BNP Paribas Fortis: afsluiten van rekeningen en al de rest van expats… eenzijdig, ongevraagd, zonder argumentatie
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: BNP Paribas Fortis: afsluiten van rekeningen en al de rest van expats… eenzijdig, ongevraagd, zonder argumentatie
Geachte Heer Haleweyn,
Het antwoord op uw vraag staat in mijn post. Andere Gidsers hebben je er al eens op gewezen dat je beter moet leren lezen. Nou, voor mij moet er niks op een forum, maar het is wel een goede tip.
Ik verneem ook dat je een tijdelijke ban opgelopen hebt. Heel sneu. Daardoor kan je dit bericht mss niet lezen. Doe zoals je collega's, bannelingen, en maak een nieuwe account aan. Liefst onder een originele naam, want humor is en blijft het beste medicijn.
Groeten uit de ( voorlopig nog) vrije wereld,
14 november 2021,
Je beste vriend (ahum),
Pukkie007.
Het antwoord op uw vraag staat in mijn post. Andere Gidsers hebben je er al eens op gewezen dat je beter moet leren lezen. Nou, voor mij moet er niks op een forum, maar het is wel een goede tip.
Ik verneem ook dat je een tijdelijke ban opgelopen hebt. Heel sneu. Daardoor kan je dit bericht mss niet lezen. Doe zoals je collega's, bannelingen, en maak een nieuwe account aan. Liefst onder een originele naam, want humor is en blijft het beste medicijn.
Groeten uit de ( voorlopig nog) vrije wereld,
14 november 2021,
Je beste vriend (ahum),
Pukkie007.
Re: BNP Paribas Fortis: afsluiten van rekeningen en al de rest van expats… eenzijdig, ongevraagd, zonder argumentatie
Ik heb ook al geklaagd bij mijn bank maar ben er nog nooit als klant opgezegd.
Gewoon de vraag : dit of dat is niet juist volgens mij , kijk het aub eens na : zal volgens mij niet tot artikel 14 leiden.
Als je je brief voor het opsturen in het toilet legt en er je gevoeg op doet, zou het al kunnen.
Of als je vraagt of er iemand van BNP naar het Zuidstation wil komen voor een persoonlijke afrekening.
Ik vertrouw erop dat jij meer origineel bent geweest en misschien vertel je het ons wel.
Alleen 'geklaagd' bij BNP is vast niet genoeg. Dat doen er elke dag honderden.
Gewoon de vraag : dit of dat is niet juist volgens mij , kijk het aub eens na : zal volgens mij niet tot artikel 14 leiden.
Als je je brief voor het opsturen in het toilet legt en er je gevoeg op doet, zou het al kunnen.
Of als je vraagt of er iemand van BNP naar het Zuidstation wil komen voor een persoonlijke afrekening.
Ik vertrouw erop dat jij meer origineel bent geweest en misschien vertel je het ons wel.
Alleen 'geklaagd' bij BNP is vast niet genoeg. Dat doen er elke dag honderden.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Je heb enerzijds het 'klagen bij uw bank' en 'een formele klacht indienen, met hulp van de bank, tegen de NBB'.
Ondertussen ben ik toch wat wijzer geworden in deze materie. Elk kantoor, van elke grootbank, verliest blijkbaar jaarlijks enkele klanten onder het mom van artikel 14. Kantoordirecteurs staan er machteloos tegenover en zien hun klanten met lede ogen, verplicht, vertrekken.
Big brother doet meer dan alleen maar meekijken over uw schouder.
Ondertussen ben ik toch wat wijzer geworden in deze materie. Elk kantoor, van elke grootbank, verliest blijkbaar jaarlijks enkele klanten onder het mom van artikel 14. Kantoordirecteurs staan er machteloos tegenover en zien hun klanten met lede ogen, verplicht, vertrekken.
Big brother doet meer dan alleen maar meekijken over uw schouder.

Ik heb ook eens gegoogled op BNP Paribas artikel 14. Interessant stukje. Fijne jongens inderdaad.
Dixit kerel, kon je dit artikel nu geen 2 jaar vroeger gepost hebben? Maar het is allemaal mijn eigen schuld natuurlijk. Ik moet zelf maar meer argwaan aan de dag leggen bij elke bank waar ik een rekening open, ook al heb ik alle kleine lettertjes flink doornomen. Politici, banken, ... wie kan er nog allemaal cavalier seul spelen? 

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Pukkie jongen, er zit er waarschijnlijk ene bij BNP die het nachtleven in Goma en Sofia nogal vergelijkbaar vindt

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Mea culpa, Carpe. Zoals ik net schreef, ben ik en alleen ik de schuldige, den bleiter, de witwasser, de fraudeur. Die brave Belg in Congo diende enkel om de statistieken op te smukken, net zoals die tientallen anderen die het artikel 14 in hun bus kregen.
Mss kan ik een tread beginnen: Bij welke bank maak ik het meeste kans met open armen ontvangen te worden ( na een artikel 14 in de bus gekregen te hebben)...
Mss kan ik een tread beginnen: Bij welke bank maak ik het meeste kans met open armen ontvangen te worden ( na een artikel 14 in de bus gekregen te hebben)...
Bij allemaal. Voor zover ik weet is er geen zwarte lijst zodat je elders zou geweigerd worden.
Er zijn nog een paar andere interessante artikelen in de algemene voorwaarden bij banken die niemand leest.
Als je wil geef ik je een paar voorbeelden.
Er zijn nog een paar andere interessante artikelen in de algemene voorwaarden bij banken die niemand leest.
Als je wil geef ik je een paar voorbeelden.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.