BNP Fortis nieuwe tarieven 1/1/24
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
BNP Fortis nieuwe tarieven 1/1/24
k heb een vraag over de gebruikelijke onzin 'om u beter van dienst te zijn' die BNP Fortis me een paar weken geleden per post stuurde, namelijk de nieuwe tarieven vanaf 1/1/24. Ik zal moeten kiezen tussen de Easy
"Go" Pack (€2/maand) en de Easy
"Guide" Pack (€5,5/maand).
Voor de €2/maand plebejers is het 'voorkeurscontactpunt' het postkantoor, terwijl dat voor de €5,5/maand heren het lokale kantoor van BNP is (op afspraak
).
Ik ben een gemiddelde BNP klant, maar ik zie ze maar 2 of 3 keer per jaar om een termijnrekening te openen of te verlengen. Verder heb ik hun diensten niet nodig. Ik ben dus van plan om de Easy Guide Pack (€5,5/maand) die ze me "volgens mijn profiel" aanbieden te weigeren en over te stappen naar de Easy Go Pack (€2/maand). Dat is wat ik momenteel betaal voor mijn huidige account bij hen. Maar ik zie mezelf echter niet naar het postkantoor gaan om te onderhandelen over een termijndepositorente, maar eerder naar het kantoor. Ik heb gehoord dat het toch nog steeds mogelijk zal zijn voor de €2/maand plebejers om een afspraak te maken op kantoor BNP.
Voordat ik ze bel, zou ik graag willen weten of iemand hier informatie over heeft?

Voor de €2/maand plebejers is het 'voorkeurscontactpunt' het postkantoor, terwijl dat voor de €5,5/maand heren het lokale kantoor van BNP is (op afspraak

Ik ben een gemiddelde BNP klant, maar ik zie ze maar 2 of 3 keer per jaar om een termijnrekening te openen of te verlengen. Verder heb ik hun diensten niet nodig. Ik ben dus van plan om de Easy Guide Pack (€5,5/maand) die ze me "volgens mijn profiel" aanbieden te weigeren en over te stappen naar de Easy Go Pack (€2/maand). Dat is wat ik momenteel betaal voor mijn huidige account bij hen. Maar ik zie mezelf echter niet naar het postkantoor gaan om te onderhandelen over een termijndepositorente, maar eerder naar het kantoor. Ik heb gehoord dat het toch nog steeds mogelijk zal zijn voor de €2/maand plebejers om een afspraak te maken op kantoor BNP.
Voordat ik ze bel, zou ik graag willen weten of iemand hier informatie over heeft?
Re: BNP Fortis nieuwe tarieven 1/1/24
Het is zoals je zegt he.
De postkantoren gaan de standard vragen en producten verkopen. Beleggen blijft in de kantoren van BNP gedaan worden.
Dus... je kan die van 2 euro nemen.
Je kan ook bellen en vragen om over te gaan naar het HELLO PACK.
Dat is gratis... Dan word je zogezegd klant bij hello bank maar bnp zelf heeft ook het hello pack in de prijslijst staan.
De postkantoren gaan de standard vragen en producten verkopen. Beleggen blijft in de kantoren van BNP gedaan worden.
Dat is gratis... Dan word je zogezegd klant bij hello bank maar bnp zelf heeft ook het hello pack in de prijslijst staan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gewoon overstappen naar een andere , gratis , bank. Als je voor het openen van een termijnrekening al naar hun kantoor moet…
Ik wil ze de kost niet geven, klanten die aan hun (groot)bank per jaar (of maandelijks x 12) meer betalen dan dat het aan de klant opbrengt.
Dank voor de info. Maar ik denk dat met Hello Bank/Pack zaken volledig online moeten geregeld worden, of niet? Dus no go voor mij met termijnrekening op afspraak 2 of 3 keer per jaar, denk ik.haelewyn schreef: ↑2 november 2023, 21:43 Het is zoals je zegt he.
Ik ken het, gegijzeld worden door je bank, BNP Paribas group. Zelfde bij Fintro. Veranderen de tarieven daar, nog niks van gehoord.
Ik heb ook een rekening bij hellobank maar hoewel ze online in dezelfde omgeving staan weigert Fintro die als tegenrekening te gebruiken.
Maar feit is dat je voor een termijnrekening een zichtrekening nodig hebt. Waarom geen spaarrekening als tegenrekening? Bij ING moet het, bij VDK moet het,.. en allemaal met betalende zichtrekeningen als tegenrekening.
Ik heb ook een rekening bij hellobank maar hoewel ze online in dezelfde omgeving staan weigert Fintro die als tegenrekening te gebruiken.
Maar feit is dat je voor een termijnrekening een zichtrekening nodig hebt. Waarom geen spaarrekening als tegenrekening? Bij ING moet het, bij VDK moet het,.. en allemaal met betalende zichtrekeningen als tegenrekening.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb mijn kantoor per mail gevraagd hoe ik onze rekeningen kan om omvormen tot rekeningen van Hello. Dat is namelijk een van de opties die ze op hun site zelf geven als je de nieuwe woekertarieven niet slikt. Uiteraard een geheel nietszeggend antwoord op gekregen. Ik had niets anderd verwacht.
Ikzelf heb hier nooit opgelet (dom van mij), en merk dat ik 7,5€ voor de premium pack betaal, en dit al jaren. Voor corona gebruikte ik dan ook veel de visa en mastercard Gold, maar heb deze niet meer nodig voorlopig.
