BKCP effectenrekening sucks!
TIP
BKCP effectenrekening sucks!
Na >6h is een aankooporder nog niet herroepen?
BKCP: nooit meer. Morgen alles weghalen en gedaan ermee, met die amateuristische hap!
BKCP: nooit meer. Morgen alles weghalen en gedaan ermee, met die amateuristische hap!

Re: BKCP effectenrekening sucks!
Bovendien heb ik de indruk dat iedereen zijn/haar geld bij BKCp aan het weghalen is, het duurt al dagen voordat ze online overschrijvingen uitvoeren nu.Yvan schreef: Na >6h is een aankooporder nog niet herroepen?
BKCP: nooit meer. Morgen alles weghalen en gedaan ermee, met die amateuristische hap!![]()
( beperking van 2500 euro / halve maand ingesteld door de bank ? wegens massale afhalingen ? °
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Yvan schreef: Na >6h is een aankooporder nog niet herroepen?
BKCP: nooit meer. Morgen alles weghalen en gedaan ermee, met die amateuristische hap!![]()
Voor aandelen kan je beter handelen via een professionele broker zoals Binckbank.
Ben benieuwd hoeveel ze zullen kwijt raken.paul schreef: Bovendien heb ik de indruk dat iedereen zijn/haar geld bij BKCp aan het weghalen is, het duurt al dagen voordat ze online overschrijvingen uitvoeren nu.
( beperking van 2500 euro / halve maand ingesteld door de bank ? wegens massale afhalingen ? )
Zit ook al een dagje of twee aan het wachten tot mijn overschrijvingen uitgevoerd worden.

Als 't morgen niet in orde is eens op mijn fietske springen en mijn gedacht gaan zeggen in het lokale kantoor.
Misschien hopen ze dat men het naar de andere prijsbreker van het moment brengt, blijft het geld in de groep en bye bye getrouwheidspremie.JurgenG schreef:Ben benieuwd hoeveel ze zullen kwijt raken.paul schreef: Bovendien heb ik de indruk dat iedereen zijn/haar geld bij BKCp aan het weghalen is, het duurt al dagen voordat ze online overschrijvingen uitvoeren nu.
( beperking van 2500 euro / halve maand ingesteld door de bank ? wegens massale afhalingen ? )
Zit ook al een dagje of twee aan het wachten tot mijn overschrijvingen uitgevoerd worden.
Als 't morgen niet in orde is eens op mijn fietske springen en mijn gedacht gaan zeggen in het lokale kantoor.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Hier ook staat de overschrijving nog te wachten op goedkeuring van het kantoor.
Geen enkele bank kan overleven bij een "bank-run", dus als iedereen massaal zijn geld weghaalt. Banken hebben daarvoor niet voldoende liquide middelen.
Misschien hebben ze nu een gigantisch probleem, ze hebben per definitie geld aangetrokken van mensen die steeds op zoek zijn naar een goed rendement, maar niet verwacht hebben dat die mensen dan ook heel rap hun geld weghalen.
Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
Geen enkele bank kan overleven bij een "bank-run", dus als iedereen massaal zijn geld weghaalt. Banken hebben daarvoor niet voldoende liquide middelen.
Misschien hebben ze nu een gigantisch probleem, ze hebben per definitie geld aangetrokken van mensen die steeds op zoek zijn naar een goed rendement, maar niet verwacht hebben dat die mensen dan ook heel rap hun geld weghalen.
BKCP gaat moeten opletten of ze zijn in overtreding met de wetgvingrobokat schreef:
Hier ook staat de overschrijving nog te wachten op goedkeuring van het kantoor.
Ofwel berroepen ze zich op een beperking van bv 2500 euro per 2 weken ofwel is
Art. 5. 1. Voor de overschrijvingen tussen twee rekeningen bij een zelfde kredietinstelling geschiedt de debetboeking ten nadele van de opdrachtgever op dezelfde dag als de creditboeking ten voordele van de begunstigde.
Voor de binnenlandse overschrijvingen tussen twee rekeningen bij verschillende kredietinstellingen geschiedt de creditboeking ten laatste twee bankwerkdagen na de debetboeking.De valutadata die voor de overschrijvingen gelden, moeten overeenstemmen met respectievelijk de datum van de debetboeking en met de datum van de creditboeking.
2. Met ingang van 1 januari 2001 wordt de in 1, tweede lid, bepaalde termijn teruggebracht tot één bankwerkdag.
wet van 10 juli 1997 betreffende de valutadatum van bankverrichtingen
Die pipos van BKCp gaan toch vlug kleur moeten bekennen
Het volledige bedrag zonder boe of ba blokkeren mag zeker niet.
Het zou nogal een afgang zijn voor BKCP als ze zich op een beperkng van bv 2500 euro per 2 weken moeten beroepen ( dit wordt normaal bijna enkel bij oorlogsdreiging gedaan ).
