BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Na een aankoop in US$ begin verleden week zie ik dat mijn USD cash rekening op negatief blijft staan. Is het de bedoeling om van de € rekening naar daar geld te transfereren?
Misschien had u covid en kwam het daardoor?
Indien geen covidhoofd studeren en nog eens studeren.
Die profieltesten zijn er niet voor niets. Die zijn bedoeld om zeker te zijn dat je de producten begrijpt die je wil aankopen en om je tegen jezelf te beschermen.
Dat begrijp ik maar ik koop al jaren ETF. Als je nu IWDA wil gaan kopen moet je zo'n test doen.
Totaal geen idee waar ik de mist in ga maar ik krijg nu telkens de melding 'Product niet passend'. Ze zijn veiliger dan aandelen...
Mijn $ cash rekening staat negatief na een aankoop. € rekening dekt dit bedrag. Wat is het interessantste deze laten negatief staan of € naar $ omzetten?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat zegt niet veel ...
Dat zegt misschien wel iets ...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 7 december 2021, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook zo een test moeten doen bij Bolero en de vragen waren niet zo moeilijk. Onder andere of je de zekerheid had dat je bij een verkoop je inlegkapitaal terugkreeg.
Trouwens, nog zoiets.
Hoe kun je in Saxo de 30% RV terug vinden die je hebt moeten betalen op dividenden? Dat is belangrijk bij de belastingaangifte in 2022. Bij Binck stond dat mooi vermeld, bij Saxo niet.
Hoe kun je in Saxo de 30% RV terug vinden die je hebt moeten betalen op dividenden? Dat is belangrijk bij de belastingaangifte in 2022. Bij Binck stond dat mooi vermeld, bij Saxo niet.
Probeer eens het omgekeerde te antwoorden op de vraag over USD/EUR wisselkoers. Volgens mij hebben ze daar het foute antwoord als juist ingesteld…
Dit heeft het bij mij alvast opgelost na 10x proberen…
Ik zou zo snel mogelijk euro naar dollars overzetten zodat beide rekeningen positef staan.
https://www.help.saxo/hc/nl/articles/36 ... ening-toe-
De balans: hierbij kijken we naar de onafhankelijke rekeningen. U dient er daarom altijd voor te zorgen dat u zowel op de hoofdrekening als op de subrekening een positief saldo aanhoudt om te voorkomen dat er rente in rekening wordt gebracht voor een debetstand. Als u een negatief saldo heeft, kunt u dit aanzuiveren door een bedrag over te boeken tussen de rekeningen.
Ik ga niet beweren dat het mooi is...
PC:
poppetje - historische rapporten - dividendoverzicht - kies pdf
Hier hebben ze nog wel wat werk aan...
En hoe vis je er de Belgische 30% uit. Ik zit o.a. met buitenlandse aandelen. Een kat vindt er haar jongen zelfs niet in terug.
Door die pdf uit te printen, dan neem je een gekende dividend uitbetaling in "transacties", en je vergelijkt de beschrijving/getallen. Bovenaan de tabel van de pdf staan ook cryptische beschrijvingen...
T'is redelijk simpel als je er wat moeite insteekt. Het kan zeker gebruiksvriendelijker.
Weet iemand of we nog een document over de betaalde voorheffing van Binck krijgen zoals we verleden jaar hebben gekregen voor de periode van voor de transfer naar Saxo?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben het geklungel, amateurisme, interne tegenspraak en valse beloftes (leugens?) van de service desk zo beu als koude pap.
Ik ben weg.
Ik ben weg.