Buitenlandse staatsbons
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Buitenlandse staatsbons
In extreme omstandigheden gaan banken wel eens failliet, maar staten blijven meestal bestaan. Daarom had ik graag ook wat staatsbons in mijn portefeuille.
Er zijn in de Eurozone landen die staatsbons met interessantere looptijden en rentes dan de Belgische aanbieden.
Weet er soms iemand:
- mogen wij die kopen?
- hoe kunnen wij die kopen? (bijv Duitse of Franse)
- hoe ziet het fiscale plaatje eruit?
- welke sites hebben hierover meer informatie?
Er zijn in de Eurozone landen die staatsbons met interessantere looptijden en rentes dan de Belgische aanbieden.
Weet er soms iemand:
- mogen wij die kopen?
Laatst gewijzigd door Lazy op 10 augustus 2008, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Buitenlandse staatsbons
Ja, je mag die kopen. Fiscaal plaatje ( als je ze in belgie op een effectenrekening hebt) :15% (belgische) roerende voorheffing NADAT reeds mogelijk een buitenlandse voorheffing werd ingehouden. Fiscaal niet erg voordelig dus. Afhankelijk van het al dan niet bestaan van een dubbelbelastingsverdrag met dat bepaald land, kan je een stukje roerende voorheffing recuperen ( soms na een lange lijdensweg via de fiscus, of in bepaalde gevallen doet de bank het voor je, mits betaling van een mooie vergoeding uiteraard).Lazy schreef: In extreme omstandigheden gaan banken wel eens failliet, maar staten blijven meestal bestaan. Daarom had ik graag ook wat staatsbons in mijn portefeuille.
Weet er soms iemand:
- mogen wij die kopen?
Bij sommige beursvennootschappen in belgie en buitenland, kan je online zelfs obligaties kopen. Normaal moet het ook kunnen bij de bank van achter de hoek.
Zelf heb ik geen enkele obligatie - vind de periode van verbintenis te groot tov de opbrengst.
Soms vind je, wel daarover beperkt iets op de sites van de beursvenootschappen zelf
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.