Bpost
TIP
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Bpost
Volgens de financieel expert van één gaat men nu op zoek naar een andere partner. Hoe zien jullie dat? Men kan toch niet zomaar als Bpost zijnde "iets" overnemen. Wat zou dit dan kunnen zijn?
-
- Full Member
- Contacteer:
SInds wanneer is 'ongerustheid' over je statuut een reden om te staken?rudy_1962 schreef:Poldermol schreef:
En dan hoor ik graag de reden wààrom er juist gestaakt zou worden? het is precies of Belgische bedrijven wíllen geen stap meer vooruitzetten.
Er is grote ongerustheid over ons statuut (vastbenoemd) door deze overname. Indien de overheid geen 51 procent meer van de aandelen in handen heeft, staat de weg open om ons statuut op de helling te zetten.
Onze weddes hinken al jaren achterop in vergelijking met de privesector wat echter gecompenseerd werd met een 'goed' pensioen later. Wat blijft hier nog van over als we ons statuut kwijt zijn ..........?
Uiteraard zijn deze redenen onbelangrijk voor de aandeelhouders, enkel winst is de boodschap !
Je eigen werkgever schaden en tegenwerken in een overname ... alleen maar omdat je ongerust bent dat je er slechter van zal worden. Wat een team spirit.
Als vakbonden nu eens hun stakingen zouden opsparen voor wanneer er effectief een voorstel op tafel ligt om je statuut op de helling te zetten, dan zouden ze misschien nog eens een maatschappelijk draagvlak en steun kunnen vinden in plaats van om het minste hun medeburgers mee te pesten vanuit die nood om overgevoelig pre-emptief te staken in plaats van reactief te staken.
Doe niet graag mee aan welles nietes. Begrijpelijk dat mensen bang zijn voor hun statuut. Bij de meeste berichten omtrent zoiets klopt de informatie niet.
Bij eender welke reorganisatie op sociaal vlak is er "verworven recht" Dus voor diegene die het hebben veranderd er niks, enkel voor diegene die om de één of andere reden op wacht zijn naar dit statuut. Mijn broer werkt sinds enige maanden bij bpost, hij zou dus geen statuut krijgen (indien dit wordt aangepast).
Maar wie nu al statutair is zal dat blijven, kan men zelfs niet afpakken.
Dit wou ik toch meegeven.
Bij eender welke reorganisatie op sociaal vlak is er "verworven recht" Dus voor diegene die het hebben veranderd er niks, enkel voor diegene die om de één of andere reden op wacht zijn naar dit statuut. Mijn broer werkt sinds enige maanden bij bpost, hij zou dus geen statuut krijgen (indien dit wordt aangepast).
Maar wie nu al statutair is zal dat blijven, kan men zelfs niet afpakken.
Dit wou ik toch meegeven.
Ik denk niet dat er iets is met even grote synergieën als PostNL. Waar ik nu dus voor vrees is dat Bpost 'iets' zal najagen, dat belange na niet zo efficiënt zal zijn als een PNL overname. Als Bpost-aandeelhouder is dat mijn grootste vreesjupi schreef:Volgens de financieel expert van één gaat men nu op zoek naar een andere partner. Hoe zien jullie dat? Men kan toch niet zomaar als Bpost zijnde "iets" overnemen. Wat zou dit dan kunnen zijn?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag ex-dividend.
Heb een order gezet op 20,75 euro. Serieuze afstraffing lijkt me vandaag.
Welke afstraffing, ex-dividend vandaag.
Dit is ook mijn vrees. Post nl heeft de zelfde corebussines maar waar vind je nog zoiets. Bestaat misschien wel maar dan evenuteel niet beursgenoteerd. Gisteren laat gaf de woordvoerder nog aan hierbij te denken aan bijvoorbeeld de uitgebreide samenwerking met DHL.Poldermol schreef:Ik denk niet dat er iets is met even grote synergieën als PostNL. Waar ik nu dus voor vrees is dat Bpost 'iets' zal najagen, dat belange na niet zo efficiënt zal zijn als een PNL overname. Als Bpost-aandeelhouder is dat mijn grootste vreesjupi schreef:Volgens de financieel expert van één gaat men nu op zoek naar een andere partner. Hoe zien jullie dat? Men kan toch niet zomaar als Bpost zijnde "iets" overnemen. Wat zou dit dan kunnen zijn?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Bpost krijgt momenteel al wat pakketten te verwerken van DHL.
Wie weet kan dit in de toekomst nog een pak stijgen?
Bpost aan de huidige koers is een koopje volgens mij. Zeker voor liefhebbers van dividend aandelen.
Wie weet kan dit in de toekomst nog een pak stijgen?
Bpost aan de huidige koers is een koopje volgens mij. Zeker voor liefhebbers van dividend aandelen.
En daarom heb ik het, zij het na wat twijfelen, vandaag gekocht aan 20,8.Brugse Leeuw schreef:Bpost aan de huidige koers is een koopje volgens mij. Zeker voor liefhebbers van dividend aandelen.
@ Kevva : google finance is handig om na te kijken : hun rendementswijziging houdt rekening met de dividenden.
Dus hier zie je duidelijk dat het geen correctie is.
Heb deze ochtend ook een order geplaatst à 20.89, is ondertussen uitgevoerd.
Dus hier zie je duidelijk dat het geen correctie is.
Heb deze ochtend ook een order geplaatst à 20.89, is ondertussen uitgevoerd.
Ik heb order ingesteld op 20,5 zal dus niks worden
low 20.73
Eventueel de komende dagen zien wel. Eventueel doet draghi één of andere domme uitspraak dat voor korte dip zorgt

Eventueel de komende dagen zien wel. Eventueel doet draghi één of andere domme uitspraak dat voor korte dip zorgt

Portefeuille: IWDA, cash
Vandaag pakketje gekocht voor 20,69€/stuk voor de lange termijn.