Brederode
TIP
Re: Brederode
aka the afer-man
waar zit hij trouwens?
waar zit hij trouwens?
Brederode publiceert in zijn Halfjaarverslag een NAV van €67.10. Met een huidige koers van €55.90 impliceet dat een korting van 16.7%.
Belangrijker is evenwel dat:
zie ook: Private equity bezorgt Brederode knalprestatie
Belangrijker is evenwel dat:
Zouden ze durven meineed plegen??De raad van bestuur zweert (sic!) bij een beleid dat gericht is op geleidelijk toenemende dividenden ten gunste van de aandeelhouders.
Zeer sterke resultaten. Morgen een nieuwe topkoers?Belca2 schreef: ↑6 september 2018, 19:12 Brederode publiceert in zijn Halfjaarverslag een NAV van €67.10. Met een huidige koers van €55.90 impliceet dat een korting van 16.7%.
Belangrijker is evenwel dat:Zouden ze durven meineed plegen??De raad van bestuur zweert (sic!) bij een beleid dat gericht is op geleidelijk toenemende dividenden ten gunste van de aandeelhouders.
Meineed? Denk je dat ze het dividend niet gaan doen stijgen?Belca2 schreef: ↑6 september 2018, 19:12 Brederode publiceert in zijn Halfjaarverslag een NAV van €67.10. Met een huidige koers van €55.90 impliceet dat een korting van 16.7%.
Belangrijker is evenwel dat:Zouden ze durven meineed plegen??De raad van bestuur zweert (sic!) bij een beleid dat gericht is op geleidelijk toenemende dividenden ten gunste van de aandeelhouders.
Halfjaarresultaten zijn schitterend:
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 59743.html
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 59743.html
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Nu Sofina geregeld communiceert is de eretitel van Stille Slaapster van de Brusselse beurs naar Brederode gegaan. Saai aandeel, kopen, wegleggen, nooit meer naar omkijken
Ik heb ze bijna 20 jaar, bij mijn portefeuilleoverzicht van KBC kreeg ik de melding dat Brederode een te grote positie uitmaakt in mijn portefeuille. Eens smakelijk gelachen met die opmerking en een toast gedaan met de Rochefort die ik aan het drinken was naar het Luxemburg waar de familie Van der Mersch resideert.
Ik heb ze bijna 20 jaar, bij mijn portefeuilleoverzicht van KBC kreeg ik de melding dat Brederode een te grote positie uitmaakt in mijn portefeuille. Eens smakelijk gelachen met die opmerking en een toast gedaan met de Rochefort die ik aan het drinken was naar het Luxemburg waar de familie Van der Mersch resideert.
bron KBC:
Brederode liet sterke resultaten zien over de eerste jaarhelft. Terwijl de private-equityportefeuille een mooie bijdrage leverde aan de resultaten, werd het grootste deel van de toename gedreven door de waardestijging van de beursgenoteerde portefeuille van het holdingbedrijf, als gevolg van de stijging van de financiële markten in de eerste helft van 2019. Brederode wordt door KBC Securities beloond met een hoger koersdoel, bij een ongewijzigd "Houden"-advies.
Cijfers
Brederode publiceerde een stijging van de netto investeringswaarde met 11,9% tot 76,79 euro, vergeleken met een netto investeringswaarde van 68,59 euro eind vorig jaar. Rekening houdend met de dividenduitkering einde mei is dat +13,3%.
Het nettoresultaat steeg met 91% op jaarbasis tot 268 miljoen euro. De Private Equity-portefeuille droeg met een toename van 17% tot 108 miljoen euro mooi bij tot dat resultaat, maar de grootste bijdrage kwam op rekening van de beursgenoteerde portefeuille. Die steeg met 220% tot 160 miljoen euro, dankzij de sterke prestatie van de aandelenmarkten.
