BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
Stel nu iemand die "gelooft" in EUR. (ok, je moet goed zot zijn daarvoor, maar die zijn altijd wel te vinden hé)bantsee schreef: ↑17 juli 2021, 13:20- ontkenning CHECKEarthNvstr1 schreef: ↑17 juli 2021, 13:16 Waarop baseer je "nu duidelijk wordt dat bitcoin een farce is" ?
- ongeloof
- woede opstand
- berusting of strijden tegen complot
Nog 3 stadia te gaan.
Waarom believer?
Sinds altijd verliezen mensen gezond verstand als men hen vertelt dat ze met een investering bergen geld kunnen verdienen. Wie niet meedoet is complete idioot. EUR! Munt van de toekomst!
Nu duidelijk wordt dat EUR een farce is, kunnen ze het niet geloven. Normale fase tijdens verwerken verlies: ontkenning, ongeloof, woede, opstand. Uiteindelijk berusting of levenslang strijden tegen complot van de crypto aanhangers dat voor de ondergang van EUR heeft gezorgd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Al die extremen hier, tussen 'bergen geld verdienen' en 'een reusachtig ponzi scheme'.
Ik heb geen idee welke richting btc uitgaat. Ik had dat bijna 10 jaar geleden ook niet, maar heb dan gewoon een heel klein beetje gediversifieerd naar crypto en gewoon aangehouden.
Ik heb geen idee welke richting btc uitgaat. Ik had dat bijna 10 jaar geleden ook niet, maar heb dan gewoon een heel klein beetje gediversifieerd naar crypto en gewoon aangehouden.
Bitcoin beweegt in steeds smallere band zal uitbraak naar boven of naar beneden worden komende dagen
Ik heb alvast wat bijgekocht deze morgen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mijn verwachting volgens de historische cyclus van bitcoin, was dat we dit jaar gingen pieken rond de 100.000 EUR om dan terug uit te bodemen rond 20.000 EUR (80%)
Ik schat de kans nu groter in dat we de piek reeds gehad hebben rond 50.000 EUR en we nu dus terug op weg zijn naar de nieuwe bodem die dan ergens in 2022 ergens rond 15.000 EUR zou moeten gaan zitten. (minder dan 80% deze keer, vermits de verwachte piek ook minder was, wat zou kunnen wijzen op verlies van volatiliteit naarmate bitcoin volwassener wordt).
M.a.w. ik koop voorlopig niets bij en wat ik nog niet verkocht had, hou ik voorlopig ook gewoon bij.
Ik schat de kans nu groter in dat we de piek reeds gehad hebben rond 50.000 EUR en we nu dus terug op weg zijn naar de nieuwe bodem die dan ergens in 2022 ergens rond 15.000 EUR zou moeten gaan zitten. (minder dan 80% deze keer, vermits de verwachte piek ook minder was, wat zou kunnen wijzen op verlies van volatiliteit naarmate bitcoin volwassener wordt).
M.a.w. ik koop voorlopig niets bij en wat ik nog niet verkocht had, hou ik voorlopig ook gewoon bij.
Crypto's hebben vanaf 2024 een Europese toezichtshouder AMLA die de markt zal controleren wanneer er EU-partijen betrokken zijn. De EC lanceerde gisteren, 20/7/2021, de EU-wetsvoorstellen hiervoor. Zie:
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_21_3690
De verordeningen moeten nog worden goedgekeurd. Maar die AMLA verordeningen kunnen snel het proces doorlopen. Mogelijk zijn die in december 2021 goedgekeurd. De crypto verordening mogelijk pas in april 2022. Het crypto gedeelte vormt geen probleem, zeker nu de ECB haar eigen € CDBC wil creëren. De limiet voor contante betalingen vormt de struikelblok. Duitsland en Cyprus kunnen nog dwars liggen. Tweedehandsauto's worden daar nog cash verkocht.
Als die verordeningen in 2024 van kracht zijn is een bitcoin nog 2500 USD à 5000 USD waard. Dan vervalt het voordeel van de anonimiteit van crypto's in de EU en zal het Europese AMLA erop toezien. Bij transactie met een partij in de EU moeten de namen van zender en ontvanger gekend zijn en niet alleen hun blockchain adres zoals nu.
