BKCP effectenrekening sucks!
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: BKCP effectenrekening sucks!
Ik zie net op de site dat een zichtrekening het eerste jaar gratis is, dus niks dat je tegenhoudt om er één te openen en even later te sluiten.Bartd schreef:En wat als je enkel een spaarrekening hebt ?Frisse Freddy schreef: Oplossing: geld overboeken van spaarrekening naar zichtrekening en dan een bankcheque laten opmaken en innen bij een andere bank. Dan heb je direct je geld.
Makkelijk, niet?
Overschrijving, cheque, cash: indien ze effectief besluiten om alle afhalingen te beperken omdat ze over onvoldoende liquide middelen beschikken, dan maakt het niets uit op welke manier je het geld opvraagt.Frisse Freddy schreef: Oplossing: geld overboeken van spaarrekening naar zichtrekening en dan een bankcheque laten opmaken en innen bij een andere bank. Dan heb je direct je geld.
Ze hebben het recht om je naar huis te sturen en na 5 dagen slechts een beperkt bedrag te geven.
Ik heb intussen een mail gestuurd naar BKCP om een verklaring te vragen. We zullen zien wat ze te vertellen hebben.
Amai, als ik dat op een bank zag staan: 2500 EUR per halve maand overschrijving. Ik zou onnozel worden! Zeker omdat ik deze maand meer dan 2500 EUR moet betalen aan rekeningen, waaronder belastingen etc...
Heb het toch niet voor kleine bankjes. Blijf wel warmpjes bij Dexia
, de aanwezigheid van het ACW is mijn verzekering. Die zetten ze nooit op water en brood.

Laatst gewijzigd door Pieterjan op 6 januari 2010, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
En Dexia heeft niet aan de rand van de afgrond gestaan zeker ?Pieterjan schreef:
Dat wel maar too big to fail weet je wel. Gewone klant van Dexia heeft niets gemerkt van de crisis op zijn bankverrichtingen.robokat schreef:En Dexia heeft niet aan de rand van de afgrond gestaan zeker ?Pieterjan schreef:
Lees dan maar eens het algemeen reglement der verrichtingen door van Dexia (http://www.dexia.be/NR/rdonlyres/917551 ... ARVNed.pdf). daar kan je het volgende terugvinden onder spaarrekening:Pieterjan schreef: Amai, als ik dat op een bank zag staan: 2500 EUR per halve maand overschrijving. Ik zou onnozel worden! Zeker omdat ik deze maand meer dan 2500 EUR moet betalen aan rekeningen, waaronder belastingen etc...
Heb het toch niet voor kleine bankjes. Blijf wel warmpjes bij Dexia, de aanwezigheid van het ACW is mijn verzekering. Die zetten ze nooit op water en brood.
59. Geldopname
Opnames van een bedrag van meer dan 1 250 EUR zijn mogelijk mits men vijf dagen vooraf verwittigt. Opnames kunnen worden beperkt tot 2 500 EUR per periode van twee weken. De vervallen rente kan op elk ogenblik worden opgevraagd.
Als Dexia moeilijk wil doen wanneer je al je geld in 1 keer wenst af te halen kunnen ze zich dus ook beroepen op die voorwaarden uit hun reglement.
Al zal een grote bank dit in de praktijk wellicht veel minder snel toepassen dan een kleine bank omdat een grote bank waarschijnlijk wel vlugger ergens een berg geld weten te vinden om de klant uit te betalen omdat ze veel meer depositos hebben dan een kleinere bank.
mijn geld is vertrokken bij BKCP, rekening staat op 0. Hadden 24u nodig om het over te schrijven van spaar naar zicht en nog eens 24u om het van mijn zichtrekening weg te halen.
Nu nog afwachten wanneer het op mijn andere rekening zal verschijnen

