Bpost
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Bpost
Bedankt om me eraan te herinneren dat ik dat nog moet doen.Galactic schreef: ↑13 december 2022, 10:39 Wij sturen geen kerstkaarten meer per post sinds vorig jaar, wegens prijs per stuk, zelfs mijn schoonouders (70gers) zijn er dit jaar mee gestopt. Voor 40x1,5 euro loont het een namiddag zelf rond te brengen te voet, met de fiets en auto (absurd eigenlijk he). De weinige post die ik vroeger nog wel eens stuurde, doe ik nu ook al niet meer. Bij 1,5 euro ga je al snel een scan van iets maken en doormailen, bij 0,70 cent deed ik dat veel minder. De briefpost bedeling is dood, quasie volledig af te schrijven.
https://mijnkaart.bpost.be/
Ik doe dat nu zo sinds 3 jaar, heel gemakkelijk vermits alle geadresseerden opgeslagen zijn.
Kaartje kiezen, leuk tekstje verzinnen,, geadresseerden selecteren en klaar.

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voila, klaar.
Mooi zo.De bestelling is gelukt
We hebben je bestelling met ordernummer xxx verwerkt. Je ontvangt binnen enkele minuten een orderbevestiging op xxx@xxx.
Jouw bestelling
We gaan jouw kaart (en) op de bus doen. Op de dag van verzending ontvang je een verzendbevestiging van ons.
P.S.:ik stuur er ook altijd 1 naar mijn partner (op hetzelfde adres als mezelf) ter verificatie

Dus 2.95 per kaart, plus postzegel (1.20 euro?). Hoop dat je er geen 40 moet versturen zoals wij
Met 166 euro doe ik liever iets anders. Ik denk toch niet dat de meeste mensen als jou denken en zoiets gebruiken, hoe populair is die dienst? Dat gaat bpost niet redden he een paar duizend kaartjes op deze manier. Vooral -30 doet volgens mij al helemaal geen kaarten meer sturen. Die doen dat wil via social media kanalen of iets dergelijks (niet zoveel verstand van).

Telkens wanneer de postzegels duurder werden zei mijn moeder vroeger: "Dan sturen we gewoon een brief minder."