BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
Vastgoed kan een investering zijn (want bij verhuur genereert het een casflow -- itt bitcoin overigens), maar dat wilt nog niet zeggen dat je dagdagelijkse betaling gaat uitvoeren met een huis.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Eender wat kan een investering zijn (het genereren van cashflow is daar niet bepalend voor n.m.i.) en eender wat kan een waarde hebben (van welke aard en vorm dan ook) die eraan toegedicht wordt.
Vastgoed kan ook géén cashflow genereren en kan zelfs ook verlieslatend zijn, bitcoin kan ook een cashflow genereren, enz. Dagdagelijkse betalingen ga je inderdaad wellicht niet uitvoeren met een huis. Hoeft ook niet met specifiek bitcoin of eender welke andere crypto asset (alhoewel er wel veel cryptomunten zijn die zich als betaalmiddel profileren) en hoeft ook niet per se met EUR (alhoewel dat vandaag op bepaalde plaatsen wellicht wel het handigst is)
Maar daar ging het mij niet over.
Het ging erover dat er een belletje zou moeten rinkelen omdat de waarde uitgedrukt wordt in "gewoon" geld.
Dat is het enige waarop ik commentaar had.
Daar zijn we het dan niet met mekaar eens. Voor mij is dit DE determinerende factor voor het verschil tussen investeren en speculeren. Bij een investering verdien je je geld aan hetgeen je gekocht hebt, en niet aan het aan- en verkopen zelf.EarthNvstr1 schreef: ↑10 november 2021, 15:42 Eender wat kan een investering zijn (het genereren van cashflow is daar niet bepalend voor n.m.i.) (...)
Inderdaad. In het eerste geval is het geen investering, in het tweede geval is het hoogstens een erg slechte investering. Niet elke investering levert een positief resultaat op, helaas.EarthNvstr1 schreef: ↑10 november 2021, 15:42 Vastgoed kan ook géén cashflow genereren en kan zelfs ook verlieslatend zijn
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok goed, ik kan je wel volgen als je verschil tusen investeren en speculeren wil maken.sintorama schreef: ↑10 november 2021, 16:02Daar zijn we het dan niet met mekaar eens. Voor mij is dit DE determinerende factor voor het verschil tussen investeren en speculeren. Bij een investering verdien je je geld aan hetgeen je gekocht hebt, en niet aan het aan- en verkopen zelf.EarthNvstr1 schreef: ↑10 november 2021, 15:42 Eender wat kan een investering zijn (het genereren van cashflow is daar niet bepalend voor n.m.i.) (...)
Maar nogmaals: daar ging het mij dus niet over ...

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik koop die via Saxo
Bitcoin is puur bedrog.
Iemand verkoopt een unieke fles lucht en iedereen begint er als zot op te bieden. De prijs stijgt, maar het is en blijft een fles lucht. Tot er een moment komt dat iemand luid roept "het maar een fles lucht", het is niks waard. En dan is het plots gedaan. En dan zijn er die geld gewonnen hebben en andere die geld verloren hebben.
Het is niet normaal waar hebzucht toe kan leiden. Het kopen van lucht (bitcoin) dus.
Iemand verkoopt een unieke fles lucht en iedereen begint er als zot op te bieden. De prijs stijgt, maar het is en blijft een fles lucht. Tot er een moment komt dat iemand luid roept "het maar een fles lucht", het is niks waard. En dan is het plots gedaan. En dan zijn er die geld gewonnen hebben en andere die geld verloren hebben.
Het is niet normaal waar hebzucht toe kan leiden. Het kopen van lucht (bitcoin) dus.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat je de impact van crypto (want ik vermoed dat je bitcoin verkeerdelijk als pars pro toto gebruikt voor de gehele cryptomarkt) onderschat.
Crypto en de evoluties in de slipstream ervan, zoals stablecoins en DeFi (decentralised finance) via een crypto zoals Ethereum, veroorzaken momenteel aardverschuivingen in de financiële wereld. Het gaat zodanig hard en ongecontroleerd dat men vreest voor serieuze problemen als er bijvoorbeeld een van de stablecoin providers in de problemen zou geraken. Die problemen gaan er zeker komen, met zware verliezen voor de betrokken partijen. Maar de technologie en de mogelijkheden van cryptocurrency, de tokens, etc... die gaan alles veranderen.
"Bitcoin is gebakken lucht" klonk wellicht plausibel in 2015. Wake up and smell coffee.
Crypto en de evoluties in de slipstream ervan, zoals stablecoins en DeFi (decentralised finance) via een crypto zoals Ethereum, veroorzaken momenteel aardverschuivingen in de financiële wereld. Het gaat zodanig hard en ongecontroleerd dat men vreest voor serieuze problemen als er bijvoorbeeld een van de stablecoin providers in de problemen zou geraken. Die problemen gaan er zeker komen, met zware verliezen voor de betrokken partijen. Maar de technologie en de mogelijkheden van cryptocurrency, de tokens, etc... die gaan alles veranderen.
"Bitcoin is gebakken lucht" klonk wellicht plausibel in 2015. Wake up and smell coffee.
En ook een piramidesysteem toegelaten door de overheden, misschien ook omdat ze zelf niet geloven in hun eigen munt. Diezelfde overheden die diefstal organiseren van arm naar rijk...
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ja, het moet pieken als je er nog geen graantje van kunnen meepikken hebt …
lachen doe ik nooit, alleen als ik de laatste ben
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Wanneer je je inleg eruit hebt gehaald + een stuk van je winst, kan er niet veel meer mislopen. De rest is voor mij zeepbelgeld dat ik voor de lange termijn laat lopen. En veel early adaptors zitten in die situatie.
Risico nemen loont soms. Ik zeg niet dat ik er in het verleden nooit van wakker heb gelegen. Maar nu alvast niet meer
En ja, zie posts uit het verleden, ik ben zelf een non-believer
Risico nemen loont soms. Ik zeg niet dat ik er in het verleden nooit van wakker heb gelegen. Maar nu alvast niet meer
En ja, zie posts uit het verleden, ik ben zelf een non-believer
Ik heb eens wat crypto gekocht via coinbase als testje. Maar ik vond het maar niets. Het vliegt alle kanten op, je wordt constant gepusht om te ’traden’, en wat mij ook opviel: de fee om te verkopen is echt belachelijk hoog en vele malen meer dan om aan te kopen.
Het kan best zijn dat crypto een blijvertje is. Ik ga er een beetje vanuit dat dit dan rechtstreeks of onrechtstreeks zich zal weerspiegelen in wereld etf’s (ook crypto heeft infrastructuur nodig).
Zowiezo ben ik van mening dat gelijk welke (crypto)munt geen enkele waarde heeft als er geen economische activiteit achter zit.
Mensen die spreken van fiatgeld hebben helemaal gelijk. Geld is enkel een vorm van smeermiddel om dingen gedaan te krijgen in een economische/kapitalistische wereld.
Het kan best zijn dat crypto een blijvertje is. Ik ga er een beetje vanuit dat dit dan rechtstreeks of onrechtstreeks zich zal weerspiegelen in wereld etf’s (ook crypto heeft infrastructuur nodig).
Zowiezo ben ik van mening dat gelijk welke (crypto)munt geen enkele waarde heeft als er geen economische activiteit achter zit.
Mensen die spreken van fiatgeld hebben helemaal gelijk. Geld is enkel een vorm van smeermiddel om dingen gedaan te krijgen in een economische/kapitalistische wereld.