Bolero
TIP
Re: Bolero
Zoek eens naar de isin op Bolero. Als het een huisfonds van argenta is kan je die niet overzetten.
Nu dat Bolero zijn tarieven heeft gewijzigd voor de ETF selectie, wat raden jullie aan voor een periodieke belegger die €3000 per jaar belegt:
- Maandelijks €249.99 - > Kost: €5 per maand = €60 per jaar = grotere spreiding
- Per 4 maanden €1.000 - > Kost= €10 per 4 maanden = €30 per jaar = kleinere spreiding
- Per 4 maanden €1.000 - > Kost= €10 per 4 maanden = €30 per jaar = kleinere spreiding
Argenta psp kan verkocht worden als som wordt herbelegd in een ander psp.
Is een overdracht met mogelijke kosten.
Het eenvoudigst stoppen bij Argenta eind dit jaar als al stortingen dit jaar.
Vanaf Januari ander psp starten.
In het verleden alvast geen probleem.
Laatst gewijzigd door Madame op 30 augustus 2023, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt maar Bolero biedt geen psp aan!
-
- Full Member
- Contacteer:
Op lange termijn (lees jarenlang deze strategie hangeren) heb je toch voldoende spreiding zelfs al zou u maar beleggen vanaf 1000€, wegens de lagere kost zou ik dan ook persoonlijk deze piste overwegenMD91 schreef: ↑30 augustus 2023, 11:21 Nu dat Bolero zijn tarieven heeft gewijzigd voor de ETF selectie, wat raden jullie aan voor een periodieke belegger die €3000 per jaar belegt:
Het fonds heeft het dus niet goed gedaan. En je hebt jaren de beheerder betaald.
En nu zou je hen nog extra tijd geven zodat ze nog extra aan jou kunnen verdienen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Euh, de kosten zijn niet juist. Maandelijks is 2,5€ of 30€/jaar en per trimester 5€ of15€:jaar zie https://www.bolero.be/nl/lp/2023-etf-playlistMD91 schreef: ↑30 augustus 2023, 11:21 Nu dat Bolero zijn tarieven heeft gewijzigd voor de ETF selectie, wat raden jullie aan voor een periodieke belegger die €3000 per jaar belegt:
Daarnaast hangt het er vanaf of je zo weinig mogelijk kosten wil betalen of zo veel mogelijk in de markt wil zijn.
In een stijgende markt zou je met maandelijks instappen een betere gemiddelde prijs en meer deelbewijzen hebben dan bij trimestrieel. Maar je betaalt dan wel 1% kosten i.p.v. 0,5% per inleg. In een dalende markt het omgekeerde. Voor zo weinig mogelijk kosten is het trimestrieel en wordt een deel van de stijging goed gemaakt doordat je 5€ meer belegd/inleg.
Bepaal voor je zelf een plan en houd je daar aan. Wat beter was weet je maar achteraf en niemand heeft een kristallen bol die altijd 100% werkt.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 30 augustus 2023, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom reken je dubbel ? Ga je ook ooit verkopen in zo kleine schijfjes ?MD91 schreef: ↑30 augustus 2023, 11:21 Nu dat Bolero zijn tarieven heeft gewijzigd voor de ETF selectie, wat raden jullie aan voor een periodieke belegger die €3000 per jaar belegt:
Ik zou dan voor 4 x per jaar 750 (of max 1.000) gaan, met een transactiekost van 5 EUR per transactie dus.
Juist! Ik heb me blijkbaar vergist met de kosten. Dank voor de verbeteringTycoon schreef: ↑30 augustus 2023, 11:58 Euh, de kosten zijn niet juist. Maandelijks is 2,5€ of 30€/jaar en per trimester 5€ of15€:jaar zie https://www.bolero.be/nl/lp/2023-etf-playlist

Ik zit momenteel met 10% verlies. Ik zou het beter verkopen en bezien als beginnersfout en het investeren in een small caps tracker ofzo.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Probeer af te stappen van het "alles bij 1 broker" gedacht.bryanv schreef: ↑30 augustus 2023, 10:23 Bedankt voor de reacties. Verkopen zou nu met verlies zijn. Het is een bancair fonds dat ik geruime tijd geleden heb aangekocht (en natuurlijk spijt van heb). Ik zou maar 1 lijn moeten overzetten. Dat zou mij 60 euro kosten. Ik zou van Bolero 20 euro makelaarsloon krijgen dat 3 maanden geldig is. Ik zou die graag op een andere broker (Bolero) wensen omdat ik daar al mijn beleggingen heb staan en een beter overzicht wens.
Dan hou ik Argenta als bank enkel bij wegens mijn pensioenspaarfonds dat daar actief is.
Welk is dat bancier fonds juist ?
Wellicht is er een reden dat het geëvolueerd is zoals het geëvolueerd is.
Mogelijks zal het vanaf nu juist beter gaan presteren, nu verkopen is dus misschien onverstandig.
Dus de beheerders die het goed deden heb je gestopt en verkocht? En zij die het slecht gedaan hebben laat je maar begaan.....

Wart je er ooit voor betaald hebt heeft geen belang - gaat het in de toekomst presteren is de vraag die je moet stellen!
Google: Anchoring, loss aversion -- behavioral Finance
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
https://www.tijd.be/markten-live/fondse ... 86863.htmlEarthNvstr1 schreef: ↑30 augustus 2023, 12:06Probeer af te stappen van het "alles bij 1 broker" gedacht.bryanv schreef: ↑30 augustus 2023, 10:23 Bedankt voor de reacties. Verkopen zou nu met verlies zijn. Het is een bancair fonds dat ik geruime tijd geleden heb aangekocht (en natuurlijk spijt van heb). Ik zou maar 1 lijn moeten overzetten. Dat zou mij 60 euro kosten. Ik zou van Bolero 20 euro makelaarsloon krijgen dat 3 maanden geldig is. Ik zou die graag op een andere broker (Bolero) wensen omdat ik daar al mijn beleggingen heb staan en een beter overzicht wens.
Dan hou ik Argenta als bank enkel bij wegens mijn pensioenspaarfonds dat daar actief is.
Welk is dat bancier fonds juist ?
Wellicht is er een reden dat het geëvolueerd is zoals het geëvolueerd is.
Mogelijks zal het vanaf nu juist beter gaan presteren, nu verkopen is dus misschien onverstandig.
Ervoor zat het voor 60% in Argenta life neutraal en 40% in farma-chemie
Ik heb nog niets verkocht. Ik zie enkel dat mijn 2 bancaire fondsen -10% staan. Ze maken maar 10% uit van de totale portefeuille maar oké.. ik kan misschien beter dat geld aanwenden om in een wereldwijde tracker te steken die mij meer spreiding geeftB7H4long schreef: ↑30 augustus 2023, 12:29Dus de beheerders die het goed deden heb je gestopt en verkocht? En zij die het slecht gedaan hebben laat je maar begaan.....
Wart je er ooit voor betaald hebt heeft geen belang - gaat het in de toekomst presteren is de vraag die je moet stellen!
Google: Anchoring, loss aversion -- behavioral Finance