BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Ik ben wel geleidelijk aan het overstappen naar Bolero.
Vandaag GIMV keuze-dividend, maar niets van te vinden bij Saxo, ook geen mogelijkheid om een keuze te maken.
Lijkt bijna dat ze geen personeel hebben of niet kunnen betalen, mijn laatste vraag dat ik stelde duurde 3 dagen voor ik antwoord kreeg. Hopelijk gaan ze niet failliet.
Vandaag GIMV keuze-dividend, maar niets van te vinden bij Saxo, ook geen mogelijkheid om een keuze te maken.
Lijkt bijna dat ze geen personeel hebben of niet kunnen betalen, mijn laatste vraag dat ik stelde duurde 3 dagen voor ik antwoord kreeg. Hopelijk gaan ze niet failliet.
-
- Newbie
- Contacteer:
Op 8/6 logde ik mijn support ticket over transactiekosten per transactie bij een gesplitst order.Spentita11 schreef: ↑10 juni 2021, 08:31Ik heb een ticket gelogd met de vraag of het een fout was of dat we vanaf nu hier wél voor moeten betalen (in tegenstelling tot bij Binck). Ondertussen reactie gekregen dat ze het gaan navragen bij de back office. To be continued...
Op 24/6 vroeg ik of er nu eigenlijk al een update was. Blijkbaar niet, want ik wacht nog steeds op een antwoord op dat laatste bericht.
Op de vraag wanneer ik eindelijk het keuzedivididend van Texaf op mijn rekening ga zien verschijnen, kreeg ik wel snel antwoord, al luidde dat ook bij mij dat de back office nog steeds met een achterstand zit, en dat een precieze datum doorgeven niet mogelijk was.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik wil Saxo nog wel wat respijt geven en kijken wat het zegt als het stof is gaan liggen.
Maar het is niet erg fijn momenteel om zelf te moeten uitzoeken en opvolgen wat de status is van 'issues' die het gevolg zijn van de overname.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb vandaag toch wel bericht gehad over het keuzedividend van GIMV. (via mail en in saxoinvestor)grogro schreef: ↑6 juli 2021, 00:03 Ik ben wel geleidelijk aan het overstappen naar Bolero.
(onder je profiel > Corporate actions > Overzicht en keuzes > Huidig)
Dit weekend overgezet geweest naar Saxo. Tot nu toe is alles correct verlopen.
Dit weekend is mijn portefeuille ook overgezet naar Saxo.
Ik ben nu wel mijn schaduwporetfeuille kwijt, deze is veranderd naar een watchlist, welk platform is best om een nieuwe virtuele portefeuille aan te maken waar ik historische koersen, aantallen etc. kan invullen?
Ik ben nu wel mijn schaduwporetfeuille kwijt, deze is veranderd naar een watchlist, welk platform is best om een nieuwe virtuele portefeuille aan te maken waar ik historische koersen, aantallen etc. kan invullen?
Ook bij mij is dit weekend het nodige gedaan voor de overstap. Maar : ik had 2 rekeningen bij BINCK, en zie voorlopig slechts 1 nieuwe staan bij SAXO. Hoe klik je door naar een andere rekening bij SAXO ? Of zou de overstap van de 2de rekening nog moeten gebeuren ? Gebeurde dit bij jullie op hetzelfde moment ?
Mag dat wel 2 rekeningen bij Binckbank hebben op dezelfde naam ?Mzw schreef: ↑12 juli 2021, 12:50 Ook bij mij is dit weekend het nodige gedaan voor de overstap. Maar : ik had 2 rekeningen bij BINCK, en zie voorlopig slechts 1 nieuwe staan bij SAXO. Hoe klik je door naar een andere rekening bij SAXO ? Of zou de overstap van de 2de rekening nog moeten gebeuren ? Gebeurde dit bij jullie op hetzelfde moment ?
( oa ivm de negatieve intrest indien je plus 25 000 cash op je rekening hebt )
Mijn transfer goed verlopen. Aanbod saxo obligaties etf fondsen zeer groot. Veel groter dan bink. Zeker aanbod obligaties usd is probleem bij andere banken. Niet bij saxo. Sterk punt.
Net overgezet van Binck naar Saxo.
Jammer dat de interface van Binck die best goed in elkaar zat nu een spaghetti is geworden bij Saxo.
Jammer dat de interface van Binck die best goed in elkaar zat nu een spaghetti is geworden bij Saxo.
Ik heb in de praktijk nooit met die negatieve intresten te maken gehad, aangezien nooit meer dan 25.000 cash.paul schreef: ↑12 juli 2021, 14:26Mag dat wel 2 rekeningen bij Binckbank hebben op dezelfde naam ?Mzw schreef: ↑12 juli 2021, 12:50 Ook bij mij is dit weekend het nodige gedaan voor de overstap. Maar : ik had 2 rekeningen bij BINCK, en zie voorlopig slechts 1 nieuwe staan bij SAXO. Hoe klik je door naar een andere rekening bij SAXO ? Of zou de overstap van de 2de rekening nog moeten gebeuren ? Gebeurde dit bij jullie op hetzelfde moment ?
( oa ivm de negatieve intrest indien je plus 25 000 cash op je rekening hebt )
't zal wel zijn dat het mocht zo' n 2de rekening, anders zou dit me niet gelukt zijn.
De reden voor die 2de rekening? Mijn ene rekening bestaat uit aandelen die ik in principe nooit zal verkopen. In de andere rekening wordt er wat meer gehandeld.
Nog iemand met 2 rekeningen? Overstap naar Saxo vlot verlopen?
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Ook onze Ex-Binckportefeuille is dit weekend overgezet naar Saxo. Inhoud lijkt correct te zijn overgezet maar de gebruikerinterface is inderdaad niet goed. Lage informatiedichtheid en slechte ondersteuning voor hogere resoluties zoals 4K. Zoals geweten begint de rendementshistoriek opnieuw vanaf nul maar dat betekent niet dat het verlies van de historiek ook OK is voor mij.
De matige ervaring met Saxo en de renteboete boven 25k doen mij toch opnieuw de markt opgaan op zoek naar een andere broker.
De matige ervaring met Saxo en de renteboete boven 25k doen mij toch opnieuw de markt opgaan op zoek naar een andere broker.
Overzichtelijk is het effectief niet als je wat positie-lijntjes hebt. Aangezien ik voornamelijk op de Belgische beurs investeer ga ik naar Re=Bel gaan. Ik wacht nog eventjes om te zien wat de ondervindingen zijn bij de overzet. Blijkbaar betaalt Belfius de kosten hiervoor terug, zover ik weet in geld en niet in transactiewaarde zoals Bolero.
bij mij lijkt alles goed verlopen, maar ik ga akkoord: de interface is net iets omslachtiger/onduidelijker dan bij binck