Laatst gewijzigd door paul op 5 januari 2010, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar zolang het geld niet gedebeteerd wordt van je rekening, begint die termijn niet te lopen. Het zegt niets over hoelang het mag duren tussen het geven van de opdracht en het uitvoeren ervan.paul schreef:
Voor de binnenlandse overschrijvingen tussen twee rekeningen bij verschillende kredietinstellingen geschiedt de creditboeking ten laatste twee bankwerkdagen na de debetboeking.De valutadata die voor de overschrijvingen gelden, moeten overeenstemmen met respectievelijk de datum van de debetboeking en met de datum van de creditboeking.
Die kunnen dan straffeloos het geld bijhouden zolang zij willen ? Het zou kunnen dat dit zo is, maar ik vind dat nogal straf van BKCP.robokat schreef:... maar zolang het geld niet gedebeteerd wordt van je rekening, begint die termijn niet te lopen. Het zegt niets over hoelang het mag duren tussen het geven van de opdracht en het uitvoeren ervan.paul schreef:
Heb mijn spaarrekening kunnen stopzetten met een mailtje te sturen.
Hierop heb ik vrijwel onmiddellijk een reactie gekregen met een pdf waarop mijn interestberekeningen heel erg duidelijk omschreven waren.
Dit moest ik dan enkel opsturen en dan zou de overige interest op mijn opgegeven bankrekening gestort worden,nadat ik zelf alles al had overgeschreven.
Ik dacht dat ik weer iets mispruts had en was al enkele keren het nummer gaan controleren...bij dit topic is het me wel duidelijk waarom dus.
In elk geval ben ik best tevreden over hun klantvriendelijkheid.
Hierop heb ik vrijwel onmiddellijk een reactie gekregen met een pdf waarop mijn interestberekeningen heel erg duidelijk omschreven waren.
Dit moest ik dan enkel opsturen en dan zou de overige interest op mijn opgegeven bankrekening gestort worden,nadat ik zelf alles al had overgeschreven.
Ik dacht dat ik weer iets mispruts had en was al enkele keren het nummer gaan controleren...bij dit topic is het me wel duidelijk waarom dus.
In elk geval ben ik best tevreden over hun klantvriendelijkheid.
In hun algemene voorwaarden staat:paul schreef:Die kunnen dan straffeloos het geld bijhouden zolang zij willen ? Het zou kunnen dat dit zo is, maar ik vind dat nogal straf van BKCP.robokat schreef:
... maar zolang het geld niet gedebeteerd wordt van je rekening, begint die termijn niet te lopen. Het zegt niets over hoelang het mag duren tussen het geven van de opdracht en het uitvoeren ervan.
De geldopnemingen.
De Bank behoudt zich het recht voor om de opnemingen te onderwerpen aan een opzegtermijn van 5 kalenderdagen indien ze meer dan 1.250 EUR bedragen en ze te beperken tot 2.500 EUR per halve maand.
Iemand die dus een verrichting ingevoerd heeft lager dan 1250 euro zal wellicht zijn overschrijving wel uitgevoerd zien. Deze vanaf 1250 kunnen ze dus 5 dagen tegenhouden. Als het zo is, dan zal iemand die 20.000 euro wil overschrijven wel 4 maand moeten wachten voor alles bij een andere bank is.
Als ze effectief zo een grote beperking invoeren van 1250 euro
4 maanden voor 20 000 euro, en dat komt in de pers, dan zullen ze niet veel nieuwe klanten meer kunnen krijgen denk ik. Dat zijn echt oorlogstoestanden, maar ze hebben er inderdaad het recht toe.
En dan moet BKCP ze het m.i. voor IEDEREEN doen
4 maanden voor 20 000 euro, en dat komt in de pers, dan zullen ze niet veel nieuwe klanten meer kunnen krijgen denk ik. Dat zijn echt oorlogstoestanden, maar ze hebben er inderdaad het recht toe.
En dan moet BKCP ze het m.i. voor IEDEREEN doen
Laatst gewijzigd door paul op 5 januari 2010, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die klant is moet akkoord gaan met de voorwaarden, dus er valt niets tegen te beginnen. (Ik ga er hiervan uit dat het effectief ook wettelijk is, als ik mij goed hierinner staat dat ook in de nieuwe spaarwet ergens vermeld dat de banken hierop beroep mogen doen).paul schreef: Als ze effectief zo een grote beperking invoeren van 1250 euro
Populair gaan ze zich er niet mee maken maar ze denken dan misschien dat mensen de moeite niet meer gaan doen om elke maand te proberen overschrijven waardoor een deel van het geld toch bij hen blijft. Ofwel redeneren ze van "Die klanten zien we zowiezo niet meer terug, dus gaan we ze wat pesten".
-
- VIP member
- Contacteer:
Oplossing: geld overboeken van spaarrekening naar zichtrekening en dan een bankcheque laten opmaken en innen bij een andere bank. Dan heb je direct je geld.
Makkelijk, niet?
Makkelijk, niet?
En wat als je enkel een spaarrekening hebt ?Frisse Freddy schreef: Oplossing: geld overboeken van spaarrekening naar zichtrekening en dan een bankcheque laten opmaken en innen bij een andere bank. Dan heb je direct je geld.
Makkelijk, niet?