Bpost
TIP
Re: Bpost
UBS bevestigt Bpost als Europese smallcapfavoriet
Het Zwitserse beurshuis verstuurde een update van 'European Smallcaps Top 20', zeg maar de favorietenlijst onder de Europese kleinere aandelen voor 2021. UBS merkt op dat de Europese smallcaps in 2020 met 3 procent zijn gestegen tegenover een verlies van 8 procent voor de Europese blue chips (EuroStoxx50). Analist Bosco Ojeda merkt op dat de Europese smallcaps voor 45 procent uit consument- en industriegerelateerde aandelen bestaan. 'Deze sectormix zou smallcaps ook in 2021 ten goede moeten komen', zegt UBS. Door de vaccinering van de wereldbevolking zou de wereldeconomie in de loop van het jaar een grote stap naar normalisering moeten zetten.
Europese smallcaps noteren niet goedkoop: tegen 22 keer de verwachte winst van 2021. 'Dat is 20 procent meer dan de bluechips', zegt Ojeda. Maar alles is relatief. 'Amerikaans smallcaps noteren tegen 30 keer de winst. In vergelijking met de VS noteerden Europese kleine aandelen in tien jaar niet zo goedkoop.
Bij de 20 namen vinden we één Belg terug: Bpost BPOST4,53% . Een aandeel dat volgens UBS tegen 8,6 keer de winst van 2021 noteert. Bpost maakt sinds 7 november deel uit van de favorietenlijst. Sindsdien zakte het aandeel met 5 procent.
Het Zwitserse beurshuis verstuurde een update van 'European Smallcaps Top 20', zeg maar de favorietenlijst onder de Europese kleinere aandelen voor 2021. UBS merkt op dat de Europese smallcaps in 2020 met 3 procent zijn gestegen tegenover een verlies van 8 procent voor de Europese blue chips (EuroStoxx50). Analist Bosco Ojeda merkt op dat de Europese smallcaps voor 45 procent uit consument- en industriegerelateerde aandelen bestaan. 'Deze sectormix zou smallcaps ook in 2021 ten goede moeten komen', zegt UBS. Door de vaccinering van de wereldbevolking zou de wereldeconomie in de loop van het jaar een grote stap naar normalisering moeten zetten.
Europese smallcaps noteren niet goedkoop: tegen 22 keer de verwachte winst van 2021. 'Dat is 20 procent meer dan de bluechips', zegt Ojeda. Maar alles is relatief. 'Amerikaans smallcaps noteren tegen 30 keer de winst. In vergelijking met de VS noteerden Europese kleine aandelen in tien jaar niet zo goedkoop.
Bij de 20 namen vinden we één Belg terug: Bpost BPOST4,53% . Een aandeel dat volgens UBS tegen 8,6 keer de winst van 2021 noteert. Bpost maakt sinds 7 november deel uit van de favorietenlijst. Sindsdien zakte het aandeel met 5 procent.
-20%
Het bedrijf slaag er niet (voldoende) in om perfecte marktomstandigheden om te zetten in klinkende munt. De beurs straft meteen.

Het bedrijf slaag er niet (voldoende) in om perfecte marktomstandigheden om te zetten in klinkende munt. De beurs straft meteen.
BPost doet ook niets van moeite om te transformeren!
Wel grappig/vreemd/toevallig/ ... dat de laatste 14 dagen de koers met 15% gestegen was om daarna, wanneer de cijfers bekend worden, met 20% te dalen.
De markt hinkt steeds voorop. Yeah right! 

Blijkbaar ook ruzie aan de top.
https://www.hln.be/binnenland/opstand-i ... ~aa3363d7/
Verdere daling vandaag?
https://www.hln.be/binnenland/opstand-i ... ~aa3363d7/
Verdere daling vandaag?
Koers en resultaten zijn even goed als hun bezorgingen!
Vroeger dropten ze de dozen gewoon voor de deur.
Laatst heb ik moeten ondervinden dat ze zelfs al niet meer de moeite om uit te stappen, het pakje lag gewoon in de keien voor het huis!!!
Vroeger dropten ze de dozen gewoon voor de deur.
Laatst heb ik moeten ondervinden dat ze zelfs al niet meer de moeite om uit te stappen, het pakje lag gewoon in de keien voor het huis!!!
Ze hebben hun CEO buiten gegooid!
Eens zien of dat goed is voor de koers!
Eens zien of dat goed is voor de koers!
Tja, die CEO hadden ze gewoon nooit mogen aanwerven. Misschien dat ze deze keer weer iemand van het niveau Thijs kunnen aanstellen? Allez het is maar een idee he.
Bij Bpost (trouwens overal) zal de kwaliteit van het werk grotendeels bepaald worden door de motivatie en inzet van de werknemers. Hier kan ik alleen maar stoefen over de postboden.
Met motivatie en inzet van postbodes alleen zul je er niet komen. Er is meer nodig om een grote organisatie efficient te laten werken.
Misschien kan PostNL deze keer BPost opkopen ... misschien lukt het omgekeerd wel!
Qua duurzaamheid van de bezorging denk ik dat op lange termijn BPost een streepje voor heeft op PostNL dat vaak erg negatief in het nieuws komt vanwege de erbarmelijke werkomstandigheden van de onderaannemers, grootschalige btw en sociale fraude bij de onderaannemers etc. Lijkt me dat de kosten bij PostNL op termijn zwaar omhoog zullen moeten als dat nest wordt uitgekuist. Of de kosten dan in de buurt komen van die bij BPost zal nog te bezien zijn
.

Een leuk artikeltje voor de bpost aandeelhouder, om zich een beeld te vormen van de interne werking aan de top: https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... 91990.html
Ik heb zojuist dat artikel gelezen. Jongens, het is daar precies een kleutertuin
.
We kunnen alleen maar hopen dat er beterschap komt, maar hoe langer hoe meer heb ik er minder vertrouwen in
.

We kunnen alleen maar hopen dat er beterschap komt, maar hoe langer hoe meer heb ik er minder vertrouwen in