Brederode
TIP
Re: Brederode
En het antwoord is... Jawel! Positie in Shell nog opgebouwd.laeka schreef:...Ben wel eens benieuwd of ze al hun oliebelangen nog hebben...
Ook stevige bijkomende posities in Mastercard en Capita

Nieuwe (grote) positie in Rolls Royce
Tot mijn persoonlijke teleurstelling is TomTom nog altijd niet afgebouwd.

Straffe kost hier allemaal. Meer dan 10% erbij vandaag en bekijk die volumes eens.Belca2 schreef:En het antwoord is... Jawel! Positie in Shell nog opgebouwd.laeka schreef:...Ben wel eens benieuwd of ze al hun oliebelangen nog hebben...
Ook stevige bijkomende posities in Mastercard en Capita![]()
Nieuwe (grote) positie in Rolls Royce
Tot mijn persoonlijke teleurstelling is TomTom nog altijd niet afgebouwd.

Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dat voor een holding. Is dit louter de verandering van de posities?
wat denken jullie: is dit blijvend of een ideaal verkoopmoment?
wie hier een zeer optimistisch verkooporder had op staan is nu wel gelukkig of net niet?
wie hier een zeer optimistisch verkooporder had op staan is nu wel gelukkig of net niet?
Hun private equity tak die uitstekend rendeert en de stijging van de beurzen dit jaar he.jupi schreef:Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dat voor een holding. Is dit louter de verandering van de posities?

Een goede indicatie is hoe Brederode zijn inkoopprogramma (eigen aandelen via Geyser sa) verder zal zetten in de komende weken. Als ik het goed voor heb dan hebben ze, na aftrek van de uit te betalen dividenden, nog een goeie €200M potentiele winst. Dit zullen ze ergens moeten besteden. Als het inkoopprogramma na de forse stijging onverminderd door gaat, dan zien ze zelf de inkoop als een goede investering. Dan mag je op je twee oren slapen. Valt het inkoopprogramma stil of wordt het sterk afgebouwd, dan zou ik misschien overwegen (een deel) te verkopen.Jhn schreef:wat denken jullie: is dit blijvend of een ideaal verkoopmoment?...
Over enkele weken weten we meer!
Laatst gewijzigd door Belca2 op 7 maart 2015, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
bedankt voor je waardevolle bijdrage 

Geyser heeft op 6 maart (de dag na de cijfers) aan openingskoers nog bijgekocht.Belca2 schreef:Een goede indicatie is hoe Brederode zijn inkoopprogramma (eigen aandelen via Geyser sa) verder zal zetten in de komende weken. Als ik het goed voor heb dan hebben ze, na aftrek van de uit te betalen dividenden, nog een goeie €200M potentiele winst. Dit zullen ze ergens moeten besteden. Als het inkoopprogramma na de forse stijging onverminderd door gaat, dan zien ze zelf de inkoop als een goede investering. Dan mag je op je twee oren slapen. Valt het inkoopprogramma stil of wordt het sterk afgebouwd, dan zou ik misschien overwegen (een deel) te verkopen.Jhn schreef:wat denken jullie: is dit blijvend of een ideaal verkoopmoment?...
Over enkele weken weten we meer!

Mijn Brederode zijn volledig verkocht aan 35.59 euro.
Plaats maken voor wat extra sofina's.
Plaats maken voor wat extra sofina's.

Het jaarverslag 2014 is beschikbaar op de website.
Eigen vermogen op 31 december bedroeg €1,3Mia vertegenwoordigd over 28.4M aandelen. Dit betekent een waarde van €45.8 per aandeel. Slotkoers vandaag bedroeg €37.5 of 80% van de toenmalige waarde. Ondertussen mogen we gerust aannemen dat deze waarde nog verder gestegen is en dat de korting dus nog verder opgelopen is.
Bij de beursgenoteerde bedrijven zat de grootste winst bij Intel (61%), Coloplast (48%) en Novartis (35%). Het grootste verlies bij de energiesector Saipem (-44%), Eni (-11%) en het zopas aangekocht Rolls-Royce (-9%).
Ook nog even vermelden dat de coupon uitbetaald wordt op 27 mei. (€0.4875 Netto)
Eigen vermogen op 31 december bedroeg €1,3Mia vertegenwoordigd over 28.4M aandelen. Dit betekent een waarde van €45.8 per aandeel. Slotkoers vandaag bedroeg €37.5 of 80% van de toenmalige waarde. Ondertussen mogen we gerust aannemen dat deze waarde nog verder gestegen is en dat de korting dus nog verder opgelopen is.
Bij de beursgenoteerde bedrijven zat de grootste winst bij Intel (61%), Coloplast (48%) en Novartis (35%). Het grootste verlies bij de energiesector Saipem (-44%), Eni (-11%) en het zopas aangekocht Rolls-Royce (-9%).
Ook nog even vermelden dat de coupon uitbetaald wordt op 27 mei. (€0.4875 Netto)
Tussentijdse Verklaring 6 mei
- geschatte intrinsieke waarde per aandeel: ~50€ (slotkoers gisteren €37.50)
- 115K eigen aandelen à €33.80 gemiddeld verworven sinds start boekjaar
- geschatte intrinsieke waarde per aandeel: ~50€ (slotkoers gisteren €37.50)
- 115K eigen aandelen à €33.80 gemiddeld verworven sinds start boekjaar
Het is wel straffe kost wat ze hier presteren. Koersen blijven op zeer hoog niveau staan. Benieuwd wanneer hier de correctie start! 

Heb gezien dat er dividendbetaling is geweest. Is er nu geen of wel Luxemburgse voorheffing afgehouden?

Geen