BKCP Expansion Tak21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
BKCP Expansion Tak21
Mijn BKCP Expansion is verlopen in januari.
Dus afspraak gemaakt om het bedrag over te schrijven en alles af te handelen.
Nu zegt de bank dat ik het beter laat staan tot eind 2018 omdat ik nog een gegarandeerde rente heb van 3%.
De rendementen waren vroeger nog niet zo hoog en nu zou ik netto 3% krijgen tot eind 2018.
Eerst ging ik akkoord maar na wat nadenken, als het te mooi is om waar te zijn, dan ...
Graag jullie mening of ervaringen.
Dus afspraak gemaakt om het bedrag over te schrijven en alles af te handelen.
Nu zegt de bank dat ik het beter laat staan tot eind 2018 omdat ik nog een gegarandeerde rente heb van 3%.
De rendementen waren vroeger nog niet zo hoog en nu zou ik netto 3% krijgen tot eind 2018.
Eerst ging ik akkoord maar na wat nadenken, als het te mooi is om waar te zijn, dan ...
Graag jullie mening of ervaringen.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: BKCP Expansion Tak21
Volgens jouw beschrijving ... tak21 dus je inleg is onder garantiefonds.
Weet niet wanneer je laatste storting was in 2017 maar lijkt me wel logisch dat deze je momenteel nog 3% kan opbrengen.
Enkel zien dat ze je contract niet automatisch verlengen.
Weet niet wanneer je laatste storting was in 2017 maar lijkt me wel logisch dat deze je momenteel nog 3% kan opbrengen.
Enkel zien dat ze je contract niet automatisch verlengen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bekijk je infofiche van deze tak21 eens, volgens mij klopt er iets niet... Een BKCP Expansion werd vroeger afgesloten voor een termijn van 8 jaar en 1 maand en daarna stilzwijgend telkens met een jaar verlengd, met een maximale totale duur van 30 jaar. Als je contract nu verlopen is (hetzij na de eerste 8 jaar en 1 maand, hetzij na een verlenging van 1 jaar) dan wordt er steeds een nieuwe gegarandeerde intrestvoet bepaald en hierbij kan ik me niet voorstellen dat men momenteel - gezien het klimaat van lage rentes - voor het komende jaar u een intrestvoet van 3 % gaat garanderen...?
Hier vind je de infofiche.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ook mijn contract van 8 jaar+ 1 maand is onlangs verlopen. Weet iemand wat de nieuwe gegarandeerde intrestvoet dit jaar is? Op de site van Beobank kan ik niets vinden.
Het lijkt mij ook te mooi om waar te zijn, vandaar mijn vraag hier.landethk schreef: ↑21 februari 2018, 23:24 Bekijk je infofiche van deze tak21 eens, volgens mij klopt er iets niet... Een BKCP Expansion werd vroeger afgesloten voor een termijn van 8 jaar en 1 maand en daarna stilzwijgend telkens met een jaar verlengd, met een maximale totale duur van 30 jaar. Als je contract nu verlopen is (hetzij na de eerste 8 jaar en 1 maand, hetzij na een verlenging van 1 jaar) dan wordt er steeds een nieuwe gegarandeerde intrestvoet bepaald en hierbij kan ik me niet voorstellen dat men momenteel - gezien het klimaat van lage rentes - voor het komende jaar u een intrestvoet van 3 % gaat garanderen...?
Ik vroeg om een bewijs van hun 3% en er is mij een screenshot gemaild waar bij het fonds van Expansion 3% voor 2018.
Ik laat het even bezinken maar wanneer het te mooi om waar te zijn dan ...
Vermoedelijk vraag ik het op maar eerst rustig laten bezinken.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij Axa had ik vorig jaar ook een TAK-21 die verviel, en daar kreeg ik te horen dat de gegarandeerde intrest bleef lopen tot het einde van het jaar. Ik heb dan ook alles laten staan en vorige maand pas mijn geld opgevraagd. En inderdaad mijn gegarandeerde intrest liep tot het einde van het jaar. Vanaf 2018 was dit maar 0,10%.
Net terug van Beobank .
Mijn Tak 21 Expansion verliep in maart 2018 aan 3 % .Ik heb die 3 % verder gekregen tot eind 2018 .
Op mijn rekeninguittreksel dat ik vorige week via mail kon opvragen staat vermeld ' gewaarborgde intrestvoet voor 2019 0 % ' Bij navraag in het kantoor spreekt men van 1 % winstdeelname eventueel in 2019 .
Men zou mij rond nieuwjaar 2019 uitnodigen voor een gesprek maar dat hebben ze lekker niet gedaan .
