BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Hoe stel je het keuzedividend (per aandeel) in op Saxo?
Na migratie van binck naar saxo vind ik niets terug van order historiek in saxo, resultaat berekening klopt ook niet meer want is sinds dag van migratie berekend.
Had ook graag vergeleken: aantallen aandelen, cash, ... voor en na migratie, maar dat lukt me ook niet.
Had ook graag vergeleken: aantallen aandelen, cash, ... voor en na migratie, maar dat lukt me ook niet.
Heb je eigenlijk nog toegang tot de oude Binck website om alles na te kijken en te vergelijken?
WDP en Smartphoto dividend nog steeds niet ontvangen bij Saxo
Normaal zou ik geld bijzetten binnen enkele dagen maar de kans is heel groot dat dit nu naar Bolero gaat.
Normaal zou ik geld bijzetten binnen enkele dagen maar de kans is heel groot dat dit nu naar Bolero gaat.
Het verleden moet je opzoeken in de Binck website, zoals ze geschreven hebben in de indof die je voor de migratien ontving.
Waarom zou dit niet lukken?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Net opgemerkt dat na de verhuis van mijn rekening naar het Saxo platform er nog dividenden betaald worden op het Binck platform. Deze blijven daar voorlopig gewoon op de geldrekening staan. Weet iemand of deze later nog automatisch overgezet gaan worden naar Saxo?
Zonet eens gecheckt en er staan bij mij inderdaad ook dividenden uitgekeerd op het oude Binck platform... De uitkering van WDP staat daar volledig in cash terwijl aandelen gevraagd waren. Op Saxo platform niets te zien.seppukki schreef: ↑24 mei 2021, 10:40 Net opgemerkt dat na de verhuis van mijn rekening naar het Saxo platform er nog dividenden betaald worden op het Binck platform. Deze blijven daar voorlopig gewoon op de geldrekening staan. Weet iemand of deze later nog automatisch overgezet gaan worden naar Saxo?
Hier nog niks overgezet, zelfs nog geen bericht gehad.
Ik heb ook nog niks gehoord of gezien. Hopelijk na het dividend seizoen.
Wees tevreden dat je rekening nog niet is overgezet, tenzij je graag hebt dat je dividenden niet (Brederode), foutief (Aedifica) of op je oude Binck rekening (Sofina, WDP) worden uitbetaald...
Het is een boeltje
Het is een boeltje
Voor mij moest het in het geheel niet, dus inderdaad, beter nooit dan laat, en anders hopelijk laat genoeg
-
- Hero Member
- Contacteer:
B7H4long,
U reageert altijd wijs en rationeel. Naar ik mag aannemen was u ook een klant bij Binck en nu bij Saxo? Uw ervaringen hoor ik graag maar wellicht zullen de andere beleggers op dit forum ook graag uw mening willen weten.
Wat men nu allemaal heeft uitgespookt bij Saxo vannacht...
1) Het WDP aandelendividend is bijgeschreven op Saxo
2) De roerende voorheffing verschuldigd op deze transactie is van mijn Saxo rekening afgetrokken
3) Mijn Saxo zichtrekening in EUR staat nu negatief
4) Het cash geld dat bij deze transactie hoort staat niet op Saxo maar bij Binck
En 5) Andere dividenden die ik mis zijn nog nergens te bekennen
Rommel.
1) Het WDP aandelendividend is bijgeschreven op Saxo
2) De roerende voorheffing verschuldigd op deze transactie is van mijn Saxo rekening afgetrokken
3) Mijn Saxo zichtrekening in EUR staat nu negatief
4) Het cash geld dat bij deze transactie hoort staat niet op Saxo maar bij Binck
En 5) Andere dividenden die ik mis zijn nog nergens te bekennen
Rommel.
Idem hier. Ik had nog niet gekeken op mijn oude Binck rekening.
Wat er bij mij tot nu toe fout is gelopen:
- Dividend Sofina op oude Binck rekening
- Dividend WDP volledig in cash op oude Binck rekening (na aftrek roerende voorheffing)
- Dividend WDP in aandelen toegevoegd bij Saxo (gedeelte aandeel dus dubbel gehad)
- Roerende voorheffing dividend WDP volledig afgetrokken bij Saxo (dus dubbel afgetrokken)
- Dividend Aedificia (die ik nog in bezit had op 15/10/20) afgetrokken van de rekening op Binck aan 0,57 (in plaats van OP de rekening aan 1,03)
- Dividend Brederode nergens te bespeuren, noch op Binck, noch op Saxo.
Misschien zijn er nog andere dividenden vergeten, zal het nog eens moeten nakijken.
Tja, wat een boeltje. Wat een gedacht ook om die overgang midden dividendseizoen te doen...
Wat er bij mij tot nu toe fout is gelopen:
- Dividend Sofina op oude Binck rekening
- Dividend WDP volledig in cash op oude Binck rekening (na aftrek roerende voorheffing)
- Dividend WDP in aandelen toegevoegd bij Saxo (gedeelte aandeel dus dubbel gehad)
- Roerende voorheffing dividend WDP volledig afgetrokken bij Saxo (dus dubbel afgetrokken)
- Dividend Aedificia (die ik nog in bezit had op 15/10/20) afgetrokken van de rekening op Binck aan 0,57 (in plaats van OP de rekening aan 1,03)
- Dividend Brederode nergens te bespeuren, noch op Binck, noch op Saxo.
Misschien zijn er nog andere dividenden vergeten, zal het nog eens moeten nakijken.
Tja, wat een boeltje. Wat een gedacht ook om die overgang midden dividendseizoen te doen...
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
En ondertussen is er weer een extra dividend bijgekomen op mijn read-only Binck account