Brederode
TIP
Re: Brederode
In Nederland NIET !!!
Vandaag in de Tijd artikel "Dividend Brederode schept fiscale verwarring".
Hamvraag is of het een kapitaalvermindering (geen RV) of een dividend is (RV 27%). De banken geraken er zelf nog niet aan uit, sommige storten de brutocoupon (Keytrade / Dierickx) andere houden de RV in (Bolero / Binck).
Verder gaat de discussie of de kapitaalvermindering vanuit het volstortte kapitaal komt of uit de uitgiftepremie of bepaalde reserves. Technische materie dus
Hamvraag is of het een kapitaalvermindering (geen RV) of een dividend is (RV 27%). De banken geraken er zelf nog niet aan uit, sommige storten de brutocoupon (Keytrade / Dierickx) andere houden de RV in (Bolero / Binck).
Verder gaat de discussie of de kapitaalvermindering vanuit het volstortte kapitaal komt of uit de uitgiftepremie of bepaalde reserves. Technische materie dus
Nochtans is het agendapunt 6 van de Algemene Vergadering duidelijk:VTEC schreef:...Verder gaat de discussie of de kapitaalvermindering vanuit het volstortte kapitaal komt of uit de uitgiftepremie of bepaalde reserves....
...L’assemblée générale approuve la distribution d’un montant brut de € 0,70 par action, qui sera prélevé du compte ‘Primes d’émission et primes assimilées’...
In Luxemburg word je dan niet belast maar in België... De Tijd schrijft "een uitkering van de uitgiftepremie KAN belastingvrij gebeuren in ons land" - dus voor mij blijft het onduidelijk.
In alle geval het staat vandaag op mijn rekening na afhouding van 27% RV
Er is blijkbaar een scheidingslijn tussen de Grootbanken, die de RV wel inhouden, en de kleinere banken die het niet doen (Binck is wel op zijn stelling teruggekomen). Of: Kleinbanken kiezen voor de klant, Grootbanken kiezen voor de overheid. Hoe klein kun je zijn als grootbank?
Het is duidelijk dat die belastingverhogingen allemaal in het nadeel spelen van de kleine spaarder. Je moet al een buitenlandse rekening openen of uw domicilie verplaatsen naar hetzelfde land als waar Brederode naar verhuisd is. Alhoewel Nederland blijkbaar ook de Rv nu niet afhoud. In België wel, hoe dom kan onze belastingdienst zijn?
Finaal zal één van beide kampen gelijk hebben en het andere kamp een correctie moeten doen, hetzij in de plus of in de min...
Zo kan het toch niet door de beugel?
Zo kan het toch niet door de beugel?
Bij ABN AMRO (Nederland) ook 0,70 uitgekeerd.
VTEC schreef:In Luxemburg word je dan niet belast maar in België... De Tijd schrijft "een uitkering van de uitgiftepremie KAN belastingvrij gebeuren in ons land" - dus voor mij blijft het onduidelijk.
bij Telenet hebben ze het enkele jaren geleden wel belastingvrij uitgekeerd
Het openen van een buitenlandse rekening op zich, lost in essentie het probleem niet op.vdb0 schreef:Het is duidelijk dat die belastingverhogingen allemaal in het nadeel spelen van de kleine spaarder. Je moet al een buitenlandse rekening openen of uw domicilie verplaatsen naar hetzelfde land als waar Brederode naar verhuisd is. Alhoewel Nederland blijkbaar ook de Rv nu niet afhoud. In België wel, hoe dom kan onze belastingdienst zijn?
Je zal dan wel geen afhouding hebben, maar alles wordt toch uitgewisseld en nadien kan je het misschen allemaal dubbel en dik bijbetalen
Belca2 schreef:Er is blijkbaar een scheidingslijn tussen de Grootbanken, die de RV wel inhouden, en de kleinere banken die het niet doen (Binck is wel op zijn stelling teruggekomen). Of: Kleinbanken kiezen voor de klant, Grootbanken kiezen voor de overheid. Hoe klein kun je zijn als grootbank?
Als er ooit een DUIDELIJK standpunt door de fiscus wordt ingenomen en men beslist dat het WEL moet ingehouden worden.
Dan zijn de kleinbanken die pineuten, de dommeriken die onder de klachten gaan bedolven worden
Och jong (sorry dat ik me zo boers uitdruk, je meent het misschien goed maar ik heb genoeg van diene gezever)paul schreef:Het openen van een buitenlandse rekening op zich, lost in essentie het probleem niet op.
Je zal dan wel geen afhouding hebben, maar alles wordt toch uitgewisseld en nadien kan je het misschen allemaal dubbel en dik bijbetalen
Waar moet men in zijn belastingbrief aangeven de belastingen die men zou uitgespaard hebben op een buitenlandse rekening? Hoeveel spaarboekjesspaarders hebben ze in het verleden en nu aangepakt met verschillende spaarboekjes om meerdere malen te profiteren van bevrijdende rv? Hoeveel huiszoekingen en controles hebben ze al gedaan dankzij de Panama papers? Als de belastingdiensten zo lui zijn waarom zouden ze de Belgen aanpakken met een legale aangegeven buitenlandse rekening? En hoe dan wel?
Welk voordeel heb je om zo'n nonsens te verspreiden? Werk je bij de belastingen? Ik heb ook voordeel dat elke Belg zijn belastingen betaalt maar ik heb geen voordeel om onjuiste informatie te verspreiden om zo domme en goedgelovige spaarders extra te belasten! Hoeveel jaren moet een belegger nog zo'n gezever aanhoren? Ondertussen gebeurt er al jaren niets.
Hoelang betaalt men al beurstaks enkel en alleen op Belgische rekeningen? En nog steeds hebben ze dat nog niet aangepakt, te moeilijke situatie blijkbaar voor de belastingen?
ten laatste op 30-09-2017 worden alle gegevens uitgewisseld, ook die van 2016 en sommige van 2015 daar kan ik ook niet aan doen en dat is geen zever
Die dat niet willen geloven zullen op de blaren mogen zitten
Panama : is soms minder illegaal,of toch veel moeilijker te bewijzen dat men iets illegaals doet, dat men zou denken. In bepaalde straten in Luxembourg hangt het vol met schermvennootschappen waar panama op staat
Die dat niet willen geloven zullen op de blaren mogen zitten
Panama : is soms minder illegaal,of toch veel moeilijker te bewijzen dat men iets illegaals doet, dat men zou denken. In bepaalde straten in Luxembourg hangt het vol met schermvennootschappen waar panama op staat
Oeps ,bij keytrade zopas met terugwerkende kracht de aanvankelijk niet ingehouden RV nu toch van de rekening geplukt,elders lees ik dat argenta juist wel de ingehouden RV heeft teruggestort.Wat is dat nu eigenlijk?
Ja, bij mij heeft Keytrade vandaag ook de dividendbetaling gecorrigeerd: nu wel RV afgehouden.
Wat een klucht.
Trouwens, de dividendbetaling van verleden jaar blijft wel bruto. Of gaan ze dat ook nog aanpassen
Wat een klucht.
Trouwens, de dividendbetaling van verleden jaar blijft wel bruto. Of gaan ze dat ook nog aanpassen