buitenlandse spaarrekeningen en tak21 verzekering
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
buitenlandse spaarrekeningen en tak21 verzekering
allen weet iemand van jullie wanneer een spaarrekening voor de fiscus een buitenlandse spaarrekening is? Is dit afhankelijk van het land van de groep of van het land voor het beschermingsfonds?
zijn al de spaarrekeningen op spaargids geen buitenlandse spaarrekeningen fiscaal? en zo nee welke wel?
ik heb ook dezelfde vraag in verband met verzekeringen. vanaf wanneer is dit een buitenlandse verzekering? vb afer europ, crest, bkcp expansion..
zijn deze op spaargids allemaal Belgische verzekeringen
zijn al de spaarrekeningen op spaargids geen buitenlandse spaarrekeningen fiscaal? en zo nee welke wel?
ik heb ook dezelfde vraag in verband met verzekeringen. vanaf wanneer is dit een buitenlandse verzekering? vb afer europ, crest, bkcp expansion..
Re: buitenlandse spaarrekeningen en tak21 verzekering
het land van de garantie staat vermeld bij elke verzekering, als u de spaarverzekering klikt
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
webmaster wil het dan zeggen dat als de garantie niet in België is dat het fiscaal om een buitenlandse spaarrekening gaat die moet worden aangegeven fiscaal en idem voor spaarverzekeringen.
Lijkt mij niet.
vb. de spaarrekeningen van Rabobank.be vallen onder de NL garantie, maar hierop zijn de Belgische fiscale regels wel van toepassing. Dit is dus fiscaal gezien geen buitenlandse rekening.
vb. de spaarrekeningen van Rabobank.be vallen onder de NL garantie, maar hierop zijn de Belgische fiscale regels wel van toepassing. Dit is dus fiscaal gezien geen buitenlandse rekening.
ik twijfel ook vandaar mijn vraag vanaf wanneer of hoe kan je zien dat het om een buitenlandse rekening of verzekering gaat
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het is niet omdat er bij een bepaalde bank een buitenlandse garantieregeling van toepassing is dat het een buitenlandse rekening is.
Laat het simpel stellen: als uw IBAN-nummer met "BE" begint heb je een Belgische rekening onafhankelijk of het van oorsprong een buitenlandse bank is en onafhankelijk in welk land de garantieregeling loopt. Als de IBAN-nummer niet begint met een "BE" is het een buitenlandse rekening en moet je die fiscaal ook zo aangeven.
Normaliter kan je in Belgische kantoren of via Belgische online-banken geen buitenlandse rekeningen afsluiten.
Laat het simpel stellen: als uw IBAN-nummer met "BE" begint heb je een Belgische rekening onafhankelijk of het van oorsprong een buitenlandse bank is en onafhankelijk in welk land de garantieregeling loopt. Als de IBAN-nummer niet begint met een "BE" is het een buitenlandse rekening en moet je die fiscaal ook zo aangeven.
Normaliter kan je in Belgische kantoren of via Belgische online-banken geen buitenlandse rekeningen afsluiten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
jv1 schreef:allen weet iemand van jullie wanneer een spaarrekening voor de fiscus een buitenlandse spaarrekening is? Is dit afhankelijk van het land van de groep of van het land voor het beschermingsfonds?
Bij bkcp expantion , heb je bingo . Dit is een verzekering naar frans recht.
Toevallig heeft bkcp vandaag een geilustreerde mail gestuurd- met een kopie van hef fiscaal aangifteformulier - met in detail hoe je die buitenlandse vezekering verplicht moet aangeven
Laatst gewijzigd door paul op 8 mei 2013, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn banken actief op de Belgische spaarmarkt die onder Duits, Nederlands, of Frans garantiestelsel vallen. Met andere woorden, gaat zo een bank failliet, zal het garantiestelsel van het betrokken land tussenbeide komen, tot het maximum voorziene bedrag, uiteraard.
Voor tak 21 verzekeringen idem, bijvoorbeeld Afer Europe valt onder Frans garantiestelsel, de waarborg is hier beperkt tot 70.000 €, en geen 100.000 € zoals bij ons. Opletten dus.
