Bpost
TIP
Re: Bpost
Bpost ontbreekt ook aan voldoende capaciteit voor de pakjespost.
Ze hebben zich daarvoor iets te traag aangepast tov de steile groei in dat segment.
Via overnames kunnen ze hun pakjesvolume ook opkrikken.
Ze hebben zich daarvoor iets te traag aangepast tov de steile groei in dat segment.
Via overnames kunnen ze hun pakjesvolume ook opkrikken.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Die zullen binnenkort ook met nieuws komen zeker ? Koers zit toch op een relatief hoogtepunt, terwijl in augustus het nog luidde "Bpost onderuit na zwak kwartaalrapport"
Volgens mij is de oorzaak te zoeken in het naderende dividend. Houdt dit steek?
Bpost mag dan wel geprivatiseerd zijn, het is bevolkt met oud-personeel van De Post van vroeger, dus met bijpassende mentaliteit (als ik er vandaag niet kom, dan kom ik er morgen wel). En daarmee valt heel de bedoeling van de privatisering, namelijk efficiente klantenbediening. In de nog resterende postkantoren heeft men nog steeds de mentaliteit van 'wij zijn hier de baas, jij zal wachten!
'Wachten' is hun nieuwe kreet, de oude was ook zo!
'Wachten' is hun nieuwe kreet, de oude was ook zo!
Dat gevoel heb ik totaal niet bij Bpost.
Vanwaar de koersstijging?
Een hoog dividend, een aantrekkelijke waardering, profiteert ten volle van hervorming vennootschapsbelasting,... take your pick.
Vanwaar de koersstijging?
Een hoog dividend, een aantrekkelijke waardering, profiteert ten volle van hervorming vennootschapsbelasting,... take your pick.
Heb bpost verkocht met een mooie winst en nu postnl gekocht. Met wat meeval terug een overname bod tegen het einde van het jaar :-).
http://www.lalibre.be/economie/libre-en ... 70bce3077b
"Bpost koopt Amerikaans Radial voor 700 miljoen euro"
"Bpost koopt Amerikaans Radial voor 700 miljoen euro"
Persbericht bpost:
http://corporate.bpost.be/media/press-r ... lang=nl-BE
http://corporate.bpost.be/media/press-r ... lang=nl-BE
Pfffff. Was net aan het denken om winst te nemen. Doen ze zoiets...
Zit me niet mee op de beurs laatste maanden
Zit me niet mee op de beurs laatste maanden
Bwah, ik ben gematigd optimistisch. Veel risico nemen ze niet, de nettoschuld zal een fractie van de geconsolideerde EBITDA blijven. Het komt erop aan om de Amerikaanse arm te 'begrijpen', en het lokaal management aan te houden. Als ze vanuit Brussel zullen proberen alles te coördineren zal het een soepje worden.
De prijs die betaald wordt is toch veel te hoog? Radial is toch allesbehalve een begeerd bedrijf?
Ik snap dat ze IETS moeten doen om het schip drijvend te houden, maar dit???
Een dividendverlaging lijkt mij onvermijdelijk.
Ik snap dat ze IETS moeten doen om het schip drijvend te houden, maar dit???
Een dividendverlaging lijkt mij onvermijdelijk.

Geografische overlap van de overname is niet slecht vergeleken met Landmark global.
Ambitie is duidelijk om een internationale pakjesspeler te worden. Als ik zelf iets online bestel verkies ik toch Bpost als leverancier (ipv UPS of postNL of ...) omdat ik weet dat als het pakje niet afgeleverd kan worden het dezelfde avond in het lokale postkantoor op mij ligt te wachten. (is nu net ook aan de overkant van het straat voor mij)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb best wel vertrouwen in Bpost, van staatsbedrijf naar competitieve speler op een competitieve markt. Er zijn nog grote uitdagingen (nog steeds wat staatssteun, kranten, oude vakbondsmentaliteit ....) maar er is ook ambitie om nog verder te transformeren, met de overname van Radial wordt alvast een duidelijke lijn uitgezet die aangeeft hoe het management de toekomst ziet.
Postnl was ook een mogelijkheid maar als de Nederlandse overheid geen volle 100% ondersteuning wil geven is het een goede zaak dat de overname er nooit is gekomen.
Postnl was ook een mogelijkheid maar als de Nederlandse overheid geen volle 100% ondersteuning wil geven is het een goede zaak dat de overname er nooit is gekomen.