Binckbank goedkoop en toch veilig?
TIP
Binckbank goedkoop en toch veilig?
Is de Binckbank veilig?
Wanneer een bank failliet gaat en men heeft er een effectenrekening - gaat die dan mee in het faillissement of is er weinig aan de hand?
Zijn er nog andere banken met goedkope transacties en lage beheers/bewaarkosten?
Jos
Wanneer een bank failliet gaat en men heeft er een effectenrekening - gaat die dan mee in het faillissement of is er weinig aan de hand?
Zijn er nog andere banken met goedkope transacties en lage beheers/bewaarkosten?
Jos
Re: Binckbank goedkoop en toch veilig?
In princiepe behoort een effectenrekening niet tot het faillissement, en blijft dit volledig buiten schot.
Ingeval van frauduleuze verduistering van effecten door de bank, is er tot een zeker bedrag garantie. Ken dat bedrag niet van buiten
Ingeval van frauduleuze verduistering van effecten door de bank, is er tot een zeker bedrag garantie. Ken dat bedrag niet van buiten
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
binck is absoluut te vertrouwen.
In tegenstelling tot banken als ING en KBC hebben deze effectenbrokers geen toxische kredieten in hun portefeuille.
Geen probleem dus (trouwens binck is in Nederland de grootste internetbroker, dus erg onveilig is het niet
)
Als je wil kan ik je aanbrengen bij binck, op deze manier krijg je 3gratis transacties.
In tegenstelling tot banken als ING en KBC hebben deze effectenbrokers geen toxische kredieten in hun portefeuille.
Geen probleem dus (trouwens binck is in Nederland de grootste internetbroker, dus erg onveilig is het niet

Als je wil kan ik je aanbrengen bij binck, op deze manier krijg je 3gratis transacties.
Als je Belg bent, kan ik je ook lid maken, dan krijgen we elk 3 x transactiekosten terugbetaald.
Binck is zeker te vertrouwen, en de service is er super! Bij problemen/vragen zijn ze zeer snel. Ik heb al eens gehad dat ze me na 2 minuten opbelden toen ik online een vraag had gesteld tijdens een dagje traden!
Binck is zeker te vertrouwen, en de service is er super! Bij problemen/vragen zijn ze zeer snel. Ik heb al eens gehad dat ze me na 2 minuten opbelden toen ik online een vraag had gesteld tijdens een dagje traden!
ozzy schreef: Als je Belg bent, kan ik je ook lid maken, dan krijgen we elk 3 x transactiekosten terugbetaald.
Ik kan ook NIET belgen lid maken, en 3 transacties geven.
Enigste triestige voorwaarde : je moet je domicilie in dit apenland hebben
Hoe werkt dat concreet bij Binckbank?
Ik bedoel: ik zie op de website enkel de mogelijkheid een effectenrekening te openen. Van welke rekening worden de transacties betaald?
Mijn BNP Paribas Fortis effectenrekening (pfff... hele mondvol!) is gekoppeld aan mijn zichtrekening aldaar. Allemaal erg handig, maar BNP... is te duur naar mijn zin
.
Hoe is het beheer van de effecten bij Binckbank? Bij Fortis (enfin BNP...) kom ik meer en meer tegen dat bvb. het innen van sommige dividenden, kapitaalsuitkeringen e.d.m. blijkbaar niet kan via PC banking.
Dat is bijvoorbeeld momenteel het geval voor Telenet en Immo Moury. Ik mag dus naar de bank tsjaffelen en wellicht voor die inningen ook nog eens kosten betalen. Presteert Binckbank beter op dat vlak?
Dank bij voorbaat voor uw antwoorden!
Ik bedoel: ik zie op de website enkel de mogelijkheid een effectenrekening te openen. Van welke rekening worden de transacties betaald?
Mijn BNP Paribas Fortis effectenrekening (pfff... hele mondvol!) is gekoppeld aan mijn zichtrekening aldaar. Allemaal erg handig, maar BNP... is te duur naar mijn zin

Hoe is het beheer van de effecten bij Binckbank? Bij Fortis (enfin BNP...) kom ik meer en meer tegen dat bvb. het innen van sommige dividenden, kapitaalsuitkeringen e.d.m. blijkbaar niet kan via PC banking.
Dat is bijvoorbeeld momenteel het geval voor Telenet en Immo Moury. Ik mag dus naar de bank tsjaffelen en wellicht voor die inningen ook nog eens kosten betalen. Presteert Binckbank beter op dat vlak?
Dank bij voorbaat voor uw antwoorden!
Bij Binckbank werken ze met een 'tegenrekening' . ( Een door u gekozen rekening bij een andere bank ) Al het geld dat je bij binckbank weg wil komt daar op.
De intrest op de geldrekening wordt wel vanaf de eerste euro belast tegen 15%
Kostprijs bij Binckbank 0,00 euro
Heb nog nooit klagen over Binckbank, of Keytrade gehoord.
De intrest op de geldrekening wordt wel vanaf de eerste euro belast tegen 15%
Kostprijs bij Binckbank 0,00 euro
Heb nog nooit klagen over Binckbank, of Keytrade gehoord.
Laatst gewijzigd door paul op 17 september 2009, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij faillissement is uw portefeuille gewaarborgd want ze wordt in bewaargeving gegeven bij een ander bedrijf.
Is Binckbank niet eerder voor de "grotere" vermogens weggelegd?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe kom je daar bij ? Het is bij mijn weten één van de goedkoopste brokers, ook voor beursordertjes van 1000 euro.Luc B. schreef: Is Binckbank niet eerder voor de "grotere" vermogens weggelegd?
Enjoy the party, but dance near the door
Ben al geruime tijd bij Binck. Heel tevreden. Snelle, correcte dienstverlening. En nogal wat goedkoper dan BNP,...
Enigste bemerking : ze zouden op NYSE euronext Parijs, Amsterdam en Londen ook 7.25€ mogen rekenen voor orders tot 2.500€ ipv de 9.75.
Enigste bemerking : ze zouden op NYSE euronext Parijs, Amsterdam en Londen ook 7.25€ mogen rekenen voor orders tot 2.500€ ipv de 9.75.
Laatst gewijzigd door rob op 19 november 2009, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadeel bij Binck is dat het eigenlijk enkel een broker is die geen bankdiensten aanbied. Bij Keytrade krijg je een gratis zicht-en spaarrekening bij je effectenrekening waardoor het bvb makkelijker is om geld te parkeren op je spaarrekening te parkeren wanneer dit niet belegd is in andere financiële producten. Je krijgt er ook een debetkaart wat het nog aantrekkelijker maakt.
Binck heeft dan weer andere troeven zoal hun realtime koersen en hun uitmuntende klantendienst.
Binck heeft dan weer andere troeven zoal hun realtime koersen en hun uitmuntende klantendienst.