Voor tak 21 verzekeringen idem, bijvoorbeeld Afer Europe valt onder Frans garantiestelsel, de waarborg is hier beperkt tot 70.000 €, en geen 100.000 € zoals bij ons. Opletten dus.
oké alvast bedankt voor dit antwoord, Weet iemand ook hoe je dit kan zien bij tak21 verzekeringen?
ik heb ook een mail hiervan gekregen vandaar mijn vraag. Wat bepaald dat dit een buitenlandse verzekering is alhoewel ze in België is afgesloten en de Belgische wetgeving van verzekeringstaks van 2% van toepassing is?paul schreef:jv1 schreef:allen weet iemand van jullie wanneer een spaarrekening voor de fiscus een buitenlandse spaarrekening is? Is dit afhankelijk van het land van de groep of van het land voor het beschermingsfonds?
Bij bkcp expantion , heb je bingo . Dit is een verzekering naar frans recht.
Toevallig heeft bkcp vandaag een geilustreerde mail gestuurd- met een kopie van hef fiscaal aangifteformulier - met in detail hoe je die buitenlandse vezekering verplicht moet aangeven
weet iemand welke verzekeringen ook buitenlands zijn? Afer? en waarom of waarom niet?
jv1 schreef:weet iemand welke verzekeringen ook buitenlands zijn? Afer? en waarom of waarom niet?
Wanneer u op Spaargids de lijst met tak 21 rekeningen opent moet u kijken naar de rubriek 'depositogarantie', hieronder vind u bij welk land de verzekeraar aangesloten is, en het verzekerd maximumbedrag.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Klopt Patrick, maar het wil niet zeggen omdat de spaarrekening onder een buitenlandse garantieregeling valt het meteen een buitenlandse rekening wordt die je apart op je aanslagformulier moet aangeven.patrick1 schreef:Er zijn banken actief op de Belgische spaarmarkt die onder Duits, Nederlands, of Frans garantiestelsel vallen. Met andere woorden, gaat zo een bank failliet, zal het garantiestelsel van het betrokken land tussenbeide komen, tot het maximum voorziene bedrag, uiteraard.
Ze vragen niet of er een buitenlandse garantieregeling is maar of het een buitenlandse rekening is tout court zodat deze apart moet aangegeven worden. DAT is het punt, het gaat hem niet over de garantieregeling zelf.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Als je IBAN nummer met de letters BE begint gaat het over een belgische rekening en moet je deze niet aangeven als een buitenlandse rekening.
Zoals je zelf aangeeft hangt het garantiestelsel hier niet vanaf.
Zoals je zelf aangeeft hangt het garantiestelsel hier niet vanaf.
Geachte,
ik heb even nog verder nagekeken en mijn contract er bij genomen en ik zie dat er onderaan staat
Opgemaakt te Parijs op xxxxxxx
Assurances Crédit Mutuel Nord Vie
vennootschap voor levensverzekeringen met een kapitaal van 263 774 340 euros Siren 412 257 420 Handels- en Vennootschappenregister van Parijs - Intracommunautair btw-nummer: Onderneming onderworpen aan het Wetboek van Verzekeringen - Maatschappelijke zetel: Bd Gouvion-Saint-Cyr 9 - 75017 Parijs
Dus ik neem aan dat men alleen moet kijken waar het contract is afgesloten volgens het contract om te spreken van een buitenlands verzekering. Ongeacht het land waar de Verzekeringsonderneming gevestigd is en of waar de verzekering werkelijk is ondertekend en afgesloten.
ik heb even nog verder nagekeken en mijn contract er bij genomen en ik zie dat er onderaan staat
Opgemaakt te Parijs op xxxxxxx
Assurances Crédit Mutuel Nord Vie
vennootschap voor levensverzekeringen met een kapitaal van 263 774 340 euros Siren 412 257 420 Handels- en Vennootschappenregister van Parijs - Intracommunautair btw-nummer: Onderneming onderworpen aan het Wetboek van Verzekeringen - Maatschappelijke zetel: Bd Gouvion-Saint-Cyr 9 - 75017 Parijs
Dus ik neem aan dat men alleen moet kijken waar het contract is afgesloten volgens het contract om te spreken van een buitenlands verzekering. Ongeacht het land waar de Verzekeringsonderneming gevestigd is en of waar de verzekering werkelijk is ondertekend en afgesloten.