Brandverzekering bij AXA?
Brandverzekering bij AXA?
Hallo,
Ik heb een voorstel van Axa gekregen (330,00/jaar) voor de verzekering van mijn app. met volgende kenmerken:
- ik ben eigenaar,
- 2de verdiep
- bj.1998,
- opp +-100m2,
- 2 slpk,
- keuken,
- berging,
- living,
- eetkamer.
Wat denken jullie van dit voorstel? Biedt Axa een goede prijs/kwaliteit aan?
Ik had enkele simulaties gedaan en ik kwam op 260-290 euro. Zijn de simulaties betrouwbaar?
Alvast dank voor jullie reacties
Ik heb een voorstel van Axa gekregen (330,00/jaar) voor de verzekering van mijn app. met volgende kenmerken:
- ik ben eigenaar,
- 2de verdiep
- bj.1998,
- opp +-100m2,
- 2 slpk,
- keuken,
- berging,
- living,
- eetkamer.
Wat denken jullie van dit voorstel? Biedt Axa een goede prijs/kwaliteit aan?
Ik had enkele simulaties gedaan en ik kwam op 260-290 euro. Zijn de simulaties betrouwbaar?
Alvast dank voor jullie reacties

Re: Brandverzekering bij AXA?
Is er geen blokpolis via een syndicus ?
Hoeveel inhoud verzeker je ?
welke waarborgen ? ook diefstal, indirecte verliezen, voertuigen, ...
Hoeveel inhoud verzeker je ?
welke waarborgen ? ook diefstal, indirecte verliezen, voertuigen, ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
neen er is helaas geen blokpolis maar gelukkig geen syndicus. Het is een gebouw met 3 app'en en iedereen heeft een aparte verzekering.
Ik moet nog verhuizen naar het app dus de inboedel kan nog niet verzekerd worden maar ik zou die willen verzekeren tot 20-25.000
ik zou gaan voor de ba zonder bijkomende schadeverzekering.
Mijn brandverzekering zou ik samen afsluiten met de hypothecaire lening en ssv. Dat is een vaste formule bij Axa, volgens het contract.
Ik moet nog verhuizen naar het app dus de inboedel kan nog niet verzekerd worden maar ik zou die willen verzekeren tot 20-25.000
ik zou gaan voor de ba zonder bijkomende schadeverzekering.
Mijn brandverzekering zou ik samen afsluiten met de hypothecaire lening en ssv. Dat is een vaste formule bij Axa, volgens het contract.
dat is een goede vraag. Ik heb geen idee hoe ze dit regelen
In theorie kun je perfect een individuele polis afsluiten voor uw eigen appartement en voor een deel van de gemeenschappelijke delen. Maar een blokpolis heeft gewoon een aantal voordelen. Eerst en vooral is het goedkoper dan 3 individuele polissen afsluiten.
Ten tweede is er veel minder discussie. Zonder blokpolis kan het zijn dat je met 3 verschillende verzekeringsmaatschappijen zit en dat er telkens zal gediscussieerd worden over wie er nu aansprakelijk is, etc. Een schadeafhandeling zal dus sowieso trager zijn zonder blokpolis.
Als laatste zijn, in het geval van een blokpolis, voor iedereen dezelfde algemene voorwaarden van toepassing. Het is dus voor iedereen duidelijker wat er gedekt is en wat niet, zonder dat er grote verschillende tussen de eigenaars onderling zijn.
Ten tweede is er veel minder discussie. Zonder blokpolis kan het zijn dat je met 3 verschillende verzekeringsmaatschappijen zit en dat er telkens zal gediscussieerd worden over wie er nu aansprakelijk is, etc. Een schadeafhandeling zal dus sowieso trager zijn zonder blokpolis.
Als laatste zijn, in het geval van een blokpolis, voor iedereen dezelfde algemene voorwaarden van toepassing. Het is dus voor iedereen duidelijker wat er gedekt is en wat niet, zonder dat er grote verschillende tussen de eigenaars onderling zijn.
ja dat klopt inderdaad. Dat heb ik ook vernomen van de bank. Mijn doel zal zijn om iedereen te overtuigen om over te stappen naar mijn verzekeraar.
Helaas, in mijn geval is de brandverzekkering gekoppeld aan mijn hypothecaire lening. Stel dat dit ook bij anderen het geval is, dan is dat een onbegonnen zaak...
Helaas, in mijn geval is de brandverzekkering gekoppeld aan mijn hypothecaire lening. Stel dat dit ook bij anderen het geval is, dan is dat een onbegonnen zaak...
Eerst eens nagaan bij de syndicus of je al niet betaalt voor een verzekering, zoals hier al gezegd.
Ik heb jaren dubbele verzekering betaald door verandering van syndicus die mij deed betalen voor een blokverzekering via de jaarlijkse afrekening, terwijl ik aan de vorige syndicus had gezegd dat ik mij al verzekerd had. De facturatie en wirwar van gegevens gaven geen duidelijk overzicht. De garages waren trouwens verplicht verzekerd via een overkoepelende maatschappij voor elke eigenaar.
Bij de verkoop kwam dit aan het licht, helaas heb ik al die jaren mijn centen nooit teruggezien...
Ik heb jaren dubbele verzekering betaald door verandering van syndicus die mij deed betalen voor een blokverzekering via de jaarlijkse afrekening, terwijl ik aan de vorige syndicus had gezegd dat ik mij al verzekerd had. De facturatie en wirwar van gegevens gaven geen duidelijk overzicht. De garages waren trouwens verplicht verzekerd via een overkoepelende maatschappij voor elke eigenaar.
Bij de verkoop kwam dit aan het licht, helaas heb ik al die jaren mijn centen nooit teruggezien...