Brokers vergelijken
TIP
Brokers vergelijken
Ik was tot voor kort een zeer tevreden Binck Bank klant. Waarom juist?
Gemakkelijk traden via app.
Real time koersen op de beurzen waar ik handelde.
Direct een overzicht van dag en alltime rendementen in een oogopslag.
Belangrijk financieel nieuws in het NEDERLANDS over het aandeel, zowel heet van de naald nieuws, als gearchiveerd nieuws.
Welke broker past volgens jullie het best bij de hierboven beschreven verwachtingen?
Iemand overigens al ervaring met Re=Bel van Belfius?
Gemakkelijk traden via app.
Real time koersen op de beurzen waar ik handelde.
Direct een overzicht van dag en alltime rendementen in een oogopslag.
Belangrijk financieel nieuws in het NEDERLANDS over het aandeel, zowel heet van de naald nieuws, als gearchiveerd nieuws.
Welke broker past volgens jullie het best bij de hierboven beschreven verwachtingen?
Iemand overigens al ervaring met Re=Bel van Belfius?
Re: Brokers vergelijken
Tjeven aanhanger die nog altijd zijn lesje niet heeft geleerd? Arco.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat bij jou niet om de kosten?
Ik denk dat als ik bij Binckbank zou vertrekken ik richting Bolero zou gaan, omdat die toch ook wel goede tarieven hebben.
Ik denk dat als ik bij Binckbank zou vertrekken ik richting Bolero zou gaan, omdat die toch ook wel goede tarieven hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uiteraard gaat het bij mij o.a. om de kosten, maar niet enkel.
Wel grappig dat je dat zegt, want "aanvaardbare kosten" stond niet in je lijstje van verwachtingen
Bolero is niet overdreven duur, maar is ook weer niet bij de goedkopere n.m.i., maar zou dus wel "aanvaardbaar" kunnen noemen.
Hoe ik kijk naar jouw "verwachtingen":
- Gemakkelijk traden via app => vind ik niet belangrijk, ik gebruik geen apps, ik gebruik een laptop met webbrowser
- Real time koersen op de beurzen waar ik handelde => vind ik handig als dat in het pakket inbegrepen is, maar vind ik geen must
- Direct een overzicht van dag en alltime rendementen in een oogopslag => vind ik helemaal niet belangrijk, ik hou alles zelf bij
- Belangrijk financieel nieuws in het NEDERLANDS over het aandeel, zowel heet van de naald nieuws, als gearchiveerd nieuws. => vind ik totaal niet belangrijk, daar zijn genoeg andere sources voor en nederlands of engels maakt mij ook niet uit
Mijn aanraden van Bolero was op basis van *jouw* lijstje van verwachtingen, gecombineerd met het feit dat je nu bij Binck bent.
Nu zeg je zelf dat je denkt naar Bolero te gaan ... dus mijn inschatting was vermoedelijk vrij juist
Wel grappig dat je dat zegt, want "aanvaardbare kosten" stond niet in je lijstje van verwachtingen

Bolero is niet overdreven duur, maar is ook weer niet bij de goedkopere n.m.i., maar zou dus wel "aanvaardbaar" kunnen noemen.
Hoe ik kijk naar jouw "verwachtingen":
- Gemakkelijk traden via app => vind ik niet belangrijk, ik gebruik geen apps, ik gebruik een laptop met webbrowser
- Real time koersen op de beurzen waar ik handelde => vind ik handig als dat in het pakket inbegrepen is, maar vind ik geen must
- Direct een overzicht van dag en alltime rendementen in een oogopslag => vind ik helemaal niet belangrijk, ik hou alles zelf bij
- Belangrijk financieel nieuws in het NEDERLANDS over het aandeel, zowel heet van de naald nieuws, als gearchiveerd nieuws. => vind ik totaal niet belangrijk, daar zijn genoeg andere sources voor en nederlands of engels maakt mij ook niet uit
Mijn aanraden van Bolero was op basis van *jouw* lijstje van verwachtingen, gecombineerd met het feit dat je nu bij Binck bent.
Nu zeg je zelf dat je denkt naar Bolero te gaan ... dus mijn inschatting was vermoedelijk vrij juist

Bedankt voor de feedback. Ik heb uiteraard eerst via de site de brokers vergeleken. Maar die vergelijkt vnl. de prijzen. De kostprijs is natuurlijk ook een aandagspunt maar voor mij, in deze althans, niet van doorslaggevend belang. Of ik nu 6 of 7,5 euro makelaarsloon moet betalen, daar val ik niet over zolang het maar doet wat moet zouden ze bij Etias zeggen. 
Ik heb even gedacht naar Keytrade te gaan maar daar moet je redelijk actief traden om kosteloos de actuele koersen te zien. Het bedrijfsnieuws lijkt mij bovendien nogal beperkt en in het Engels te zijn. Iemand ervaring mee?
Nb. Bij Saxo hebben ze de webversie proberen in een app te steken waardoor het een rommeltje werd.

Ik heb even gedacht naar Keytrade te gaan maar daar moet je redelijk actief traden om kosteloos de actuele koersen te zien. Het bedrijfsnieuws lijkt mij bovendien nogal beperkt en in het Engels te zijn. Iemand ervaring mee?
Nb. Bij Saxo hebben ze de webversie proberen in een app te steken waardoor het een rommeltje werd.
In vergelijking met de mogelijkheden van Binck is Keytrade toch maar een lege schelp!Graaiman schreef: ↑22 juli 2021, 02:07 Bedankt voor de feedback. Ik heb uiteraard eerst via de site de brokers vergeleken. Maar die vergelijkt vnl. de prijzen. De kostprijs is natuurlijk ook een aandagspunt maar voor mij, in deze althans, niet van doorslaggevend belang. Of ik nu 6 of 7,5 euro makelaarsloon moet betalen, daar val ik niet over zolang het maar doet wat moet zouden ze bij Etias zeggen.
Persoonlijk vind ik lynx bank (die eigenlijk gewoon op het platform van Interactive brokers zitten), de beste broker met veel mogelijkheden en lage prijzen. Heel geavanceerd platform, zeer goeie app. Het is meer gericht op actievere traders, maar je kan natuurlijk ook gewoon buy en hold doen. Heel veel opties om te customizen in de app en het tradingplatform. Het IB-platform is van een US-bedrijf en dus geen nieuws in het Nederlands voor zover ik weet.
Lijkt me nu ook niet zo makkelijk om hedendaags te beleggen in aandelen als je vnl Nederlandstalige info leest.
Bon, als je voornamelijk buy en hold doet en elke maand één transactie bijvoorbeeld doet, maakt de broker ook niet zoveel uit.
Lijkt me nu ook niet zo makkelijk om hedendaags te beleggen in aandelen als je vnl Nederlandstalige info leest.
Bon, als je voornamelijk buy en hold doet en elke maand één transactie bijvoorbeeld doet, maakt de broker ook niet zoveel uit.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik overweeg ook lynx.be als 4de broker vrnl. voor ETFs.
Loopt de aanrekening van TOB daar altijd correct ?
Hoeveel TOB rekenen ze voor deze ?
IE00BNG8L278 Vanguard ESG Global All Cap UCITS ETF (USD) Acc
IE00BK5BQT80 Vanguard FTSE All-World UCITS ETF (USD) Acc
Loopt de aanrekening van TOB daar altijd correct ?
Hoeveel TOB rekenen ze voor deze ?
IE00BNG8L278 Vanguard ESG Global All Cap UCITS ETF (USD) Acc
IE00BK5BQT80 Vanguard FTSE All-World UCITS ETF (USD) Acc
Het nieuws is bij Keytrade beperkt, en idd. vaak in het Engels.Marcel1 schreef: ↑24 juli 2021, 19:53In vergelijking met de mogelijkheden van Binck is Keytrade toch maar een lege schelp!Graaiman schreef: ↑22 juli 2021, 02:07 Bedankt voor de feedback. Ik heb uiteraard eerst via de site de brokers vergeleken. Maar die vergelijkt vnl. de prijzen. De kostprijs is natuurlijk ook een aandagspunt maar voor mij, in deze althans, niet van doorslaggevend belang. Of ik nu 6 of 7,5 euro makelaarsloon moet betalen, daar val ik niet over zolang het maar doet wat moet zouden ze bij Etias zeggen.
Ik ben al jaren klant, zowel Keyplan als aandelen, en ben heel tevreden. Alleen voor buitenlandse aandelen vind ik ze te duur, en ben ik nu ook het kijken naar een andere broker ter vervanging van Binck (de problemen met dividenden bij Binck en wat ik lees over Saxo zijn voor mij een reden om afscheid te nemen).
Tot hiertoe is alles bij Keytrade ook heel correct verlopen. Nog nooit enig probleem ondervonden. Dat kan ik niet zeggen van Binck : verkeerde afhouding RV (15% ipv 30% en andersom), foutief dividendbedrag toegekend, enz.
Ook het ingeven van een order verloopt heel makkelijk en overzichtelijk, ook wanneer je een ander ordertype dan marktorder kiest.
Daar ik normaal gezien altijd met limietorders werk, is de actuele koers voor mij niet belangrijk. Als ik op hun site kijk, is dat 's avonds of in het weekend.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vind het triestig dat mijn broker (lynx) nog geen actuele real-time koersen weergeeft terwijl je die op gratis websites zoals Yahoo finance wel al hebt, zeker wat de Amerikaanse beurzen betreft. Is dat niet stilaan serieus achterhaald? Nu geef ik orders door met twee schermen actief. Ik weet ook wel dat je daarvoor abonnementsformules hebt en ook als je zeer actief handelt dit gratis kan.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Ook euronext gratis. Rechtstreeks op website euronext. Dekt al veel beurzen af met die Amerikaanse.koenvhaver schreef: ↑12 augustus 2021, 15:50 Ik vind het triestig dat mijn broker (lynx) nog geen actuele real-time koersen weergeeft terwijl je die op gratis websites zoals Yahoo finance wel al hebt, zeker wat de Amerikaanse beurzen betreft. Is dat niet stilaan serieus achterhaald? Nu geef ik orders door met twee schermen actief. Ik weet ook wel dat je daarvoor abonnementsformules hebt en ook als je zeer actief handelt dit gratis kan.