Bpost
TIP
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Bpost
Misschien wel, maar ik denk/hoop dat Bpost niet veel zal zakken en dat er zich een stevige bodem rond 22€ gevormd heeft.
52w low is 20.59 en was dec 2016 dus vrij recent. Weet niet of 22 de bodem is.Brugse Leeuw schreef:Misschien wel, maar ik denk/hoop dat Bpost niet veel zal zakken en dat er zich een stevige bodem rond 22€ gevormd heeft.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Daling was toen ook het gevolg van het overnamegeflirt met PostNL.
De tijd zal het uitwijzen.
Indien ze terug zakken naar die niveau's, ga ik zeker nog bijkopen!
De tijd zal het uitwijzen.
Indien ze terug zakken naar die niveau's, ga ik zeker nog bijkopen!

Hoe zit dat nu met dividend bij dit aandeel. Doen zij zowel een interim als een finaal dividend en hoe telt dat op tot de huidige +4%. Volg dit aandeel eigenlijk maar zijdelings maar is goede basis ook in crisis.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Er is een interim aandeel en een slot dividend.
Slot dividend 0,25€ vaststelling 10 mei.
In december was er al een interim dividend van 1,06€.
Dus op jaarbasis 1,31€. 30% R.V. eraf.
Kom je toch aan een mooie 4,2% netto dividend en nog kans op een meerwaarde op de beurskoers op L.T.
Ik beschouw dit als een goed huisvaderaandeel.
Brievenpost zakt jaarlijks enkele procenten, maar de boomende e-commerce maakt dit volgens mij meer dan goed.
Slot dividend 0,25€ vaststelling 10 mei.
In december was er al een interim dividend van 1,06€.
Dus op jaarbasis 1,31€. 30% R.V. eraf.
Kom je toch aan een mooie 4,2% netto dividend en nog kans op een meerwaarde op de beurskoers op L.T.
Ik beschouw dit als een goed huisvaderaandeel.
Brievenpost zakt jaarlijks enkele procenten, maar de boomende e-commerce maakt dit volgens mij meer dan goed.
"Europa wil monopolie Bpost breken"
http://www.tijd.be/ondernemen/diensten/ ... en/9887789
Is brievenpost nog zo relevant in deze tijden? Bpost niettemin naar beneden vandaag. Wat is volgens jullie de verdere trend als Europa zijn zin krijgt.
http://www.tijd.be/ondernemen/diensten/ ... en/9887789
Is brievenpost nog zo relevant in deze tijden? Bpost niettemin naar beneden vandaag. Wat is volgens jullie de verdere trend als Europa zijn zin krijgt.
Benieuwd of er uberhaupt spelers geïnteresseerd zijn in de afnemende brievenmarkt.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Misschien post nl of andere koeriers, brieven kunnen een interessante uitbreiding zijn op de pakjes die ze hier toch al rondrijden. Tevens zou men door het wegvallen van de regel "gans het land bedienen" aan cherry-picking kunnen doen en enkel actief zijn in de grote steden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Brieven zijn dan wel afnemend maar ik veronderstel dat deze een aanzienlijke omzet vertegenwoordigen, brieven zullen afnemen maar niet verdwijnen. Indien Europa zijn zin krijgt ...
- Korte termijn - Daling niet te vermijden (kijk maar naar postzegelaffaire)
- Nieuwe spelers = minder werk = minder mensen (indien geen compensatie door alternatieven) = problemen met vakbonden = daling
- Op lange(re) termijn = mogelijkheid tot optimalisatie (huidige verplichtingen leiden tot dure briefwisseling) = efficiënter = meer winst = stijging
En wellicht nog tal van andere scenario's uiteraard
Al stel ik me wel de vraag of de verplichting tot uniform tarief en bedienen van het hele land kan afgeschaft worden - aanleiding tot discriminatie van iets wat ik beschouw als een basisbehoefte.
Ik stel voor om de de post ongemoeid te laten - dat Europa zich eens bezighoud met de spoorwegen, daar loopt veeeeeeeeeeelllllllllllll meer verkeerd dan bij de postbedeling
- Korte termijn - Daling niet te vermijden (kijk maar naar postzegelaffaire)
- Nieuwe spelers = minder werk = minder mensen (indien geen compensatie door alternatieven) = problemen met vakbonden = daling
- Op lange(re) termijn = mogelijkheid tot optimalisatie (huidige verplichtingen leiden tot dure briefwisseling) = efficiënter = meer winst = stijging
En wellicht nog tal van andere scenario's uiteraard
Al stel ik me wel de vraag of de verplichting tot uniform tarief en bedienen van het hele land kan afgeschaft worden - aanleiding tot discriminatie van iets wat ik beschouw als een basisbehoefte.
Ik stel voor om de de post ongemoeid te laten - dat Europa zich eens bezighoud met de spoorwegen, daar loopt veeeeeeeeeeelllllllllllll meer verkeerd dan bij de postbedeling
Voor bpost wel! Brievenpost (zowel commercieel als niet-commercieel) is nog altijd het grootste onderdeel van het bedrijf.omega6 schreef:Is brievenpost nog zo relevant in deze tijden?
Als je bvb kijkt naar binnenlandse "pakjes", dat vertegenwoordigt zelfs nog een kleiner deel dan bvb de bank-activiteiten van het bedrijf.
Ergens een link waar de verdeling van hun inkomsten staat? Wist niet dat er nog zoveel brieven werden verstuurd en anderzijds is met online shopping pakketjes aan huis big business geworden. Halen ze daar niet de meeste inkomsten uit?sintorama schreef:Voor bpost wel! Brievenpost (zowel commercieel als niet-commercieel) is nog altijd het grootste onderdeel van het bedrijf.omega6 schreef:Is brievenpost nog zo relevant in deze tijden?
Als je bvb kijkt naar binnenlandse "pakjes", dat vertegenwoordigt zelfs nog een kleiner deel dan bvb de bank-activiteiten van het bedrijf.
omega6 schreef:Ergens een link waar de verdeling van hun inkomsten staat? Wist niet dat er nog zoveel brieven werden verstuurd en anderzijds is met online shopping pakketjes aan huis big business geworden. Halen ze daar niet de meeste inkomsten uit?
http://corporate.bpost.be/~/media/Files ... _NL_FV.pdf
Nope. Niet in de verste verte.omega6 schreef:Wist niet dat er nog zoveel brieven werden verstuurd en anderzijds is met online shopping pakketjes aan huis big business geworden. Halen ze daar niet de meeste inkomsten uit?
Inkomstenverdeling vindt je gewoon op de website.
Niet dat daar iets mis mee is he. Als ik kijk hoeveel brieven ik ontvang, dat zijn er nog altijd even veel als e-mails. Een groeimarkt is het niet meer, maar iemand moet het doen, en daar heeft bpost nu wel wat ervaring mee. Het riante dividend is de reden om het aandeel te willen hebben.
Vraag mij af of ze dat dividend gaan kunnen aanhouden..
Ik kan mij voorstellen dat de grootste aandeelhouder, namelijk de staat, dat graag behouden ziet. Indien niet verliezen ze dubbel (want inkomsten uit RV). Ook pensioenfondsen zijn verslaafd aan het riante dividend.