[Voorbeeld portefeuille 22-30] Bitcoin & Ethereum
TIP
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
[Voorbeeld portefeuille 22-30] Bitcoin & Ethereum
Just for fun.
Portefeuille: 50% BTC + 50% ETH.
Broker: Coinbase Pro
Startdatum: 5 januari 2022
Startkapitaal: 100.000 EUR
Maandelijkse bijdrage: 1000 EUR
Strategie: maandelijks 50/50 aankoop van BTC/ETH + jaarlijkse rebalance begin januari naar 50/50 (gesteld dat beide crypto tegen dan nog bestaan)
Portefeuille: 50% BTC + 50% ETH.
Broker: Coinbase Pro
Startdatum: 5 januari 2022
Startkapitaal: 100.000 EUR
Maandelijkse bijdrage: 1000 EUR
Strategie: maandelijks 50/50 aankoop van BTC/ETH + jaarlijkse rebalance begin januari naar 50/50 (gesteld dat beide crypto tegen dan nog bestaan)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door troglodytes op 5 januari 2022, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [Voorbeeld portefeuille 22-30] Bitcoin & Ethereum
Leuke toevoeging aan de oefening
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit is ook effectief een beleggingsadvies dat ik vaak lees. Kraken Pro is volgens mij wel een stuk goedkoper dan Coinbase Pro.
Van deze portefeuille verwacht ik alleszins de hoogste volatiliteit, en de grootste kans op 1 miljoen euro te bereiken (of €100, dat kan net zo goed ).
Van deze portefeuille verwacht ik alleszins de hoogste volatiliteit, en de grootste kans op 1 miljoen euro te bereiken (of €100, dat kan net zo goed ).
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
We zijn goed vertrokken. De portefeuille staat nog maar op 91.281 EUR :-)
Koop je maandelijks 1 munt bij, of steeds beide?
Wat is de kostenstruktuur via Coinbase Pro? (aankoop 50000, aankoop 500 of 1000)?
Wat is de kostenstruktuur via Coinbase Pro? (aankoop 50000, aankoop 500 of 1000)?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Onwaarschijnlijk, die volatiliteit. Ik heb in november mijn eerste muntjes gekocht (soort IWDA van de muntjes is het idee, maar volg niet helemaal de market cap). Een eerste schijfje bitcoin onder andere @67.000. Nog nooit heb ik zò goed getimed ga maandelijks wat kopen tot ik aan 1 a 2% van portefeuille zit denk ik. Ik vind die volatiliteit nog wel lollig omdat het over kleine bedragen gaat maar ik denk dat veel jongeren (HLN-lezers bvb, zonder te willen stigmatiseren) en ook ouderen (cfr. vraag aan Paul Dhoore voor wie het gezien heeft), een veel te groot deel van hun vermogen hierin belegd hebben. Er is hierover echt een Guru-mentaliteit. Je kan die mensen niet van gedacht doen veranderen.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Graag een minuut stilte voor alle crypto-beleggers.
Stand op 25 jan 2022:
EUR 70.898,11 / -29,11%
Stand op 25 jan 2022:
EUR 70.898,11 / -29,11%
Ik snap de miserie niet...
als je instapt met geld dat je kan missen en geduld hebt dan is er geen enkel probleem.
Mijn vrouw zit er al in sinds BTC 9k was, ikzelf ben later in gestapt vanaf ongeveer 30k.
BTC is erg volatiel maar daar moet je mee om kunnen wanneer je besluit met crypto te werken.
Van -20 of +20 verschiet ik niet meer... daarom dat ik het altijd wat grappig vindt als er overal paniekreacties komen als de gewone beurs eens een correctietje kent van 10%.
BTC is nu met 50% gedaald en kan mogelijks nog verder dalen. So what? Volgend jaar is dit weer goed gemaakt. Geduld.
Time in the market beats timing the market. En als je af en toe bij koopt en niet gaat doen zoals velen (continu uit- en instappen) dan ga je na verloop van tijd wel rendement behalen.
Probleem is dat zovelen uit zijn op "quick win" en in zee gaan met memecoins of obscure alt coins. Tja... dat is om miserie vragen natuurlijk
als je instapt met geld dat je kan missen en geduld hebt dan is er geen enkel probleem.
Mijn vrouw zit er al in sinds BTC 9k was, ikzelf ben later in gestapt vanaf ongeveer 30k.
BTC is erg volatiel maar daar moet je mee om kunnen wanneer je besluit met crypto te werken.
Van -20 of +20 verschiet ik niet meer... daarom dat ik het altijd wat grappig vindt als er overal paniekreacties komen als de gewone beurs eens een correctietje kent van 10%.
