aankoop´. Nou, bleek effectief van wel dus).
We zullen zien of ze het binnenkort echt crediteren naar mn account.
Via een support ticket had ik op voorhand wel gevraagd of ze me konden garanderen het foutief aangerekende stuk tax terug te zullen betalen. (Want ze reageerden eerst dat het kon zijn ´dat enkel hun kostensimulatie voor aankoop foutief was, niet de eigenlijke aankoop´. Nou, bleek effectief van wel dus).
We zullen zien of ze het binnenkort echt crediteren naar mn account.