BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Ook niet vergeten dat degiro op 30/4/2021 opgaat in flatexDEGIRO Bank AG. Zie degiro-wordt-flatexdegiro-wijzigt-er-ie ... ml#p504001gpv1 schreef: ↑17 april 2021, 11:46 Ik verhuis mijn aandelenport wellicht naar DeGiro. Lagere transactiekosten en veel lagere wisselkoerskosten dan bij Binck. Vooral de wisselkoersmarge van 0,45% die Binck aanrekent begint mij meer en meer tegen te steken, temeer omdat ik heel veel transacties doe. Ik had al een enorm bedrag kunnen besparen indien ik bij DeGiro zat. Natuurlijk zou ik ook kunnen werken met rekeningen in vreemde valuta, maar dat is mij dan te veel gedoe. Daarnaast ook tariefverhoging voor Nasdaq-aandelen vanaf 15 mei...
Eergisteren heb ik alvast een custody-rekening geopend bij DeGiro, en ik was best aangenaam verrast door de gesofisticeerde aanvraagprocedure die je moet doorlopen op hun app, zoals het scannen van je ID-kaart, het scannen van de chip op je ID-kaart (wist zelfs niet dat smartphones dat konden), het nemen van de selfie's,... allemaal zonder die app te moeten verlaten. Het vereiste activatiebedrag van €0,01 dat je moet overschrijven stond 24 uur later al op hun (Nederlandse) rekening. De interface van hun platform is snel en heel aangenaam, eigenlijk veel prettiger dan bij Binck. Alleen zit ik nog wat te aarzelen om effectief mijn port te laten overboeken, omdat ik niet weet hoelang ik mijn aandelen dan 'kwijt' ben. Zoiets kan toch 2 weken aanslepen. En alles verkopen en dan terugkopen komt dan weer duurder uit. Dus nog ff over nadenken...
Wisselkoerskost per order in niet-€ aandeel:
(bron)
- ING: 3%
- KBC: 1%
- Deutsche Bank: 1%
- BNP Paribas Fortis: ~1%
- Belfius: max. 1%
- Keytrade: 0,5%
- MeDirect: 0,5%
- Bolero: ~0,5%
- Binck: 0,45%
- DeGiro: 0,1%
Portfolio zomaar van broker veranderen kost toch best wat geld? Of mis ik iets.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt me anders niet slecht bij Binck.
Zorg ervoor dat je appelen met appelen vergelijkt.
Kijk ook naar "OVERIGE TARIEVEN EN DIENSTEN".
Edit:
Je kan ook je volgende aankopen die je zou doen bij Binck nu bij DeGiro doen om het platform te leren kennen, voordat je alles overboekt.
Ja dat klopt maar aangezien een spaarboekje quasi niets opbrengt heb ik zowel in dollar als in euro heel wat cash bij mijn broker staan. Wie dat niet doet heeft idd een omzettingskost bij zijn transacties.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
@Tycoon: weet ik hoor
@BRT: Binck rekent €25 per uitgaande positie aan, dat valt mee
@EarthNvstr1: enige wat voor mij van toepassing is, is de 3% kost op dividenden, maar dat is weinig in vergelijking met de besparingen die ik kan doen op transactie- en wisselkoerskosten
@BRT: Binck rekent €25 per uitgaande positie aan, dat valt mee
@EarthNvstr1: enige wat voor mij van toepassing is, is de 3% kost op dividenden, maar dat is weinig in vergelijking met de besparingen die ik kan doen op transactie- en wisselkoerskosten
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Vergeet niet dat je bij DeGiro boven 2.500 euro cash rente moet betalen.
Met een custody account moet je ook een kost betalen als je dividenden ontvangt en kan je geen gebruik maken van turbo's of sprinters.
Ideaal voor een accumulerende etf portefeuille waar je maandelijks bijkoopt, maar toch een stuk minder voor een actieve aandelenportefeuille. Vind het platform eigenlijk ook minder overzichtelijk dan Binck.
Met een custody account moet je ook een kost betalen als je dividenden ontvangt en kan je geen gebruik maken van turbo's of sprinters.
Ideaal voor een accumulerende etf portefeuille waar je maandelijks bijkoopt, maar toch een stuk minder voor een actieve aandelenportefeuille. Vind het platform eigenlijk ook minder overzichtelijk dan Binck.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Wel dit is gek, ik postte net iets in dit topic, maar het verschijnt niet. Vreemd.
Wat ik dus zei: nog steeds geen email gekregen. Ik ben ook niet danig onder de indruk dat in elk migratieweekend de volledige binck-website zal afgesloten zijn.
Wat ik dus zei: nog steeds geen email gekregen. Ik ben ook niet danig onder de indruk dat in elk migratieweekend de volledige binck-website zal afgesloten zijn.
Ook nog geen mail gekregen, zie ook dat de app off-line is
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat een gedoe bij Binck. Overigens ik vond en vind het nog altijd een fijne en overzichtelijke broker. Maar er is wel een verschil tussen Binck NL en Binck BE.
Blijkbaar is de Giro de beste of goedkoopste broker. Maar bestaat er een Giro-BE? Indien niet, is het een probleem in België. Veel meer werk om de belastingaangifte correct te doen.
En daarbovenop wanneer men meer dan Euro 2500,-- op de rekening heeft staan betaalt men negatieve rente. Wanneer men dus snel wel handelen is dat moeilijk. Verder Poldermol, heb ik de eerste email ook niet ontvangen van Binck, wel de tweede automatisch mail qua onderzoek.
