Bolero
TIP
-
- Newbie
Re: Bolero
https://marketviewer.equiduct.com/ voor real time ?
Ik denk eraan mijn fondsen van ING over te brengen naar Bolero (momenteel 2% actie
)
Vraag mij af of bij een latere verkoop van een gemengd fonds Bolero de RV correct gaat berekenen. Zal Bolero dan de aankoopdatum en -koers van destijds bij Record bank opvragen? Iemand die eerder een gemengd of obligatiefonds overbracht naar Bolero en later verkocht? Ervaring?

Vraag mij af of bij een latere verkoop van een gemengd fonds Bolero de RV correct gaat berekenen. Zal Bolero dan de aankoopdatum en -koers van destijds bij Record bank opvragen? Iemand die eerder een gemengd of obligatiefonds overbracht naar Bolero en later verkocht? Ervaring?
Normaal moet je de gegevens m.b.t. aankoopdata en -koersen zelf aan de nieuwe bank aanleveren bij de overdracht. Bij MeDirect was dat toch zo.
Idem bij DB.
Even een algemeen vraagje mbt Bolero (ik wist niet waar deze te plaatsen)
Ik ontvang weldra een effectendossier bij een grootbank waarin enkele aandelen genoteerd staan (vb. Sofina, GBL, BPost, ...)
Mijn vraag is nu of het mogelijk is een tweede Bolero-account te openen voor deze schenking te plaatsen ipv toe te voegen aan mijn huidige Bolero-account? Heeft iemand ervaring met twee Bolero-accounts op eenzelfde E-mailadres?
Verder had ik ook graag geweten of hier mensen zijn die aandelen op naam hebben bij Bolero? Het effectendossier bevat enkele aandelen Solvac vandaar.
Bedankt voor de feedback!
Ik ontvang weldra een effectendossier bij een grootbank waarin enkele aandelen genoteerd staan (vb. Sofina, GBL, BPost, ...)
Mijn vraag is nu of het mogelijk is een tweede Bolero-account te openen voor deze schenking te plaatsen ipv toe te voegen aan mijn huidige Bolero-account? Heeft iemand ervaring met twee Bolero-accounts op eenzelfde E-mailadres?
Verder had ik ook graag geweten of hier mensen zijn die aandelen op naam hebben bij Bolero? Het effectendossier bevat enkele aandelen Solvac vandaar.
Bedankt voor de feedback!
Ik heb meerdere accounts bij Bolero. Je hoeft ook niet apart in te loggen voor beide. Voor mij werkt het goed.
Ik heb bij bolero op naam, Engie Eur 1 (prime fidelite m) 2017 (isin fr0013215407)
Zal daar 10% bonusdividend op ontvangen.
Vandaag trouwens het bericht gekregen alle engie aandelen staan nu op 1 lijntje betekend dat ik dat bonus dividend zal ontvangen op allemaal.
En de grootste verassing was Geen aanrekening van kosten.
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... e-aandelen
Nominatief ingeschreven en in bewaring blijven bij de custodian (op de effectenrekening?)
Wat wel betekend dat ze konden mee helpen de bodemloze put te vullen (effecten tax)
Bedankt voor reacties, werkt inderdaad & vlotte service!
Wat ik raar vind aan Bolero is dat men Itsme weliswaar kan gebruiken om in te loggen en voor raadplegingen maar dat het verhaal daar ophoudt. Men kan er dus geen verrichtingen mee doen.
Voor wie zoals ik Bolero zou willen gebruiken als makelaar (dus niet voor internetbankieren) is dat toch een afknapper, want hun digipass is een onding.
Voor wie zoals ik Bolero zou willen gebruiken als makelaar (dus niet voor internetbankieren) is dat toch een afknapper, want hun digipass is een onding.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ik werk met de app
+1SparSpaar schreef: ↑4 maart 2019, 14:05 Wat ik raar vind aan Bolero is dat men Itsme weliswaar kan gebruiken om in te loggen en voor raadplegingen maar dat het verhaal daar ophoudt. Men kan er dus geen verrichtingen mee doen.
Uit pure wanhoop plaats ik mijn orders nu met de app.
Bolero heeft ten minste een app!
Bedankt voor de tip.VincentGT schreef: ↑4 maart 2019, 17:07as eenSparSpaar schreef: ↑4 maart 2019, 14:05 Wat ik raar vind aan Bolero is dat men Itsme weliswaar kan gebruiken om in te loggen en voor raadplegingen maar dat het verhaal daar ophoudt. Men kan er dus geen verrichtingen mee doen.
+1
Uit pure wanhoop plaats ik mijn orders nu met de app.
Heb de app nu op mijn iphone maar hij voorziet bv geen mogelijkheid om een limietprijs in te stellen (enkel 'best execution', dus tegen marktprijs).
Wat ik zocht was een bij voorkeur Vlaamse makelaar waar men op een soepele manier beursorders kan ingeven. Bolero beantwoordt daar helaas (nog) niet aan. Wachten op Itsme ?
In het algemeen: het is toch een gouden regel dat men zich steeds in de plaats van de klant moet plaatsen ?
Waarom vraagt Bolero niet aan enkele echte beleggers om hun toepassing op gebruiksvriendelijkheid te testen ? (vragenlijsten helpen niet want worden niet bekeken).
Dat men eens een voorbeeld neemt aan Binck en Keytrade. Het is altijd goed om eens bij de concurrentie te kijken.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 5 maart 2019, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Lukt wel via de app hoor. Bij stap 2 kan je limietprijs, stop loss, etc. instellen.
Vincent
Bedankt hoor ! Was in de war door 'Best execution' in stap 1, wat sterk lijkt op 'bestens' (tegen marktprijs).
Bedankt hoor ! Was in de war door 'Best execution' in stap 1, wat sterk lijkt op 'bestens' (tegen marktprijs).