Private Equity: De waarde van de private-equityportefeuille steeg met 11,6% ten opzichte van eind vorig jaar tot 1,171,8 miljard euro. Zowel de investeringen als de desinvesteringen zijn gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Verder heeft Brederode 211,21 miljoen euro aan nieuwe verbintenissen (niet-opgevraagd kapitaal), waardoor het totaal aan verbintenissen op 980,35 miljoen euro komt. Dat is een stijging met 9,7% ten opzichte van eind vorig jaar. De private-equityportefeuille van Brederode blijft grotendeels gericht op de VS (62% van het totaal), terwijl de EU en Asia Pacific resp. de resterende 29% en 9% voor hun rekening nemen.
Beursgenoteerde portefeuille: De waarde van de beursgenoteerde portefeuille steeg met 13,3% ten opzichte van eind 2018 tot 1,089 miljard, maar is voor het grootste deel ongerealiseerd. De stijging is vooral te danken aan de sterke prestaties van de technologiesector (+22%) en de consumptiegoederensector (+21%), met Ageas (+66,2%), Mastercard (+41%) en Nestlé (+31%) als uitschieters. Terwijl het grootste deel van het resultaat van de beursgenoteerde portefeuille het gevolg is van een stijging van de onderliggende waarde van de portefeuille, boekte Brederode een gerealiseerde winst op de verkoop van de door Novartis uitgekeerde Alcon-aandelen.
Bedankt om dat KBC rapport te posten. Heb je soms de volledige link?
Ten tweede, lees het mss verkeerd maar als hun beursgenoteerde portefeuille in de eerste helft van 2019 13,3% steeg (zie quote hierboven), is dat niet eerder ondermaats? De msci world en S&P500 stegen over diezelfde periode resp. 17.3% en 18.6%.
Als derde.. eerder staat in dat KBC rapport dat hun beursgenoteerde port met 220% steeg. Hoe komen ze aan dat percentage?
Quality growth investor
De portefeuille steeg niet met 220%, de WINST op die portefeuille steeg met dat percentage.
Op die manier houdt steek. Nog niet goed wakker. Wat met punt 2 wat ik vermeldde?
Quality growth investor
Brederode steeg 30% in het eerste half jaar;denk dus eerder dat msci en s&p500 hopeloos achterblijven.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Iemand een idee hoe de koers evolutie is sinds de notering op de beurs, ik ben benieuwd naar het rendement op al die jaren.
Brederode is opgericht in 1957... door de vereenvoudiging van de groepsstructuur in de loop der jaren (Cotoni, Auximines ...) en de verschillende types aandelen in het verleden (gewone, AFV1,AFV2) heeft dergelijke oefening weinig zin.
Ik heb in XLS de maandelijkse slotkoers sedert ik ze eerst kocht in SEP/2000 (26,8€). Even wat extra cijfers met telkens een interval van 5 jaar: SEP/2005 23,6€ - SEP/2010 17,05€ - SEP/2015 37,8€.
De bodem in mijn cijferrreeks is FEB/2003 met 9,86€ ... mijn eerste aankoop van SEP/2000 was overigens bijzonder ongelukkig -> het duurde tot FEB/2006 eer de koers boven mijn eerste aankoop uitkwam. Gelukkig in de tussentijd wel stevig bijgekocht (grootste deel in JUN/2002 - 14,4€) aan lagere koersen.
Ik heb in XLS de maandelijkse slotkoers sedert ik ze eerst kocht in SEP/2000 (26,8€). Even wat extra cijfers met telkens een interval van 5 jaar: SEP/2005 23,6€ - SEP/2010 17,05€ - SEP/2015 37,8€.
De bodem in mijn cijferrreeks is FEB/2003 met 9,86€ ... mijn eerste aankoop van SEP/2000 was overigens bijzonder ongelukkig -> het duurde tot FEB/2006 eer de koers boven mijn eerste aankoop uitkwam. Gelukkig in de tussentijd wel stevig bijgekocht (grootste deel in JUN/2002 - 14,4€) aan lagere koersen.