Bpost
TIP
Re: Bpost
Hij heeft dat niet alleen in de hand. Ze moeten hem nog aannemen ook.
Je moet o.a. de juiste partijkaart hebben ………..
Adviesverlaging, dus kleine duik (-5%).
Ai, komt nooit meer goed met BPOST!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Marcoborro
- Newbie

Als belegger in individuele aandelen moet men beseffen dat men eigenlijk speculeert.
Dit vereist een heel ander niveau van betrokkenheid en risico in vergelijking met een ETF zoals bv. IWDA.
Tot mijn eigen schade heb ik mij destijds laten verleiden tot het aankopen van individuele aandelen, o.a. BPOST, AB Inbev, ...
Ik wilde namelijk genieten van de vrijstelling op roerende voorheffing op dividenden van individuele aandelen. De regering, die burgers aanzet om te gokken op individuele aandelen en tegelijkertijd via de beurstaks het 'gokken op de beurs' wil beteugelen.
Ik heb ondertussen al mijn individuele aandelen buitengegooid.
Dit vereist een heel ander niveau van betrokkenheid en risico in vergelijking met een ETF zoals bv. IWDA.
Tot mijn eigen schade heb ik mij destijds laten verleiden tot het aankopen van individuele aandelen, o.a. BPOST, AB Inbev, ...
Ik wilde namelijk genieten van de vrijstelling op roerende voorheffing op dividenden van individuele aandelen. De regering, die burgers aanzet om te gokken op individuele aandelen en tegelijkertijd via de beurstaks het 'gokken op de beurs' wil beteugelen.
Sorry, maar je predikt de reinste larie en apenkool. Ben ook een relatieve leek, maar vrijwel al mijn posities waren lonen de laatste decennia. Msft, Goog, d'Ieteren, DSM, FNV, AED, NN, MCD, BABA, ABL, en nog een hele waslijst... Mijn 'kommer en kwel posities' waren RDS, KO en Elia, en zelfs zij hebben zich groen gehouden...edward schreef: ↑3 februari 2020, 11:13 Als belegger in individuele aandelen moet men beseffen dat men eigenlijk speculeert.
Dus, niet lullen maar de goeie keuzes maken. Het is heus niet moeilijk.
- Ofwel denk je dat bpost een bedrijf is met kansen in de toekomst. In dat geval houd je de aandelen aan, strijk je het riante dividend op en geniet je van de aftrek. Eventueel koop je bij aan braderieprijzen, en verhoog je je dividendinkomen.
- Ofwel denk je dat bpost een bedrijf is zonder kansen in de toekomst. In dat geval had je de aandelen nooit mogen kopen. Je ziet je vergissing in, je verkoopt, take your loss en leer uit je fout.
Niet beleggen in individuele aandelen kan een heel goeie keuze zijn, en voor het merendeel van de beleggers is het ook de beste keuze.
- Ofwel denk je dat bpost een bedrijf is zonder kansen in de toekomst. In dat geval had je de aandelen nooit mogen kopen. Je ziet je vergissing in, je verkoopt, take your loss en leer uit je fout.
Niet beleggen in individuele aandelen kan een heel goeie keuze zijn, en voor het merendeel van de beleggers is het ook de beste keuze.
-
Marcoborro
- Newbie

Met individuele aandelen moet je gewoonweg geluk hebben. Koop ze, en stel direct een verkooporder in, of wacht enkele weken, en als ze gestegen zijn, stel dan een verkooporder à la 'trailer market' in. Hoe dan ook, verkoop ze terug van zodra je je inleg + kosten er terug uit hebt. Dus wacht niet tot ze 20% in het rood staan, want het duurt meestal jaren voor ze hun nivuae weer beriekt hebben.
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Dat is zowat het slechtst mogelijke advies.
Al 2jaar dividend opgestreken en 1x met beetje winst verkocht en iets lager dan eerder terug aangekocht. Al 16% op verdiend. Laatst aangekocht op 9.77€. Komt wel weer goed. Zakken ze nog hard door zal ik wel eens bijkopen maar voorlopig denk ik er nog niet aan.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
Marcoborro
- Newbie

verklaar u naderBDE86 schreef: ↑3 februari 2020, 19:14 Al 2jaar dividend opgestreken en 1x met beetje winst verkocht en iets lager dan eerder terug aangekocht. Al 16% op verdiend. Laatst aangekocht op 9.77€. Komt wel weer goed. Zakken ze nog hard door zal ik wel eens bijkopen maar voorlopig denk ik er nog niet aan.
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Wat valt daar nader aan te verklaren?
Jeuj, nog een adviesverlaging. Deze keer van Berenberg. O.a. omwille van zorgen over het dividend.