Natuurlijk schermen ze nu dat ik dat bij hen kan herbeleggen zonder beurstaks enz. en dat ik wel 8 jaar 3 % gehad heb. Was ik maar vroeger langs gegaan dan zou dat geld op 1 januari 2019 weg geweest zijn !!!!
Ik ben ZWAAR ontgoocheld in BEOBANK.
Mijn Tak 21 Expansion verliep in maart 2018 aan 3 % .Ik heb die 3 % verder gekregen tot eind 2018 .
Op mijn rekeninguittreksel dat ik vorige week via mail kon opvragen staat vermeld ' gewaarborgde intrestvoet voor 2019 0 % ' Bij navraag in het kantoor spreekt men van 1 % winstdeelname eventueel in 2019 .
Men zou mij rond nieuwjaar 2019 uitnodigen voor een gesprek maar dat hebben ze lekker niet gedaan .
Natuurlijk schermen ze nu dat ik dat bij hen kan herbeleggen zonder beurstaks enz. en dat ik wel 8 jaar 3 % gehad heb. Was ik maar vroeger langs gegaan dan zou dat geld op 1 januari 2019 weg geweest zijn !!!!
Ik ben ZWAAR ontgoocheld in BEOBANK.
Waarom kan Beobank niet doen als een andere bank in verband met tak 21 .
Ik had een tak 21 bij ING en die liep na 8 jaar + 1 maand ten einde op 31 december ,
wel begin december kreeg ik een brief wat er met het geld moest gebeuren en op 01 januari kwam het vrij .
Bij Patronale Star Fix via Futuria kreeg ik zelfs reeds een mail begin januari 2020
dat mijn tak 21 rekening ten einde liep binnen 3 maand en wat er moest mee gebeuren.
Bij Beobank noppes ,daar had ik er nu één uit 2 delen , het eerste deel is na 8 jaar + 1 maand reeds een jaar gestopt op 15 december 2018, het tweede deel liep na 8 jaar + 1 maand tot 31 december 2019.
Ze hebben die 2 onder hetzelfde nummer geplaatst zodat ik er niet aan kon.
Afgezien van het feit dat Beobank de klanten niet verwittigd dat hun tak 21 ten einde loopt
vind ik dit geen manier van werken . Waarom doen zij dat zo ?
Zij beweren dat zij het zo doen omdat de intrest toch maar 0,11 % is nu ,
en bij die Tak 21 Expansion heb je na het einde van het 8e jaar nog kans op een winstdeelname bij hen .
Heb daar nochtans niet veel van gemerkt bij de uitbetaling.
Ik had een tak 21 bij ING en die liep na 8 jaar + 1 maand ten einde op 31 december ,
wel begin december kreeg ik een brief wat er met het geld moest gebeuren en op 01 januari kwam het vrij .
Bij Patronale Star Fix via Futuria kreeg ik zelfs reeds een mail begin januari 2020
dat mijn tak 21 rekening ten einde liep binnen 3 maand en wat er moest mee gebeuren.
Bij Beobank noppes ,daar had ik er nu één uit 2 delen , het eerste deel is na 8 jaar + 1 maand reeds een jaar gestopt op 15 december 2018, het tweede deel liep na 8 jaar + 1 maand tot 31 december 2019.
Ze hebben die 2 onder hetzelfde nummer geplaatst zodat ik er niet aan kon.
Afgezien van het feit dat Beobank de klanten niet verwittigd dat hun tak 21 ten einde loopt
vind ik dit geen manier van werken . Waarom doen zij dat zo ?
Zij beweren dat zij het zo doen omdat de intrest toch maar 0,11 % is nu ,
en bij die Tak 21 Expansion heb je na het einde van het 8e jaar nog kans op een winstdeelname bij hen .
Heb daar nochtans niet veel van gemerkt bij de uitbetaling.
Begrijp ik het goed dat de gewaarborgde intrest eerst 8 jaar en 1 maand geldig is en na deze periode een nieuwe intrest wordt toegekend die dan telkens voor een periode van 1 jaar geldig is en niet opnieuw voor een periode van 8 jaar en 1 maand?
"Duur van de waarborg: 8 jaar. Na deze periode van 8 jaar wordt de nieuwe intrestvoet bepaald, evenals
een nieuwe periode waarvoor deze nieuwe intrestvoet geldt. "
"Duur van de waarborg: 8 jaar. Na deze periode van 8 jaar wordt de nieuwe intrestvoet bepaald, evenals
een nieuwe periode waarvoor deze nieuwe intrestvoet geldt. "
verzekeringsmaatschappij is sinds 2 jaar NELB , na een termijn van 8 jaar is er geen gegarandeerde interestvoet en in de laatste 2 jaar geven ze 1% rente...