BNP FORTIS geen rente verhoging?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: BNP FORTIS geen rente verhoging?
Terechte opmerking want pas vanaf 1 maart digitaal mogelijk ipv vanaf 1 februari. In plaats van digitaal bankieren te promoten wordt het ontmoedigd.
Ik heb bij grootbanken met een kantorennetwerk (ook bij Belfius bijvoorbeeld) sterk de indruk dat ze kunstmatig proberen hun kantorennetwerk in stand te houden. Ik word ook soms gevraagd om langs te komen op mijn plaatselijke kantoor en dat voor zaken die ik gerust digitaal zou kunnen regelen.
Wat een ramp. De computergeneratie kan eens iets niet vanachter hun PC doen en dat een maand lang. Hoe gaan ze dat overleven?
Nobody knows the trouble I've been through
Nobody knows my sorrow
Nobody knows the trouble I've seen
Glory hallelujah!
(negro spiritual)
Nobody knows my sorrow
Nobody knows the trouble I've seen
Glory hallelujah!
(negro spiritual)
Jep, BNP gaat een samenwerking aan met Bpost zodat hun klanten daar terecht kunnen.
Als een bank vraagt om langs kantoor te komen is het de bedoeling om je allerlei produkten te verkopen. ni meer ni minder.
Da samenvatting is juist :
De banken sluiten zoveel mogelijk kantoren EN proberen je naar de bestaande kantoren te krijgen om je wat lieve woordjes toe te fluisteren en een extra product te verkopen. Eentje waarvan je nooit geweten had dat je het nodig had en dat je eigenlijk ook niet nodig hebt.
Op een dag gaat een bank die nog wat kantoren over heeft misschien in het voordeel zijn als een klant de vergelijking maakt.
Zelf hou ik me er zo veel mogelijk buiten. Als ze je kop gezien hebben beginnen ze te zagen over welke producten je allemaal nog niet bij hen hebt.
Zoals hier ooit al gezegd werd : het is zoals de beenhouwer zou beginnen vragen of je geen koteletten wil kopen of biefstuk als je enkel om gehakt kwam.
De banken sluiten zoveel mogelijk kantoren EN proberen je naar de bestaande kantoren te krijgen om je wat lieve woordjes toe te fluisteren en een extra product te verkopen. Eentje waarvan je nooit geweten had dat je het nodig had en dat je eigenlijk ook niet nodig hebt.
Op een dag gaat een bank die nog wat kantoren over heeft misschien in het voordeel zijn als een klant de vergelijking maakt.
Zelf hou ik me er zo veel mogelijk buiten. Als ze je kop gezien hebben beginnen ze te zagen over welke producten je allemaal nog niet bij hen hebt.
Zoals hier ooit al gezegd werd : het is zoals de beenhouwer zou beginnen vragen of je geen koteletten wil kopen of biefstuk als je enkel om gehakt kwam.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Maar nee, grootbanken zijn er achter aan het komen dat ze hun huisfondsen niet verkocht krijgen aan online klanten, dat lukt veel beter met verkoop praatjes en daarvoor moet de klant zo nu en dan naar het kantoor gelokt wordenm-peeters schreef: ↑9 januari 2023, 07:01 Ik heb bij grootbanken met een kantorennetwerk (ook bij Belfius bijvoorbeeld) sterk de indruk dat ze kunstmatig proberen hun kantorennetwerk in stand te houden. Ik word ook soms gevraagd om langs te komen op mijn plaatselijke kantoor en dat voor zaken die ik gerust digitaal zou kunnen regelen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd, elke keer als ik er langs ga, proberen ze mij iets aan te smeren. Ik zie er echt tegenop om op kantoor een spaarrek te openen. Kantoren in de buurt zijn de laatste jaren verdwenen. Dus ik mag al een uur in de auto zitten. Gaat mij makkelijk 1,5u kosten. En dan gaan ze mij weer vanalles willen aansmeren.