Verder viel me op, na het lezen van alle ‘’gegevens’’ dat dat de algemene kosten zoals bewaarkosten inbegrepen zijn. Maar wanneer men bij Saxo bank alle ‘’gegevens’’ leest zijn de bewaarkosten minimaal Euro 5,00 en maximaal 0.25% van uw belegd vermogen.
Er is een groot verschil tussen NL en BE. Maar zover ik heb ervaren duurt het niet lang en BE volgt NL.
Helaas!
Blijkbaar is de Giro de beste of goedkoopste broker. Maar bestaat er een Giro-BE? Indien niet, is het een probleem in België. Veel meer werk om de belastingaangifte correct te doen.
En daarbovenop wanneer men meer dan Euro 2500,-- op de rekening heeft staan betaalt men negatieve rente. Wanneer men dus snel wel handelen is dat moeilijk. Verder Poldermol, heb ik de eerste email ook niet ontvangen van Binck, wel de tweede automatisch mail qua onderzoek.
Verder viel me op, na het lezen van alle ‘’gegevens’’ dat dat de algemene kosten zoals bewaarkosten inbegrepen zijn. Maar wanneer men bij Saxo bank alle ‘’gegevens’’ leest zijn de bewaarkosten minimaal Euro 5,00 en maximaal 0.25% van uw belegd vermogen.
Er is een groot verschil tussen NL en BE. Maar zover ik heb ervaren duurt het niet lang en BE volgt NL.
Helaas!
Binck BE is ook nooit Binck NL gevolgd qua kostenstructuur.
Nog geen mail gehad.
Al veel reactie hier vooraf aan de omschakeling.
Ik lees dat het €25 kost per positie om over te stappen naar een andere broker. Valt mee wordt gezegd, maar anderzijds lees je hier vaak dat je je kosten zo laag mogelijk moet houden. Beetje dubbel. Hangt natuurlijk af van uw geïnvesteerd bedrag.
The proof of the pudding is the eating denk ik.
Al veel reactie hier vooraf aan de omschakeling.
Ik lees dat het €25 kost per positie om over te stappen naar een andere broker. Valt mee wordt gezegd, maar anderzijds lees je hier vaak dat je je kosten zo laag mogelijk moet houden. Beetje dubbel. Hangt natuurlijk af van uw geïnvesteerd bedrag.
The proof of the pudding is the eating denk ik.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Andere brokers gaan vaak wel vergoeden als je naar hen overzet.
Ik vraag me af of die 0,45% (of 0,5% bij Bolero) dan eigenlijk niet gewoon verwerkt zit in de wisselkoers die je betaalt? Of krijg je bij een transactie zonder de vreemde valuta rekeningen dezelfde wisselkoers als bij een omzetting + een extra 0,45% / 0,5% kost?reteiP schreef: ↑17 april 2021, 11:54 Heb bij Bolero cashrekeningen in dollar, euro en pond. Dan zit je niet langer met die kost van 0,5%. Veel gedoe is daar toch niet aan? Je moet één instelling wijzigen, dat dividenden standaard in hun eigen valuta betaald moeten worden.
Bij aan- en verkopen kan je telkens kiezen voor de default (afrekening in eigen valuta) of omrekenen in euro.
In de tarieven van Binck zie ik daarnaast ook de rente voor USD, CHF, GBP, ... : Central Bank Rate - 1,00%
Betekent dit dat je in de praktijk vanaf de eerste cent op die vreemde valuta rekening ook nog negatieve rente betaalt als die Central Bank Rate kleiner is dan 1%?
Welke Central Bank Rate bedoelen ze hiermee eigenlijk en hoeveel bedraagt die rate?
Ik vind ivm (negatieve) rente op de cashrekeningen bij Binck verder weinig terug.
reteiP, hoe zit dit bij Bolero? Volgens mij geen (negatieve) rente op de verschillende cashrekeningen?
Geen negatieve rente.Nevets schreef: ↑21 april 2021, 10:58Ik vraag me af of die 0,45% (of 0,5% bij Bolero) dan eigenlijk niet gewoon verwerkt zit in de wisselkoers die je betaalt? Of krijg je bij een transactie zonder de vreemde valuta rekeningen dezelfde wisselkoers als bij een omzetting + een extra 0,45% / 0,5% kost?reteiP schreef: ↑17 april 2021, 11:54 Heb bij Bolero cashrekeningen in dollar, euro en pond. Dan zit je niet langer met die kost van 0,5%. Veel gedoe is daar toch niet aan? Je moet één instelling wijzigen, dat dividenden standaard in hun eigen valuta betaald moeten worden.
Bij aan- en verkopen kan je telkens kiezen voor de default (afrekening in eigen valuta) of omrekenen in euro.
In de tarieven van Binck zie ik daarnaast ook de rente voor USD, CHF, GBP, ... : Central Bank Rate - 1,00%
Betekent dit dat je in de praktijk vanaf de eerste cent op die vreemde valuta rekening ook nog negatieve rente betaalt als die Central Bank Rate kleiner is dan 1%?
Welke Central Bank Rate bedoelen ze hiermee eigenlijk en hoeveel bedraagt die rate?
Ik vind ivm (negatieve) rente op de cashrekeningen bij Binck verder weinig terug.
reteiP, hoe zit dit bij Bolero? Volgens mij geen (negatieve) rente op de verschillende cashrekeningen?
Ooit koop je voor het eerst een dollar aandeel = je betaalt wisselkoers kosten van euro naar dollar.
Maar de dividenden die je ontvangt en de verkoop van dat aandeel ontvang je rechtstreeks in dollar = geen wisselkoerskosten.
Een volgende aankoop in de US kan je doen met je beschikbare dollars op je cashrekening na de verkoop van die vorige = geen wisselkoerskosten.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Newbie
- Contacteer: