Bridgewater bets $6.7 billion against European stocks
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Bridgewater bets $6.7 billion against European stocks
Bridgewater bets $6.7 billion against European stocks link
Ik weet erg weinig van shorten, maar zoals ik het begrijp gaat hij er blijkbaar van uit dat de EU economie het slecht zal doen (understatement) en daar wil hij maximaal van profiteren.
Wat denken jullie daar over? Sombere tijden voor de EU? Vlug verkopen of kansen om binnenkort goedkoop aan te kopen?
Als het de pers haalt met zulke bedragen wordt dat dan een soort van self-fulfilling prophecy? Denken beleggers dan 'oeioei als Bridgewater of Ray Dalio dat doet heeft hij waarschijnlijk betere informatie en ik ga vlug verkopen' waardoor het werkelijkheid wordt?
Dalio’s Bridgewater ups shorts against Europe stocks to €9bn as recession ‘more likely’ linkUsing Bridgewater's public disclosures, Breakout Point calculated that the Connecticut-based fund has bet against 21 European companies so far this week, in sectors ranging from finance to energy. Among its biggest short bets are semiconductor-equipment supplier ASML Holding NV (ASML.AS) ($1 billion), energy company TotalEnergies SE (TTEF.PA) ($705 million) and drugmaker Sanofi SA (SASY.PA) ($646 million). Banco Santander SA (SAN.MC), BNP Paribas SA (BNPP.PA) and Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA (BBVA.MC) and Intesa Sanpaolo SpA (ISP.MI) are also in the list of Bridgewater's short positions, as well as insurance companies Allianz SE (ALVG.DE), ING Groep NV (INGA.AS) and AXA SA (AXAF.PA), according to Bridgewater.
Ik weet erg weinig van shorten, maar zoals ik het begrijp gaat hij er blijkbaar van uit dat de EU economie het slecht zal doen (understatement) en daar wil hij maximaal van profiteren.
Wat denken jullie daar over? Sombere tijden voor de EU? Vlug verkopen of kansen om binnenkort goedkoop aan te kopen?
Als het de pers haalt met zulke bedragen wordt dat dan een soort van self-fulfilling prophecy? Denken beleggers dan 'oeioei als Bridgewater of Ray Dalio dat doet heeft hij waarschijnlijk betere informatie en ik ga vlug verkopen' waardoor het werkelijkheid wordt?
Re: Bridgewater bets $6.7 billion against European stocks
Oud nieuws.
Heel simpel: TOTAAAAAL negeren. Er zijn altijd dingen om je hopeloos zorgen over te maken: oorlog, recessie, inflatie, banenrapporten, staatsschuld, inverted yield, wisselkoersen, GDP, geopolitiek, verkiezingen,... Negeer al dat nieuws. Je weet niet wat aandelenkoersen gaan doen, punt. Jij weet het niet, ik weet het niet, Ray Dalio weet het niet, Buffett weet het niet.
Absoluut. Shorten is dermate risicovol dat het narratief dat de shorter zijn huiswerk wel heel degelijk moet gedaan hebben er goed in gaat. Maar vergeet niet dat shorters zich ook indekken. Hij zal vast ook wel long posities hebben in bepaalde europese aandelen. Dat is hoe hedge funds geld kunnen verdienen in zowel op- als neergaande markten. Niks nieuw onder de zon.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor elk doom & gloom bericht vindt je ook een manie & energie bericht: https://www.marketwatch.com/story/based ... =home-page
De ene zegt dit, de andere dat. Hoe meer je leest, hoe minder je weet.
Hoe dan ook, ik ben ervan overtuigd dat alles weer goed zal komen. We gaan nu door een crisis maar hoe lang ze ook duurt en hoe diep ze ook gaat, ooit zal er een eind aan komen en treden we opnieuw een periode van optimisme en stijgende beurzen in. De geschiedenis verloopt nu eenmaal in cycli, dat is altijd zo geweest. Goede en slechte tijden wisselen elkaar af. Voor de doemdenkers: het lijkt nu misschien dat de huidige toestand niet te vergelijken is met vorige crisissen maar dat denken ze bij iedere crisis. "Deze keer is het anders."
Hoe dan ook, ik ben ervan overtuigd dat alles weer goed zal komen. We gaan nu door een crisis maar hoe lang ze ook duurt en hoe diep ze ook gaat, ooit zal er een eind aan komen en treden we opnieuw een periode van optimisme en stijgende beurzen in. De geschiedenis verloopt nu eenmaal in cycli, dat is altijd zo geweest. Goede en slechte tijden wisselen elkaar af. Voor de doemdenkers: het lijkt nu misschien dat de huidige toestand niet te vergelijken is met vorige crisissen maar dat denken ze bij iedere crisis. "Deze keer is het anders."
Absoluut. Als je daarop begint te handelen... Information = ruination (A. Kostolany)
Tot nu toe is elke crisis overwonnen geworden, en zijn beurzen altijd hoger gegaan. Wie niet op zoek is naar quick-wins en geduld heeft is een crisis een opportuniteit.
Ik lees net dat Bridgewater zijn short posities verdubbeld heeft. Weer een nieuwsitem om te straalnegeren.
Na regen komt zonneschijn en omgekeerd. Daar twijfel ik niet aan.
Denk wel dat EU (en economie) slechte tijden tegemoet gaat door schaarste aan grondstoffen en energie en een desastreus beleid. De vragen zijn hoe diep gaan we zakken en hoe lang zal het duren (enkele jaren, decennium, ...)?
Denk wel dat EU (en economie) slechte tijden tegemoet gaat door schaarste aan grondstoffen en energie en een desastreus beleid. De vragen zijn hoe diep gaan we zakken en hoe lang zal het duren (enkele jaren, decennium, ...)?
Er staat een 21 tal bedrijven, niet alle of zelfs de grootste bedrijven dus. Zelfs in de beste tijden zijn er bedrijven die slecht presteren.
Die schaarste moet ons juist doen nadenken hoe we in de toekomst beter omgaan met grondstoffen en energie. Iedere crisis is een opportuniteit: we ondervinden dat we verkeerd bezig zijn geweest en we denken na over hoe het beter kan.
-
- Verbannen Gebruiker
Bij alle voorgaande crisissen heeft al dat denken niet veel opgebracht. WO I, 1929 crash, WO II, Korea, Vietnam, de Koude Oorlog, de oliecrisis, 1987 crash, de dotcom crisis, de golfoorlogen, Afghanistan, kredietcrisis, atoomrampen in Three Miles Island, Tsjernobyl, Fukushima, nu de oorlog in Ukraine, ....
En ik vergeet er nog enkele tientallen in de 20e eeuw (en de hongersnood in het leeggeplunderde Afrika tellen we sowieso niet mee: ver van ons bed en ze gaan hier niet komen).
Waarom denk je dat al dat denken nu wel iets zal opleveren?
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 23 juni 2022, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh ja, in theorie volledig akkoord. Hebben we politici die daar toe in staat zijn?