Nu nog afwachten wanneer het op mijn andere rekening zal verschijnen

Ik heb volgend bericht van BKCP gekregen:
Beste klant,
Wegens een technisch probleem werkt BKCP online niet optimaal. De overschrijvingen worden met vertraging uitgevoerd.
Beste klant,
Wegens een technisch probleem werkt BKCP online niet optimaal. De overschrijvingen worden met vertraging uitgevoerd.
Ze krijgen massaal met online uitgaande overschrijvingen te maken zeker ?robokat schreef:
Ik heb volgend bericht van BKCP gekregen:
Beste klant,
Die 2500 EUR per halve maand moet je niet al te letterlijk nemen.Pieterjan schreef: Amai, als ik dat op een bank zag staan: 2500 EUR per halve maand overschrijving. Ik zou onnozel worden! Zeker omdat ik deze maand meer dan 2500 EUR moet betalen aan rekeningen, waaronder belastingen etc...
Heb het toch niet voor kleine bankjes. Blijf wel warmpjes bij Dexia, de aanwezigheid van het ACW is mijn verzekering. Die zetten ze nooit op water en brood.
Een tijd geleden heb ik een hoger bedrag moeten overschrijven en dit was op 2 dagen gefikst.
Wat mij wel verbaast is dat iedereen hier blijkbaar zijn geld afhaalt vanwege een daling van een halve percent.
Ik veronderstel dat er hier geen ex-Kaupthing rekeninghouders bij zitten, want die zouden allemaal hun les geleerd moeten hebben.
Alle spaarrentes staan op een laag pitje. Ze zijn ongeveer allemaal hetzelfde.
Als je op dit moment echt hogere rentes wil, dan hoort je geld mijn inziens niet thuis op een spaarboekje en moet je iets anders zoeken.
Dat is te zien hoe je het bekijkt,; als ze in juli 2008 nog 4.25 +0.75 gegarandeerd gaven en nu nog maar 1.60 +0.4, maakt dat toch wel een groot verschil. Dat heeft bij mij toch wel de doorslag gegeven. Als Didier er geen stokje had voorgestoken hadden ze tot 1-1-2010 die 4.25 +0.75 intrest moeten betalen aan degenen die in juli 2008 hun geld op de spaarrekening hadden gezet.Hilarius schreef:
Wat mij wel verbaast is dat iedereen hier blijkbaar zijn geld afhaalt vanwege een daling van een halve percent.
Uiteindelijk hadden ze nog altijd de maximum intrest kunnen geven en hebben ze tenslotte ook niet gedaan.
Maar het is eigenlijk off topic, dit is eigenlijk een post voor de spaarrekening i.p.v. het topic aandelen.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Maar er zijn banken die een VEEEEEEEEEEL betere service geven voor ongeveer dezelfde intrest. En dat heeft bij mij de doorslag gegeven.Hilarius schreef: Wat mij wel verbaast is dat iedereen hier blijkbaar zijn geld afhaalt vanwege een daling van een halve percent.
Ik veronderstel dat er hier geen ex-Kaupthing rekeninghouders bij zitten, want die zouden allemaal hun les geleerd moeten hebben.
Alle spaarrentes staan op een laag pitje. Ze zijn ongeveer allemaal hetzelfde.
Als je op dit moment echt hogere rentes wil, dan hoort je geld mijn inziens niet thuis op een spaarboekje en moet je iets anders zoeken.
Ja, want die mensen kunnen daar veel aan veranderen seJurgenG schreef:Ben benieuwd hoeveel ze zullen kwijt raken.paul schreef: Bovendien heb ik de indruk dat iedereen zijn/haar geld bij BKCp aan het weghalen is, het duurt al dagen voordat ze online overschrijvingen uitvoeren nu.
( beperking van 2500 euro / halve maand ingesteld door de bank ? wegens massale afhalingen ? )
Zit ook al een dagje of twee aan het wachten tot mijn overschrijvingen uitgevoerd worden.
Als 't morgen niet in orde is eens op mijn fietske springen en mijn gedacht gaan zeggen in het lokale kantoor.
gewoon een bankcheque vragen aan het loket + het is gratisBartd schreef:En wat als je enkel een spaarrekening hebt ?Frisse Freddy schreef: Oplossing: geld overboeken van spaarrekening naar zichtrekening en dan een bankcheque laten opmaken en innen bij een andere bank. Dan heb je direct je geld.
Makkelijk, niet?
Toen ik vanmorgen inlogde stond mijn order nog steeds "in afwachting van annulering". Toen ik nogmaals probeerde om te annuleren (wat lukte) werd het order onmiddellijk geannuleerd. Dat maakt een softwareprobleempje aannemelijk, veronderstel ik.
De merde is, dat ik mijn BKCP-spaarrekening krap provisioneer om via de gekoppelde BKCP-effectenrekening effecten aan te kopen/te verkopen.
Eens een aankooporder gegeven, wordt het geld geblokkeerd en kunnen dus geen verdere aankopen meer uitgevoerd worden vanwege onvoldoende saldo...
Uiteindelijk heb ik mijn aankoop kunnen doen, maar wèl aan een koers € 0,30 hoger dan mijn oorspronkelijk order... Eerlijkheidshalve moet ik daaraan toevoegen dat mijn aankooplimiet wel aan de krappe kant was. Ik schat dat het probleempje me ca. € 0,15/aandeel gekost heeft. Daar ben ik dus niet bijster gelukkig mee...
Positief dan weer en wellicht interessant om weten in een ander kader: er heeft zich geen probleem gesteld om de spaarcenten van mijn minderjarige dochter over te schrijven van haar BKCP-spaarrekening naar haar Rabobank - zichtrekening. Foutje overigens: ik wou rechtstreeks overschrijven naar haar Rabo-spaarrekening.
De merde is, dat ik mijn BKCP-spaarrekening krap provisioneer om via de gekoppelde BKCP-effectenrekening effecten aan te kopen/te verkopen.
Eens een aankooporder gegeven, wordt het geld geblokkeerd en kunnen dus geen verdere aankopen meer uitgevoerd worden vanwege onvoldoende saldo...
Uiteindelijk heb ik mijn aankoop kunnen doen, maar wèl aan een koers € 0,30 hoger dan mijn oorspronkelijk order... Eerlijkheidshalve moet ik daaraan toevoegen dat mijn aankooplimiet wel aan de krappe kant was. Ik schat dat het probleempje me ca. € 0,15/aandeel gekost heeft. Daar ben ik dus niet bijster gelukkig mee...
Positief dan weer en wellicht interessant om weten in een ander kader: er heeft zich geen probleem gesteld om de spaarcenten van mijn minderjarige dochter over te schrijven van haar BKCP-spaarrekening naar haar Rabobank - zichtrekening. Foutje overigens: ik wou rechtstreeks overschrijven naar haar Rabo-spaarrekening.