Bpost
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Bpost
Bedankt om me eraan te herinneren dat ik dat nog moet doen.Galactic schreef: ↑13 december 2022, 10:39 Wij sturen geen kerstkaarten meer per post sinds vorig jaar, wegens prijs per stuk, zelfs mijn schoonouders (70gers) zijn er dit jaar mee gestopt. Voor 40x1,5 euro loont het een namiddag zelf rond te brengen te voet, met de fiets en auto (absurd eigenlijk he). De weinige post die ik vroeger nog wel eens stuurde, doe ik nu ook al niet meer. Bij 1,5 euro ga je al snel een scan van iets maken en doormailen, bij 0,70 cent deed ik dat veel minder. De briefpost bedeling is dood, quasie volledig af te schrijven.
https://mijnkaart.bpost.be/
Ik doe dat nu zo sinds 3 jaar, heel gemakkelijk vermits alle geadresseerden opgeslagen zijn.
Kaartje kiezen, leuk tekstje verzinnen,, geadresseerden selecteren en klaar.

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voila, klaar.
Mooi zo.De bestelling is gelukt
We hebben je bestelling met ordernummer xxx verwerkt. Je ontvangt binnen enkele minuten een orderbevestiging op xxx@xxx.
Jouw bestelling
We gaan jouw kaart (en) op de bus doen. Op de dag van verzending ontvang je een verzendbevestiging van ons.
P.S.:ik stuur er ook altijd 1 naar mijn partner (op hetzelfde adres als mezelf) ter verificatie

Dus 2.95 per kaart, plus postzegel (1.20 euro?). Hoop dat je er geen 40 moet versturen zoals wij
Met 166 euro doe ik liever iets anders. Ik denk toch niet dat de meeste mensen als jou denken en zoiets gebruiken, hoe populair is die dienst? Dat gaat bpost niet redden he een paar duizend kaartjes op deze manier. Vooral -30 doet volgens mij al helemaal geen kaarten meer sturen. Die doen dat wil via social media kanalen of iets dergelijks (niet zoveel verstand van).

Telkens wanneer de postzegels duurder werden zei mijn moeder vroeger: "Dan sturen we gewoon een brief minder." 

Vandaag in de Zeeman 10 kaarten gekocht voor 1.29 euro. Dat dient toch maar om een week op een kast te staan waarna ze met het papierafval meegegeven worden dus waarom veel betalen. Ik breng de meeste te voet of met de fiets rond dus dat scheelt postzegels en benzine.Galactic schreef: ↑13 december 2022, 21:22 Dus 2.95 per kaart, plus postzegel (1.20 euro?). Hoop dat je er geen 40 moet versturen zoals wijMet 166 euro doe ik liever iets anders. Ik denk toch niet dat de meeste mensen als jou denken en zoiets gebruiken, hoe populair is die dienst? Dat gaat bpost niet redden he een paar duizend kaartjes op deze manier. Vooral -30 doet volgens mij al helemaal geen kaarten meer sturen. Die doen dat wil via social media kanalen of iets dergelijks (niet zoveel verstand van).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ze hanteren ook een volumekorting.Galactic schreef: ↑13 december 2022, 21:22 Dus 2.95 per kaart, plus postzegel (1.20 euro?). Hoop dat je er geen 40 moet versturen zoals wijMet 166 euro doe ik liever iets anders. Ik denk toch niet dat de meeste mensen als jou denken en zoiets gebruiken, hoe populair is die dienst? Dat gaat bpost niet redden he een paar duizend kaartjes op deze manier. Vooral -30 doet volgens mij al helemaal geen kaarten meer sturen. Die doen dat wil via social media kanalen of iets dergelijks (niet zoveel verstand van).
Dit jaar komt het voor mij neer op ~ 3 EUR per kaart, heb dit jaar wel een goedkopere kaart gekozen.
Daarvoor ga ik echt niet heel Belgïe rondrijden, zelfs niet met een "gratis" salariswagen.
Klopt, als het de moeite niet is sturen wij de kaart nog met PostNLEarthNvstr1 schreef: ↑13 december 2022, 22:10Ze hanteren ook een volumekorting.Galactic schreef: ↑13 december 2022, 21:22 Dus 2.95 per kaart, plus postzegel (1.20 euro?). Hoop dat je er geen 40 moet versturen zoals wijMet 166 euro doe ik liever iets anders. Ik denk toch niet dat de meeste mensen als jou denken en zoiets gebruiken, hoe populair is die dienst? Dat gaat bpost niet redden he een paar duizend kaartjes op deze manier. Vooral -30 doet volgens mij al helemaal geen kaarten meer sturen. Die doen dat wil via social media kanalen of iets dergelijks (niet zoveel verstand van).
Dit jaar komt het voor mij neer op ~ 3 EUR per kaart, heb dit jaar wel een goedkopere kaart gekozen.
Daarvoor ga ik echt niet heel Belgïe rondrijden, zelfs niet met een "gratis" salariswagen.

Maar dat zijn 3 van de 40 kaarten, bij de andere passeren we in de korte omgeving (+-10 km) wel.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nu we in de kerstsfeer komen:

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben al jaren gestopt met dat kerstkaarten gedoe. Ik wens iedereen altijd het beste en niet enkel op het einde van het jaar. Dit zijn onnodige uitgaven die niet passen bij mijn consuminderen. Zo net de 14.000 euro uitgaven gepasseerd….
EarthNvstr1 schreef: ↑13 december 2022, 20:19Voila, klaar.
Hier kom je toch aan 4000 brieven per jaar!
Denk het ook. Blij dat ik ze op tijd van de hand heb gedaan.