Ik ben ook al enkele keren geaffronteerd geweest bij Fortis.
Ik kwam er eens binnen met mijn zoontje en zijn spaargeld. Hij was heel fier met al zijn kleingeld, netjes in rolletjes gestopt. Loketbediende zei: Met wat zijt gij hier? Wij mogen dat niet meer aanvaarden. Mijn zoontje stond bijna te bleiten. Ipv te zeggen 'Amai manneke, gij hebt goed gespaard.' Ik vroeg wat ik er moest mee doen en al zuchtend pakte hij een zak. Hij brak alle rolletjes open en kieperde het kleingeld er in. Ik moest toen een paar Euro kosten betalen. Paar weken later moest ik iets opzoeken ivm Visa kaart. Ik las toen hun policy en zag toevallig dat kleingeld binnenbrengen gratis is, op voorwaarde dat het in rolletjes zit. En betalend in een zak...
Een andere keer zat ik er met mijn ex. Ging om overname lening. We hadden naast een gezamenlijke elk een eigen rekening. Ik had een get away stash opgebouwd, aangezien we al ff uit elkaar waren, maar nog samenwoonden. Zegt die mongool 'Ah, die lening overnemen gaat lukken, want ik zie dat er xxx Euro op uw rekening staat.' Mijn ex keek nogal toen...
Zelfs toen het nog ASLK was, waren het al debielen. Ik wou mijn geld spreiden over meerdere banken. Was nog voordat e-banking bestond. Ik geef een papierke af met 2 rek nrs op, samen met mijne pas en zeg 'Schrijf eens zoveel over van rek A naar rek B.' Vraagt die zo al lachend luidop 'Is dat wel uw rekening?'... Zijne smoel vertrok nogal toen hij zag dat het mijn rekening was en hoeveel er op stond.
Ik haat bankiers, met hun sjieke kostuumkes aan. Doet me denken aan makelaars. Veel tralala verkopen, wijl ze amper 2k netto hebben.
"Wall Street is the only place that people ride to in a Rolls Royce to get advice from those who take the subway." W. Buffet.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Orakel van Brakel schreef: ↑9 januari 2023, 13:21
"Wall Street is the only place that people ride to in a Rolls Royce to get advice from those who take the subway." W. Buffet.
Wanneer ze mij vragen om langs te komen zeg ik beleefd op voorhand dat ik wel een taske koffie wil komen drinken, maar dat ik echt niets nodig heb van de produkten die ze mij zullen aanbieden, en dat ze hun kostbare tijd beter kunnen besteden aan iemand die wel deze produkten kan gebruiken. Ze begrijpen dat dus zeker wel, en op de koffie komen is dan ook al niet meer nodig..
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoe vaak krijg je koffie voordat ze je niet meer uitnodigen?ludo schreef: ↑9 januari 2023, 19:13 Wanneer ze mij vragen om langs te komen zeg ik beleefd op voorhand dat ik wel een taske koffie wil komen drinken, maar dat ik echt niets nodig heb van de produkten die ze mij zullen aanbieden, en dat ze hun kostbare tijd beter kunnen besteden aan iemand die wel deze produkten kan gebruiken. Ze begrijpen dat dus zeker wel, en op de koffie komen is dan ook al niet meer nodig..
Als je ernaartoe gaat krijg je altijd koffie..KomaanBeurs schreef: ↑11 januari 2023, 13:23Hoe vaak krijg je koffie voordat ze je niet meer uitnodigen?ludo schreef: ↑9 januari 2023, 19:13 Wanneer ze mij vragen om langs te komen zeg ik beleefd op voorhand dat ik wel een taske koffie wil komen drinken, maar dat ik echt niets nodig heb van de produkten die ze mij zullen aanbieden, en dat ze hun kostbare tijd beter kunnen besteden aan iemand die wel deze produkten kan gebruiken. Ze begrijpen dat dus zeker wel, en op de koffie komen is dan ook al niet meer nodig..