Bpost
TIP
Re: Bpost
Degelijk aandeel voor dividend. Heb het ook. Je moet geen hoge winsten verwachten maar dient goed als basis aandeel.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Morgen een rode dag?
Bpost mag o.a. de prijs van de postzegels niet optrekken.
Geen top nieuws maar prijzen zijn voor de rest wel verhoogd sinds januari.
Als er een daling komt ga ik wss nog wat bijkopen.
Als er een daling komt ga ik wss nog wat bijkopen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ja dus, dikke 5% in het rood geopend.Brugse Leeuw schreef:Morgen een rode dag?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Terug ingestapt. Helaas niet gebruik kunnen maken van de grootste daling deze voormiddag.
Aan deze koers toch een netto dividendrendement van ruim 4%.
Ik ben tevreden.
Aan deze koers toch een netto dividendrendement van ruim 4%.
Ik ben tevreden.
Ik koop bij als de koers onder 20 euro zakt. 
Mijn alarmpje staat al klaar. Als de koers ook morgen 2% kan zakken komt het binnen bereik.

Mijn alarmpje staat al klaar. Als de koers ook morgen 2% kan zakken komt het binnen bereik.
Bedoel je niet 2,11 euro ipv 2%?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
2 euro is hier inderdaad nog een 10 % drop.
Zie ik toch niet gauw gebeuren.
Zelfs die twee procent morgen lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien dergelijke dipjes nogal eens durven recupereren de dag nadien.
Zelfs die twee procent morgen lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien dergelijke dipjes nogal eens durven recupereren de dag nadien.
10% leek me ook wat extreem voor postzegels die niet opdlaan.Boogje schreef:2 euro is hier inderdaad nog een 10 % drop.
Kan snel keren ga morgen nog wat kopen.
Vanochtend van de dip geprofiteerd om wat bij te kopen. We zien wel binnen enkele maanden hoe de koers zich verder zet.
Nog iemand ingeslagen?
Nog iemand ingeslagen?
ik heb er me 400 bijgekocht. Nettocashpositie op de balans, en het toch al dikke dividend is een payout ratio van slechts 80-83% gebaseerd op de adjusted free cash flow.
Zoals hierboven werd geopperd, een goed basisaandeel. Opkopen op dipjes, en calls schrijven wanneer het relatief hoog staat. Die 400 extra aandelen zullen me dus iets van 360 EUR/jaar extra opbrengen (exclusief opbrengst van opties). Daar kunt ge al eens goed mee gaan eten.
Zoals hierboven werd geopperd, een goed basisaandeel. Opkopen op dipjes, en calls schrijven wanneer het relatief hoog staat. Die 400 extra aandelen zullen me dus iets van 360 EUR/jaar extra opbrengen (exclusief opbrengst van opties). Daar kunt ge al eens goed mee gaan eten.
Ook gekocht vanmorgen,
Wel maar 50stuks
Wel maar 50stuks
Ben nu ook aandeelhouder.
Ga nog extra vriendelijk zijn tegen de postbode.
Ga nog extra vriendelijk zijn tegen de postbode.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Nog een extra pakket aan 21,97 bijgekocht.
Volgens mij zijn dit soldenprijzen en krijg je dus ook een aantrekkelijk dividendrendement.
Volgens mij zijn dit soldenprijzen en krijg je dus ook een aantrekkelijk dividendrendement.

Begrijp je redenering maar zou het niet verstandiger zijn pas bij te kopen als de beurs toch minstens enkele dagen eens naar beneden gegaan is. Nu gelijk wat kopen lijkt mij kopen op de top.Brugse Leeuw schreef:Nog een extra pakket aan 21,97 bijgekocht.