Zie:
https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... 20815.html
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_21_3690
De verordeningen moeten nog worden goedgekeurd. Maar die AMLA verordeningen kunnen snel het proces doorlopen. Mogelijk zijn die in december 2021 goedgekeurd. De crypto verordening mogelijk pas in april 2022. Het crypto gedeelte vormt geen probleem, zeker nu de ECB haar eigen € CDBC wil creëren. De limiet voor contante betalingen vormt de struikelblok. Duitsland en Cyprus kunnen nog dwars liggen. Tweedehandsauto's worden daar nog cash verkocht.
Als die verordeningen in 2024 van kracht zijn is een bitcoin nog 2500 USD à 5000 USD waard. Dan vervalt het voordeel van de anonimiteit van crypto's in de EU en zal het Europese AMLA erop toezien. Bij transactie met een partij in de EU moeten de namen van zender en ontvanger gekend zijn en niet alleen hun blockchain adres zoals nu.
Zie:
https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... 20815.html
Zo zullen transacties in cryptomunten, zoals de bitcoin, traceerbaar moeten zijn: de naam en begunstigde moeten zich kenbaar maken. Deze tracering vermijdt dat cryptomunten gebruikt kunnen worden om crimineel geld wit te wassen of terrorisme te financieren. Anonieme bankrekeningen, maar ook anonieme geldbeugels van crypto-activa zijn verboden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wonderbaarlijk dat crypto zich nu ook gedraagt als andere asset. Gaat naar beneden door angst voor delta samen met aandelen, herstelt samen met aandelen. Crypto stond los van financiële wereld, was onafhankelijk zou financiële wereld overnemen. Is nu gewoon saaie asset als andere.
Bericht 20 juli, ondertussen aandelen omhoog eb crypto ook
New Delhi (CNN Business)Bitcoin fell below $30,000 again as investors worldwide fret about the Delta variant and what it means for the next stage of the coronavirus pandemic.
The cryptocurrency is down roughly 6% over the last 24 hours, according to Coindesk. Other cryptocurrencies also fell: Ethereum is down about 7%, while dogecoin, the crypto that started as a meme currency, also slid nearly 7%.
Bericht 20 juli, ondertussen aandelen omhoog eb crypto ook
New Delhi (CNN Business)Bitcoin fell below $30,000 again as investors worldwide fret about the Delta variant and what it means for the next stage of the coronavirus pandemic.
The cryptocurrency is down roughly 6% over the last 24 hours, according to Coindesk. Other cryptocurrencies also fell: Ethereum is down about 7%, while dogecoin, the crypto that started as a meme currency, also slid nearly 7%.
Waarom zoveel? Waarom zou iemand nog bitcoin willen? Ik heb nooit begrepen waarom prijs is wat het is en dat iedereen dat normaal vindt. Dogecoin zoveel btc zoveel eth zoveel ripple zoveel. Waarom is digecoin niet 100 keer meer waard en btc 100 keer minder?
In de EU zal er minder vraag zijn naar BTC maar ik denk niet dat die volledig opdroogt. Er zullen nog wel Europeaan zijn die geen probleem hebben met de KYC/identificatie vereisten.
De BTC zal vooral nog buiten de EU gebruikt worden waar die verplichtingen niet gelden. Vanaf er een EU-partij (koper/verkoper) bij betrokken is moet de identiteit door de exchange/payment provider worden bekendgemaakt.
De BTC zal vooral nog buiten de EU gebruikt worden waar die verplichtingen niet gelden. Vanaf er een EU-partij (koper/verkoper) bij betrokken is moet de identiteit door de exchange/payment provider worden bekendgemaakt.
USA is sneller geweest dan EU in strijd tegen witwassen geld. Hebben anti witwassen opgedrongen aan ouzo: verplichting aan mekaar bankrekeningen en saldo door te geven + ultimate beneficiary. Gaan hier ook in meegaan. Wachten tot geesten rijp zijn maar plots zal het snel gaan. Misschien sneller dan EU waar het nog 2 jaar zal duren voor het wet wordt. Want consensus nodig etc. Wanneer geesten in USA rijp: gaat anders: willen jullie banken nog zaken doen in USA? Op onze voorwaarden: neem in jullie nationale wetten op wat wij willen over crypto. Zoals FATCA en CRS. USA beslist en ouzo zegt ja. Vanaf dan is crypto alleen nog een manier om snel internationale betalingen te doen. Wordt commodity: zet euro of dollar om in crypto en doe internationale betaling. Maar kan nu ook al op veel andere manieren.
Eigen idee gebaseerd op het gebruik van btc in de EU sterk zal dalen maar niet volledig verdwijnt in 2024.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier zie ... je verkoopkans is er ...