Mij stellen ze ook de 5,5€ voor.
Ik zou liever de €2 optie nemen, maar dan ben ik zowel de Mastercard Gold (niet erg) als Visa kaart kwijt. En die zou ik nog willen behouden.
En begrijp ik het goed dat je dan ook geen spaarrekeningen kunt hebben? Zelfs niet als extra?
Ik zou liever de €2 optie nemen, maar dan ben ik zowel de Mastercard Gold (niet erg) als Visa kaart kwijt. En die zou ik nog willen behouden.
En begrijp ik het goed dat je dan ook geen spaarrekeningen kunt hebben? Zelfs niet als extra?
Ik denk dat deze easy go/guide bullsh.t alleen gaat over betaalrekeningen. Dus je huidige spaarrek mag je behouden (in elk geval gratis).Teebee schreef: ↑4 november 2023, 14:39 Ikzelf heb hier nooit opgelet (dom van mij), en merk dat ik 7,5€ voor de premium pack betaal, en dit al jaren. Voor corona gebruikte ik dan ook veel de visa en mastercard Gold, maar heb deze niet meer nodig voorlopig.
Volgens de brief van BNP moet ik het voorgestelde pack momenteel aanvaarden en kan ik slechts vanaf 1-1-24 deze door BNP voorgestelde keuze veranderen. Waar is de logica, waarom kan ik nu niet mijn keuze aanpassen?
Ik zie geen enkel probleem om naar het postkantoor te gaan i.p.v BNP kantoor.
Op hun www staat trouwens dat je voor bijna alles terecht kunt in het postkantoor:
CITAAT:
Kan ik als houder van een Easy Go Pack alles doen in een postkantoor? Kan ik daar mijn kredieten, verzekeringen en beleggingen beheren?
Alle producten en diensten die BNP Paribas Fortis aanbiedt, worden ook aangeboden in de postkantoren, met uitzondering van:
Hypothecaire kredieten en verbonden verzekeringen
Professionele projecten (rekeningen, kredieten, verzekeringen en investeringen)
Voor deze projecten kunt u:
Terecht in een postkantoor of het Easy Banking Centre, die u zullen doorverwijzen naargelang uw aanvraag
Een afspraak maken via Easy Banking Web of Easy Banking App
Het grootste verschil tussen het dure en goedkope pack is de extra kredietkaarten die je al of niet nodig hebt (= persoonlijke keuze).
Graag jullie visie
Op hun www staat trouwens dat je voor bijna alles terecht kunt in het postkantoor:
CITAAT:
Kan ik als houder van een Easy Go Pack alles doen in een postkantoor? Kan ik daar mijn kredieten, verzekeringen en beleggingen beheren?
Alle producten en diensten die BNP Paribas Fortis aanbiedt, worden ook aangeboden in de postkantoren, met uitzondering van:
Hypothecaire kredieten en verbonden verzekeringen
Professionele projecten (rekeningen, kredieten, verzekeringen en investeringen)
Voor deze projecten kunt u:
Terecht in een postkantoor of het Easy Banking Centre, die u zullen doorverwijzen naargelang uw aanvraag
Een afspraak maken via Easy Banking Web of Easy Banking App
Het grootste verschil tussen het dure en goedkope pack is de extra kredietkaarten die je al of niet nodig hebt (= persoonlijke keuze).
Graag jullie visie
Je moet voor 1/1/2024 een keuze maken, anders ga je zogezegd akkoord met het voorgestelde pack (het duurste hier).geo schreef: ↑5 november 2023, 17:59 Volgens de brief van BNP moet ik het voorgestelde pack momenteel aanvaarden en kan ik slechts vanaf 1-1-24 deze door BNP voorgestelde keuze veranderen. Waar is de logica, waarom kan ik nu niet mijn keuze aanpassen?
Heb zelf ook voor de postkantoor versie gekozen, daarmee kun je alsnog via web banking een afspraak maken voor bv een verzekering of lening.
Aanpassen via web banking: in de menu links "aanbod" -> "rekeningen en kaarten" -> "uw pack vanaf 2024"
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Gaan fijne rijen worden in het postkantoor om pakjes te gaan halen 
In mijn brief staat dat ik voor 18/11/2023 de keuze moet maken voor het tarief dat vanaf 1 januari voor mij zal gelden: go of guide (standaard volgens mijn profiel: guide)
Voor een hello pack zichtrekening gaan ze je niet graag zien komen in een kantoor van BNP.
Maar als je als rekeninghouder van een hello pack zichtrekening een en ander wil laten doen met termijnrekeningen kan je daar wel voor naar het kantoor.
Dat is een ander product dat ze imho niet gaan aanbieden of ondersteunen in een postkantoor.
Ik ben in het verleden ook al in een bnp kantoor geweest voor verschillende dingen / andere producten dan de zichtrekening.
Dank voor de info. Zal even bellen of naar kantoor even zien wat ze denken van een hello pack met eventueel kantoor afspraken voor term rek....haelewyn schreef: ↑5 november 2023, 21:50Voor een hello pack zichtrekening gaan ze je niet graag zien komen in een kantoor van BNP.
Maar als je als rekeninghouder van een hello pack zichtrekening een en ander wil laten doen met termijnrekeningen kan je daar wel voor naar het kantoor.
Dat is een ander product dat ze imho niet gaan aanbieden of ondersteunen in een postkantoor.
Ik ben in het verleden ook al in een bnp kantoor geweest voor verschillende dingen / andere producten dan de zichtrekening.