BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
Niet helemaal eens. Heleboel mensen hebben bitcoin gekocht goedkoop zegge 1000$. Er is iemand geweest die bitcoin gekocht heeft aan 64.000. Is zero sum tussen die verkoper en koper. Maar ook alle andere bitcoins zijn 64.000. Dus alle bitcoins * 64 omdat enkele verkopers kopers prijs tot 64.000 laten groeien.sintorama schreef: ↑16 juli 2021, 11:42Hoow, hoow. Vanuit het niets? Iemand die ooit voor 1 EUR 1 bitcoin kocht en deze nu verkocht heeft voor 30.000 EUR heeft vanuit het niets extra geld. Maar daar staat een andere persoon tegenover die die 30.000 EUR heeft moeten betalen. Die heeft, vanuit het niets, 30.000 minder. In totaliteit is het een zero sum game. Er is geen onderliggende waarde, bitcoins zijn aan geen enkele vorm van economische groei blootgesteld en dus gaat ieder's winst ten koste van iemand anders.
Mijn punt van inflatie was: ze voelen zich allemaal zeer rijk door die papieren winst *64 en geven dus al hun gewoon geld uit want toch genoeg bitcoin spaargeld. Prijs van wat ze kopen geen belang want rijk. En dus prijzen omhoog. En nu dus 5,4% inflatie.
Ja bitcoin heeft limiet due gekend is. Van de 2000 andere crypto zelfs niet geweten of er limiet is
OK, dan snap ik u. Inderdaad, mensen met btc in hun bezit rekenen zich rijk en geven misschien geld uit dat ze niet hebben. Zoiets zou tot economische groei kunnen leiden, een hogere omloopsnelheid van geld etc, maar het is nog altijd geen geldcreatie. Op inflatie zal dit geen direct effect hebben.
En, bitcoin is klein. In de totale wereldeconomie is dit een druppel op een hete plaat. Niet te berekenen, en in de verste verte niet te vergelijken met wat centrale banken en overheden aan het uitspoken zijn.
Het is wel geld creatie, is dat nu zo moeilijk in te zien? Misschien met een eenvoudig voorbeeld?
Stel je voor een wereld waar er één munt bestaat de dollar en dat er 1000 miljard dollar in omloop is. Er worden geen dollars bijgedrukt. Op een dag komt er een slimme (voor het gemak zal ik die rol opnemen

Totale crypto is 1.400 miljard usd. Totaal geld is omgerekend 37.000 miljard usd. Meer dan druppel. Volgens crypto believers gaat bitcoin naar 1 miljoen dollar. Dus maal 30. Als alle crypto meegaan wordt crypto 42.000 miljard usd. Meer dan alle geld in de wereld. Zal uiteraard nooit zover komen. Bewijst vooral dat dat soort crypto believers geen flauw idee hebben en maar met getallen gooien.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die deductie neem je hopelijk toch zelf niet voor waar aan ?
Context is of bitcoin impact heeft op inflatie. Inflatie is 5,4%. Zonder bitcoin 5,3 of 5 of 4 of 3. Geen idee maar dat is de discussie. Als u andere mening heeft helpt het als u argumenten kunt geven en als u eerst berichten leest in discussie.EarthNvstr1 schreef: ↑16 juli 2021, 18:04Die deductie neem je hopelijk toch zelf niet voor waar aan ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, zowat alles zal wel impact hebben op de prijsevolutie in een bepaalde economie.
Hoeveel impact Bitcoin daarop heeft, weet ik niet, maar ik denk dat dat een marginale impact zal zijn.
Dit zijn voor mij allemaal op flessen getrokken veronderstellingen:
- "ze voelen zich allemaal zeer rijk"
- "geven dus al hun gewoon geld uit"
- "prijs van wat ze kopen geen belang"
- "en dus prijzen omhoog"
Sinds het ontstaan van Bitcoin is de prijsinflatie in de eurozone en us alleen maar gedaald en nagenoeg de hele tijd onder 2%.
Nu de inflatie in de eurozone en us plots oploopt, zou Bitcoin daar een substantiële bijdrage aan hebben ? Denk het niet.
Dit zijn geen argumenten. Waarom denkt u dat of niet? En u vindt nog steeds dat u kunt deelnemen aan discussie zonder voorgaande berichten te lezen. Voor u verlies voor ons tijdverlies.EarthNvstr1 schreef: ↑17 juli 2021, 12:17 maar ik denk dat dat een marginale impact zal zijn.
Denk het niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
bantsee, zoals eerder gebleken, is een zinnig debat tussen ons blijkbaar niet mogelijk

Je gaat ervanuit dat ik het voorgaande niet gelezen heb. Weer een verkeerde veronderstelling.
En je moet misschien zelf ook wel eens proberen lezen en de dingen op een duidelijk manier te verwoorden.
Dit is voor mij "het argument":
Sinds het ontstaan van Bitcoin is de prijsinflatie in de eurozone en us alleen maar gedaald en nagenoeg de hele tijd onder 2%.
Nu de inflatie in de eurozone en us plots oploopt, zou Bitcoin daar een substantiële bijdrage aan hebben ?
Ik "beweer" dus inderdaad niets, ik stel enkel uw stelling in vraag. (edit: ik beweer eigenlijk wel iets)
Voor mij is het innemen van een standpunt niet nodig om deel te nemen aan een debat. En ik besef dat ik niet alle kennis en wijsheid in pacht heb, want anders zou ik niet debatteren

Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 17 juli 2021, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De waarde van een munt wordt bepaald door het vertrouwen dat men heeft dat die munt in de (korte of lange) toekomst nog (liefst dezelfde of meer) waarde zal hebben.bantsee schreef: ↑16 juli 2021, 17:40Totale crypto is 1.400 miljard usd. Totaal geld is omgerekend 37.000 miljard usd. Meer dan druppel. Volgens crypto believers gaat bitcoin naar 1 miljoen dollar. Dus maal 30. Als alle crypto meegaan wordt crypto 42.000 miljard usd. Meer dan alle geld in de wereld. Zal uiteraard nooit zover komen. Bewijst vooral dat dat soort crypto believers geen flauw idee hebben en maar met getallen gooien.
Dit geldt zowel voor Bitcoin en andere cryptomunten als voor EUR, USD en andere fiat munten.
Jij stelt "zal uiteraard nooit zover komen" en concludeert vervolgens "Bewijst vooral dat dat soort crypto believers geen flauw idee hebben en maar met getallen gooien."
Zo uiteraard vind ik dat niet en dus is uw conclusie daaruit voor mij ook uit de lucht gegrepen en wederom een veronderstelling die voor mij aantoont dat je zelf heel vooringenomen bent ipv te proberen begrijpen waarom anderen wél believers zijn (daarom moet je het er nog niet eens mee zijn).
Waarom believers? Sinds altijd verliezen mensen gezond verstand als men hen vertelt dat ze met een investering bergen geld kunnen verdienen. Wie niet meedoet is complete idioot. Blockchain! Munt van de toekomst! Revolutie in de financiële wereld! Paradigm shift! Van internet zeiden ze ook dat het niets zou worden!!!!!!!!!!! Nu duidelijk wordt dat bitcoin een farce is kunnen ze het niet geloven. Normale fase tijdens verwerken verlies. Ontkenning. Ongeloof. Woede, opstand. Uiteindelijk berusting of levenslang strijden tegen complot van de overheden dat ondergang bitcoin heeft gezorgd.EarthNvstr1 schreef: ↑17 juli 2021, 12:51 een veronderstelling die voor mij aantoont dat je zelf heel vooringenomen bent ipv te proberen begrijpen waarom anderen wél believers zijn (daarom moet je het er nog niet eens mee zijn).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daar toon je mooi mee aan wat ik zei inderdaadbantsee schreef: ↑17 juli 2021, 13:05 Waarom believers? Sinds altijd verliezen mensen gezond verstand als men hen vertelt dat ze met een investering bergen geld kunnen verdienen. Wie niet meedoet is complete idioot. Blockchain! Munt van de toekomst! Revolutie in de financiële wereld! Paradigm shift! Van internet zeiden ze ook dat het niets zou worden!!!!!!!!!!! Nu duidelijk wordt dat bitcoin een farce is kunnen ze het niet geloven. Normale fase tijdens verwerken verlies. Ontkenning. Ongeloof. Woede, opstand. Uiteindelijk berusting of levenslang strijden tegen complot van de overheden dat ondergang bitcoin heeft gezorgd.

Ik kan je ook niet uitleggen met sluitende argumenten waarom die believers believers zijn. Ik ben namelijk zelf geen believer.
Maar ik ben ook geen disbeliever, want daarvoor kan ik ook niet de nodige sluitende argumenten aanbrengen.
Waarop baseer je "nu duidelijk wordt dat bitcoin een farce is" ?
- ontkenning CHECKEarthNvstr1 schreef: ↑17 juli 2021, 13:16Daar toon je mooi mee aan wat ik zei inderdaadbantsee schreef: ↑17 juli 2021, 13:05 Waarom believers? Sinds altijd verliezen mensen gezond verstand als men hen vertelt dat ze met een investering bergen geld kunnen verdienen. Wie niet meedoet is complete idioot. Blockchain! Munt van de toekomst! Revolutie in de financiële wereld! Paradigm shift! Van internet zeiden ze ook dat het niets zou worden!!!!!!!!!!! Nu duidelijk wordt dat bitcoin een farce is kunnen ze het niet geloven. Normale fase tijdens verwerken verlies. Ontkenning. Ongeloof. Woede, opstand. Uiteindelijk berusting of levenslang strijden tegen complot van de overheden dat ondergang bitcoin heeft gezorgd.![]()
Ik kan je ook niet uitleggen met sluitende argumenten waarom die believers believers zijn. Ik ben namelijk zelf geen believer.
Maar ik ben ook geen disbeliever, want daarvoor kan ik ook niet de nodige sluitende argumenten aanbrengen.
Waarop baseer je "nu duidelijk wordt dat bitcoin een farce is" ?
- ongeloof
- woede opstand
- berusting of strijden tegen complot
Nog 3 stadia te gaan.