BTC is nu met 50% gedaald en kan mogelijks nog verder dalen. So what? Volgend jaar is dit weer goed gemaakt. Geduld.
Time in the market beats timing the market. En als je af en toe bij koopt en niet gaat doen zoals velen (continu uit- en instappen) dan ga je na verloop van tijd wel rendement behalen.
Probleem is dat zovelen uit zijn op "quick win" en in zee gaan met memecoins of obscure alt coins. Tja... dat is om miserie vragen natuurlijk
Dit is een spreuk die geld voor beleggen in aandelen gebaseerd op tientallen decennia van data.
Het is zinloos deze spreuk te gebruiken voor cryptomunten, waar er geen historische basis is.
Tarbo je gaat er nu wel vanuit dat bitcoin, en andere crypto ooit herstelt. Het kan ook de andere kant opgaan als zou blijken dat cryptomunten toch niet zo waardevol blijken te zijn. Één mythe is al doorprikt, crypto is niet bestendig tegen inflatie en onrust. Ik hoop natuurlijk voor u en je vriendin dat het uiteindelijk terug de goede kant uitgaat!
Man,dit is verwarrend.Iemand die een profielfoto heeft van een appelsien maar een gebruikersnaam heeft van een vogelgeslacht. En dit terwijl er ook nog iemand anders is met appelsien als gebruikersnaamtroglodytes schreef: ↑25 januari 2022, 12:00 Graag een minuut stilte voor alle crypto-beleggers.
Stand op 25 jan 2022:
EUR 70.898,11 / -29,11%
Persoonlijk had ik ook niet verwacht dat het een hedge zou zijn tegen inflatie. Die bewering zou naar mijn inziens nooit mogen worden gemaakt en was eerder propaganda dan effectief op iets gebaseerd. De koers van de BTC sinds haar ontstaan toont ook dat ze onderhevig is aan allerlei grillen en grollen. Zelf zit ik in crypto omdat ik geloof dat het een alternatieve markt is en zal blijven. Ik geloof niet dat crypto effectief geld zal vervangen, ik geloof wel dat beide systemen naast elkaar kunnen bestaan. Er zijn momenteel een 20.000 tzal crypto projecten waarvan 90% rommel is.Denfi schreef: ↑25 januari 2022, 17:25 Tarbo je gaat er nu wel vanuit dat bitcoin, en andere crypto ooit herstelt. Het kan ook de andere kant opgaan als zou blijken dat cryptomunten toch niet zo waardevol blijken te zijn. Één mythe is al doorprikt, crypto is niet bestendig tegen inflatie en onrust. Ik hoop natuurlijk voor u en je vriendin dat het uiteindelijk terug de goede kant uitgaat!
Man,dit is verwarrend.Iemand die een profielfoto heeft van een appelsien maar een gebruikersnaam heeft van een vogelgeslacht. En dit terwijl er ook nog iemand anders is met appelsien als gebruikersnaamtroglodytes schreef: ↑25 januari 2022, 12:00 Graag een minuut stilte voor alle crypto-beleggers.
Stand op 25 jan 2022:
EUR 70.898,11 / -29,11%
Ikzelf zit voor een kleine positie in BTC en ETH, aangevuld met enkele alts die 'hun sporen al verdiend hebben' in de cryptowereld en ook bestaande bedrijven als partner hebben. Concreet: Cardano, VeChain, PolygonMatic, Crypto.org en Polkadot.
Geld belegd in crypto is wat 'speelgeld'. Uiteraard is de toekomst van crypto erg onzeker. Daarom dat ik er nooit dezelfde bedragen zal insteken zoals in mijn ETF's.
Daar heb je gelijk in. Alhoewel ik denk dat de tijd wel zal uitwijzen dat dit ook voor crypto zo zal zijn. Ondanks de extreme volatiliteit. Ik hoop dat DCA ook hier efficiënt zal blijken te zijn.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
31 januari 2022
Waarde van de effecten: 75.965,63 EUR
Cash: 0 EUR
RDT: -24,03%
Waarde van de effecten: 75.965,63 EUR
Cash: 0 EUR
RDT: -24,03%
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Aankopen gedaan deze ochtend.
Toestand op 1 maart 2022:
TOTAAL: 86850,44 EUR (geen cash)
Toestand op 1 maart 2022:
TOTAAL: 86850,44 EUR (geen cash)
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Welke broker zouden jullie aanraden voor crypto? Kosten en kunnen overschrijven naar een IBAN rekening zijn belangrijk voor mij.